motorable

aktualizováno 
-
Koupil jsem pět let starý Hyundai Lantra 1.8 s více než 88 tisíci kilometrů na tachometru. K vozu původem z Německa jsem ale nedostal žádný záznam o servisních prohlídkách, dokonce nemám ani návod k obsluze. Kolega mě straší, že právě u mého automobilu je prý velmi dlouhý rozvodový řemen, který se občas poškodí. Je to pravda? Mám ho měnit preventivně, pokud vůz skutečně má zmíněné kilometry?
Vladimír Ort, Přerov

Nejen Hyundai Lantra 1.8, ale řada dalších osobních vozů s ventilovým rozvodem 2 x OHC má ozubené rozvodové řemeny dlouhé kolem dvou metrů. Ty opravdu bývají jak potvrzují odborníci ze značkových servisů - náchylné k poškození či nadměrnému vytažení, což může skončit těžkou havárií motoru. V daném případě - a samozřejmě v jemu podobných - je preventivní výměna na místě, byť servisní interval pro výměnu řemenového systému ventilového rozvodu je 60 tisíc kilometrů. Ale v situaci, kdy nelze zjistit, zda předchozí majitel práci zajistil, se nevyplatí riskovat. Výměnu zaslouží nejen řemen, ale také vodicí a napínací kladky. To dohromady stojí kolem deseti tisíc korun, zatímco oprava motoru poškozeného kvůli vadnému rozvodovému řemenu přijde nejméně na 50 tisíc korun. K problém u, kdy majitel nedostal k jetému vozu ani návod k obsluze, je třeba zjistit ve značkovém servisu předepsané servisní intervaly a vrátit se k jejich dodržování. Při nejistotách je rovněž dobrá preventivní výměna olejových náplní.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz