Motor 1,2 TSI - Pozná se podle jednovačkového osmiventilového rozvodu, pohonu vačky řetězem a aplikací přímého vstřikování paliva. | foto: Volkswagen

Nákup ojetiny s malým turbomotorem od VW: čtyřválce 1,2 TSI se nebojte

Trend zmenšování objemů motorů, snižování počtu válců a aplikace přeplňování jsme si již zvykli označovat jako tzv. „downsizing“. Cílem je zvýšení účinnosti spalovacích motorů a snížení tabulkové spotřeby paliva a emisí CO2. Výrobci podlehli politickému tlaku a musejí plnit emisní cíle.

Je zajímavé, že tento trend se týká prakticky jen evropského trhu, proto třeba japonské automobilky s přechodem na maloobjemové přeplňované motory s vyšší termální účinností váhaly. Vývoj složitých motorů byl příliš drahý a v jejich objemech evropských prodejů se moc nevyplácel. Asijské automobilky také pár let vyčkávaly, až se evropští výrobci naučí tyto motory dělat a vychytají první dětské nemoci. Asijské automobilky totiž vždycky razily cestu „okopíruj a zlepši“.

Tento článek je součástí exkluzivního obsahu

První měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně. Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte předplatné?
Stačí se přihlásit a číst dál.