motorable

aktualizováno 
-
Koupil jsem pět let starý Hyundai Lantra 1.8 s více než 88 tisíci kilometrů na tachometru. K vozu původem z Německa jsem ale nedostal žádný záznam o servisních prohlídkách, dokonce nemám ani návod k obsluze. Kolega mě straší, že právě u mého automobilu je prý velmi dlouhý rozvodový řemen, který se občas poškodí. Je to pravda? Mám ho měnit preventivně, pokud vůz skutečně má zmíněné kilometry?
Vladimír Ort, Přerov

Nejen Hyundai Lantra 1.8, ale řada dalších osobních vozů s ventilovým rozvodem 2 x OHC má ozubené rozvodové řemeny dlouhé kolem dvou metrů. Ty opravdu bývají jak potvrzují odborníci ze značkových servisů - náchylné k poškození či nadměrnému vytažení, což může skončit těžkou havárií motoru. V daném případě - a samozřejmě v jemu podobných - je preventivní výměna na místě, byť servisní interval pro výměnu řemenového systému ventilového rozvodu je 60 tisíc kilometrů. Ale v situaci, kdy nelze zjistit, zda předchozí majitel práci zajistil, se nevyplatí riskovat. Výměnu zaslouží nejen řemen, ale také vodicí a napínací kladky. To dohromady stojí kolem deseti tisíc korun, zatímco oprava motoru poškozeného kvůli vadnému rozvodovému řemenu přijde nejméně na 50 tisíc korun. K problém u, kdy majitel nedostal k jetému vozu ani návod k obsluze, je třeba zjistit ve značkovém servisu předepsané servisní intervaly a vrátit se k jejich dodržování. Při nejistotách je rovněž dobrá preventivní výměna olejových náplní.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Najdete na iDNES.cz