Maserati představuje Nettuno: nový motor pro nový supersportovní model MC20

Maserati představuje Nettuno: nový motor pro nový supersportovní model MC20 | foto: Maserati

Autofotka týdne: Hromový šestiválec Maserati ukrývá 630 koní

  • 18
Jmenuje se Nettuno, tedy Neptun. Nový motor z počítačů konstruktérů Maserati se představí na podzim v útrobách dlouho očekávaného supersportu MC20.

Po dvaceti letech se motoráři Maserati vedení Matteem Valentinim pustili do vývoje nového motoru a pojmenovali ho symbolicky Neptun, vždyť jeho nářadí v podobě trojzubce vozí automobilová šlechta z Modeny na přídi.

Automobilka z ulice Ciro Menotti přestává odebírat motory od Ferrari. Výsledkem je tedy Nettuno, vidlicový třílitrový šestiválec přeplňovaný dvěma turby s výkonem 630 koní a 730 kroutícími newtonmetry. Specifický výkon je 210 k/litr.

Motor má řady válců rozevřené v devadesátistupňovém úhlu a suchou olejovou vanu, což je klasické řešení u závodních a supersportovních aut. Kompresní poměr je 11:1, zdvih 82 mm a vrtání válce 88 mm. Motor je osazen systémem kombinujícím přímé a nepřímé vstřikování benzinu, což snižuje hluk i emise a zlepšuje spotřebu.

„Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz,“ popisuje Maria Conti, vedoucí komunikace Maserati. „Spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů,“ dodává.

Nový motor bude mít svou premiéru 9. září v Modeně, kde motor vyvinuli a kde ho budou i s celým MC20 vyrábět přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde automobilka sídlí. „Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20,“ uzavírá Maria Conti.

Maserati Nettuno

Nový motor Maserati v číslech

  • architektura motoru: V6 90°
  • objem: 3,0 l
  • vrtání/zdvih: 88 × 82 mm
  • kompresní poměr: 11:1
  • pořadí zapalování: 1-6-3-4-2-5
  • maximální výkon: 630 k (463 kW) při 7500 ot/min
  • maximální točivý moment: 730 Nm při 3000–5500 ot./min
  • maximální otáčky motoru: 8000 ot./min
  • turbodmychadla: dvě s elektricky ovládaným obtokovým ventilem
  • zapalování: dvojitá svíčka s předkomorou
  • mazání: variabilní olejové čerpadlo, suchá vana s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou
  • palivový systém: přímé vstřikování 350 bar + nepřímé 6 bar
  • ventilový rozvod a časování: dvojitý vačkový hřídel v hlavě s variabilním časováním ventilů
  • šířka x výška x délka motoru: 1000 x 650 x 600 mm
  • hmotnost motoru: <220 kg
Maserati Nettuno

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž