Diskuse k článku

Motorářská kouzla: čtyřválec Audi se má vyrovnat osmiválcům

U Audi si hrají s myšlenkou přepracovaného čtyřválce, který by se měl hladkostí chodu vyrovnat šesti nebo osmiválcovým jednotkám. Patent na něj získala automobilka v roce 2013, myšlenka je ovšem nejméně čtyři roky stará. Kdy a zda se s ním setkáme ve výrobě, zatím nevíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T60o42m81á57š 87Z84e77m76a27n 3635388754475

Kultivovanost více-válců souvisí s rozložením pracovního zdvihu v otáčce motoru - čím více válců, tím méně je "hluchých" míst kdy nezabírá žádný válec.

U více válců se pracovní zdvihy překrývají a tím vytvářejí plynulý chod.

+5/0
21.8.2014 12:54

K23a51r52e80l 70V89a12c32h43u11t 9103742699983

Kultivovaný chod je u "méněválců" BOHUŽEL vždy závislý na otáčkách... tzn. dá se eliminovat JEN v určitém rozmezí otáček - a v těch jiných (obvykle těch nižších) nižších bohužel motor vždy nějak "KLEPE"...  :-/

Příklad:  Dnes tolik oblíbená tříválcová 1.2 HTP se dá docela dobře "naučit" jezdit bez klepání v oblasti nějakých 4000-4200 otáček = tady si to můžete hladce a ladně svištět po dálnici rychlostí nějakých 125-135km/h ... Ale jak sjedete z dálnice, zase se ozve charakteristické tříhrnkové "klepání". ;-)

+1/0
21.8.2014 19:20

P62e72t27r 23M72i68c45h80a18l 2680224371232

Já hlavně nechápu, jak si tříválec někdo může koupit.

0/0
24.8.2014 1:01

J19a52n 70T38o73n 9146722386633

Až někdy dospějete, tak to pochopíte. Takový hloupý příspěvek nemůže snad napsat dospělý člověk.

0/−1
24.8.2014 12:08

P75e34t57r 70M21i34c26h41a80l 2810284841252

Chlapečku, jezdím skoro 30 let. S tím slavným tříválcem jsem se párkrát svezl - je to děs a hrůza. Jet to nechce a žere to i trávu kolem cesty.

0/0
24.8.2014 13:49

M14i98c50h64a17l 12M41o43u83c67h43a 9768929783714

Bezva. A ten zvuk osmiválce k tomu bude hrát z reproduktorů... Ať už jdou ty euro-ekovolové do háje...:-/

+7/0
21.8.2014 12:49

J71i36ř69í 96Z70ý97k95a 9929643121570

to dneska dělá kde kdo ... třeba BMW, nebo i Škoda

0/0
21.8.2014 15:19

J20i63ř75í 86Z40ý19k37a 9939483701860

ještě jsem chtěl dodat ... bohužel. Tento přístup totiž naprosto odsuzuji.

+2/−1
21.8.2014 15:20

M19i96l69a95n 30K91r66á24l 8923288541541

Tak si to nekupuj,

+1/−1
21.8.2014 15:58

L69i54b21o30r 24G27o18n16d85e62k 2597903760677

Má vyrovnat...? Ale nevyrovná, to je jisté. Papírové hodnoty nejsou všechno.

+2/0
21.8.2014 12:18

J95a37k33u49b 98F40e10i83f27a72r 7369739766149

Já bych si osobně A8 s ničím menším než V8 nekoupil.

+1/0
21.8.2014 12:09

M35i49c18h39a64l 19F15r41ý28d87a 1222759393642

no hlavně bych si A8 nikdy nekoupil;-D

+1/0
21.8.2014 12:13

J11a55k47u78b 28F62e94i39f89a52r 7299249536849

tak když chcete limuzínu vyšší třídy a nechcete jít rovnou do RR nebo Bentley, máte na volbu S-klasse, BMW7 nebo A8. Pravda komu se líbí Panamera tak třeba i tu.

0/0
21.8.2014 12:38
Foto

D37a48n 93R49u49b14í79n 4463533309

Neblázni tenhle národ škodovkářů si nabuší radši Superba a myslí sí, že je to totéž.

+3/−1
21.8.2014 16:48

P36e67t61r 64M18i45c37h32a10l 2450824701342

Jsem škodovkář a tento názor nesdílím. Naopak souhlasím s Jakubem.

0/0
24.8.2014 0:59

J57a54n 24P18a95r58m65a 1203504

Co je lepší než sex? Dvakrát sex...

A stejný je to i s válci u motoru...

+8/0
21.8.2014 11:22

M64i30l13a79n 93Š71v36a35g83r63o11v27s52k60ý 9112409305548

Ale třikrát sex je horší než nic.

0/−1
21.8.2014 12:11

M25i95c23h18a12l 66Z23e45t94e34k 3948832870877

Již brzy bude v Ženevě představeno Audi A8 1.2 HTP.

+18/0
21.8.2014 9:58

P20a84v12e41l 60V38a50j64n94e74r 4600282694177

Což bude ovšem top verze, základ bude 1.0 HTP tříválec. :-)

+8/0
21.8.2014 10:34

J15i93ř23í 77Š74v13e49c 6233362565276

a v social edition to bude 0.2hdi a jednoválec s přidavnými šlapkami

+4/0
21.8.2014 10:53

V46á65c57l76a11v 40S98v75o22b17o66d57a 3691789910130

náhodou 3 válec ve fábii má krásný chod, na každém semaforu se krásně rozklepe abyste věděli, že ještě běží. když ve výbavě není otáčkoměr a je tak nádherně tichý, tak se to hodí ;-D

+7/0
21.8.2014 9:30

J59i11ř48í 56S82c95h16w40a10c21h 8278184838476

ano tdi, se rozklepe, benzín HTP, nikoliv....

0/−1
21.8.2014 15:26

V95á58c55l23a23v 71S92v87o92b43o61d52a 3561109480450

HAHAHA tak jste tím asi ještě nejel, samozřejmě mluvim o htp, ale pobavil jste mě to teda jo R^

0/0
22.8.2014 11:20

P53e97t81r 98K89o21z87á98k 3438493592275

Jen další věc, co se zase může po..... Už více lidí v servisech mi řeklo něco ve smyslu, že kvalitní auta se dělala do roku 2000 - asi to nebude náhoda....:-/

+1/0
21.8.2014 9:05

Z75b89y23n90ě90k 74K20o17ř12í55n65e29k 9204713179142

Třeba taková Škoda 105 ;-D

0/0
21.8.2014 11:11

P94e40t49r 15M91i64c67h28a35l 2840574831552

Š 105 se vyráběla do roku 2000? :-P

0/0
25.8.2014 17:13

M78a72r22t74i21n 13J30a70g61r 2805898409431

Výborně, pojďme do luxusní limuzíny za několik milionů dát 4 válcový motory, lidi co si to kupujou totiž nutně potřebují ušetřit palivo! .... Tak vymyslíme sra*ku, se kterou se dostaneme na nižší výkon a celej mechanismus motoru bude zase o něco složitější, náchylnější k posrání a ve finále zvedne jeho cenu ale hlavně že ten zpocenej čtyřválec v tom dvoutunovym autě bude na volnoběh potichu, sice aby se vůbec rozjel tak ho ještě pro jistotu proládujeme vzduchem, aspoň jednim kompresorem a dvěma turby ale to vůbec nevadí, ty tlaky jen prospějou servisním intervalům, protože v tom jsou přece prachy. No, ještě že i za pár let bude k sehnání E32/38 750i V12 s atmosferickym 5,4l.

+12/−1
21.8.2014 8:52

V96á42c61l88a28v 14S82v14o13b98o54d35a 3211329930640

výrobci za to úplně nemůžou, za to může EU a jejich dementní limity

+4/−1
21.8.2014 9:27

J15i26ř35í 46Š55v75e91c 6173452595136

dnes nikdo bohužel nechce dělat něco co vydrží 20 let. Ve vyspělých zemích, je hranice 100tkm právě ta, kdy se auto prodává a kupuje nové. Bohužel klasické atmosféry a V12 už asi nikdy nebudou. Ještě že mám jednu doma... :-)

+2/0
21.8.2014 10:58
Foto

J82a34n 77K68ř25í60ž 3309691851721

Nevím, nevím, soudruzi vývojáři:-/

+4/−2
21.8.2014 7:36

M95a39r79t86i51n 75B72o67r49a98k 2805365150558

Být vás víc takových, tak stále máme jen klacky :-/

+2/−2
21.8.2014 9:38
Foto

M63i64l92a87n 31S49t54r53n67a10d98e78l 4341406389730

To prirovnani k tomuto tematu moc nesedlo.

0/−1
22.8.2014 12:29

L90i61b18o90r 19B86l54á59h13a 6109296493

Omluva za mínus, máte pravdu.

0/0
23.8.2014 8:23

P94e60t32r 56M28i32c14h60a67l 2420484451282

A nebylo by nakonec jednodušší montovat tam šestiválce?

+11/0
21.8.2014 2:57
Foto

O52n71d78r86e72j 50S41k38o74p18a28l 9270246452764

Bylo, ale jak vam kazdy ekojantar vysvetli, sesti- a vicevalce jsou fuj, dvouvalec 0,8 se ctyrmi turbodmychadly ktery se ekologicky rozpadne po 100 tkm je ta spravna cesta...

+18/0
21.8.2014 8:06

T19o42m83á30š 30B14í57l16ý 2765520597

To není cool, teď je moderní narvat do pětimetrové limuzíny jednoválec s výkonem 100 kw:-/

0/0
21.8.2014 10:21

M12i36c77h16a57l 22F71r71ý66d25a 1742729393592

A k čemu je vlastně ta jednomístná pětimetrová limuzína?

0/0
21.8.2014 12:12

M86i21c29h52a14l 38M14o85u36c50h34a 9578279253244

To by nebyl žádnej "Náskok díky technice..."

0/0
21.8.2014 12:50

P93e64t12r 44U22r47a14m 1592680593157

Docela by me zajimalo, co si autor presne predstavuje pod pojmem "hladky chod" a jak souvisi s maximalnimi spalovacimi tlaky. Resp. jak souvisi maximalni spalovaci tlaky s vyvazenim motoru.

+1/0
21.8.2014 0:23

T55o51m78á61š 43J69u53r70e42č91k37a 3633722239553

Je vidět, že autor něco opíše aniž by nad tím trochu přemýšlel.

+1/0
21.8.2014 6:54

F26r10a36n80t98i94š55e57k 71H59á72j38e27k 2216819601605

Ale má čárku ;o)

0/0
21.8.2014 7:34
Foto

L91u97b82o61m17í74r 17J64a13n56o82t31a 5666114386305

Na iDnesu taky nic jinýho nedělá.

0/0
21.8.2014 11:18

Najdete na iDNES.cz