Motor 1,6 HDI | foto: koláž iDNES.cz

Motor 1.6 HDI v ojetinách: všechno kazí jeden hloupý detail

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Malý diesel se stal standardem i ve větších modelech a jedná se o jeden z nejrozšířenějších motorů v ojetinách na našem trhu. Máme se ho bát?

Raketově rostoucí popularita malých dieselů v Evropě na začátku nového tisíciletí nepramení ani tak z toho, že by oslovily kupce dynamikou a spotřebou, ale z toho, že spousta západoevropských států uvalila na provoz auta dodatečné daně vypočítávané z tabulkové spotřeby a emisí.

Zákazníci tak stáli před rozhodnutím: koupit si menší benzinový motor s nižší tabulkovou spotřebou a pak platit nižší daně, nebo si koupit diesel, který přece jen lépe jede a daně jsou na něj stejné? Logicky tak začal vítězit diesel. Na některých trzích, třeba ve Španělsku nebo Francii, dosahoval podíl dieselů v osobních autech najednou skoro 75 %, zatímco ještě pár let před tím nebyl ani pětinový.

Zůstala tak jen ta hloupá olejová vana, ale servisy už vám dnes zvládnou vanu upravit nebo vyměnit. Určitě to udělejte, motoru to prospěje a vydrží pak opravdu hodně.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se