Po dvaceti letech se motoráři Maserati vedení Matteem Valentinim pustili do vývoje nového motoru a pojmenovali ho symbolicky Neptun, vždyť jeho nářadí v podobě trojzubce vozí automobilová šlechta z Modeny na přídi.
Automobilka z ulice Ciro Menotti přestává odebírat motory od Ferrari. Výsledkem je tedy Nettuno, vidlicový třílitrový šestiválec přeplňovaný dvěma turby s výkonem 630 koní a 730 kroutícími newtonmetry. Specifický výkon je 210 k/litr.
Motor má řady válců rozevřené v devadesátistupňovém úhlu a suchou olejovou vanu, což je klasické řešení u závodních a supersportovních aut. Kompresní poměr je 11:1, zdvih 82 mm a vrtání válce 88 mm. Motor je osazen systémem kombinujícím přímé a nepřímé vstřikování benzinu, což snižuje hluk i emise a zlepšuje spotřebu.
„Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz,“ popisuje Maria Conti, vedoucí komunikace Maserati. „Spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů,“ dodává.
Nový motor bude mít svou premiéru 9. září v Modeně, kde motor vyvinuli a kde ho budou i s celým MC20 vyrábět přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde automobilka sídlí. „Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20,“ uzavírá Maria Conti.
Maserati NettunoNový motor Maserati v číslech
|