Čtvrtek 15. dubna 2021, svátek má Anastázie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 15. dubna 2021 Anastázie

Diskuse k článku

Nákup ojetiny s malým turbomotorem od VW: čtyřválce 1,2 TSI se nebojte

Trend zmenšování objemů motorů, snižování počtu válců a aplikace přeplňování jsme si již zvykli označovat jako tzv. „downsizing“. Cílem je zvýšení účinnosti spalovacích motorů a snížení tabulkové spotřeby paliva a emisí CO2. Výrobci podlehli politickému tlaku a musejí plnit emisní cíle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T58o51m81á82š 76H55l97a64v34á46č 5399401596906

Nechápu, jak můžu namáhat rozvodový řetěz jakéhokoliv auta tím, že ho nechám z mírného kopce zaparkovaný jen na zařazené rychlosti. (když pominu, proč bych to dělal) Taky mně není jasné, že silná stránky přímovstřikovaného motoru je to, že se v potrubí neusazuje karbon. Jak by se tam dostal?

0/0
30.1.2021 15:46
Foto

J98i17ř41í 80S45c96h39m33i40d33t 5440483974825

Poplivat Japonce a vychválit TSI, tak to chce hodně aroganceRv.

Pokud jsme u těch menších s menšími kubaturami, tak třeba Toyota má stále skvělou atmosférickou jednotku a to jak starší 4 válce s nepřímým vstřikem, tak nyní nový tříválec, které jezdí za málo a netrpí veškerými neduhy TSIček, dnes by se mohla Evropa od Japonců učit a nikoli naopak. Málem bych zapomněl, těch atmosférických japonců se při koupi ojetiny opravdu nemusíte bát;-).

+3/−4
25.1.2021 19:24
Foto

P28e71t84r 43Č87e42r75m69á65k 9288405299700

Poplivat japonce? Kde? Jen uvedli že tím že v EU toho moc neprodají tak neměli potřebu vyvíjet downsizingy, protože jinde na světe to potřeba není. A že v klidu čekají a implementují jen ověřené nebo vhodné části té technologie je pravda a naopak bych to bral jako pochvalu že nejsou zbrklí. Evropa se od nich bohužel učit nemůže, s tím by tu dnes nepochodili, ale pomohla jim projít část slepých uliček a japonec tak může dělat rovnou o pár chyb méně R^

+3/−2
25.1.2021 20:36
Foto

A97n55t56o56n58í72n 25S41e38b16e43r77a 7873618340209

Jenze ti tvi jalonci reznou.

+5/−1
25.1.2021 21:18
Foto

J58i47ř38í 57B25e46c62h61y95n52s27k24ý 5393500234501

Nikdo na Japonce neplive. Kde jste k tomu přišel?

+2/0
26.1.2021 7:51
Foto

V26l36a40d77i83s76l84a75v 82B50u89r65y50š64e10k 1799512597174

víc bych se bál japonce od mazdy 2,0 atm, než 2.0 diesel či benzín od mercedesu s turbem, znám jen jednoho majitele japonce a škrábe furt karbon z koncovky výfuku, má najeto 40 tisíc, moc to nejede asi 85 kW, ale až v fakt vysokých otáčkách, prodože to má prd krouťák a předjíždí to i 1,2 TSI, navíc ho pořád straší, že se mu to celý zakarbonuje a skončí, chce se toho zbavit

0/0
26.1.2021 15:05
Foto

Č79e11s70t55m61í92r 94K60u16b54á10č12e86k 8916923604614

Nikdo na Japonce a Korejce neplive. Jen shrnuli fakta. Ta fakta, která se už týkají i Mazdy, co opustila Wankel. TSi bych nechtěl ani náhodou, origo TGi je daleko spolehlivější, má vyšší kroutak a Kč/km je taky luxus

0/0
27.1.2021 11:18
Foto

R31a55d35o80m62í62r 74H73n55í96z20d40o 5526470726792

To jsem si také pomyslel, ale ten modul zubu - to není kolo na řetěz.

0/0
25.1.2021 17:46
Foto

P42e43t48r 54Č79e77r84m88á26k 9788315819470

Je, ono se to nezdá, ale je to na širší řetěz.

+1/0
25.1.2021 17:52
Foto

R12a72d57o13m47í58r 94H33n35í27z48d94o 5806150946832

Nemohu si pomoci, ale hned na té první fotografii je to podle mě špatně- nedokážu si představit, jak by mohl fungovat ten rozvodový řetěz s tím modulem zubů na těch rozvodových kolech. A dole na klice je ten řetěz taky prazvláštně vedený. A nebo jinak - jestli by tohle mělo odpovídat skutečnosti, tak se nedivím, že se to potkávalo jak na běžícím pásu.

+1/0
25.1.2021 17:29
Foto

P29e63t17r 36Č32e53r58m53á16k 9808525709460

Možná to není vidět ale ty řetězy jsou tam dva za sebou.

0/0
25.1.2021 17:39
Foto

P64e82t41r 91Č35e52r34m61á36k 9148875769550

Úvod je trochu kostrbatý - downsizingové motory jsou postavené na principu kombinace přímého vstřikování (případně hybridního) a přeplňování. To je to co dělá downsizingový motor, to že někdo aplikoval přeplňovaný menší motor jako alternativu větší atmosféry tu bylo jinak dávno předtím, důležitá je právě ta kombinace přímého vstřiku a přeplnění, která umožnila i z menších objemů v tom nízkém a částečně středním pásmu (tedy to nejpoužívanější) vydolovat solidní parametry. Samozřejmě za cenu určitých negativ - mj. zvýšení citlivosti spotřeby, takže sice v nějakém režimu vykazovala 1.2tsi o 2l méně než 1,6, v jiném naopak klidně o 3 více (typicky dálnice - nechlazené svody). Každopádně na papíře to bylo méně a v praxi zhruba na stejno - záleželo opravdu jak kdo jezdil.

EA211 každopádně na českém venkově bude jezdit a dosluhovat ještě dlouho R^

0/−1
25.1.2021 17:29
Foto

L16u26k10á58š 97K71ř88í14ž 9958251246549

mám TSI 1,2 se 6 stupňovou převodovkou a při 130 jedu na dálnici tak za 6,4. Při 150 cca 7,2-7,5

0/0
25.1.2021 22:35
Foto

P25e57t23r 14Č96e66r15m33á85k 9708435179130

Lze jen pogratulovat. Jiní uživatelé běžně přes 10l, roste to pak exponenciálně, jak s rychlostí tak zátěží a typem vozu.

0/−1
25.1.2021 23:01
Foto

J55a61r70o32s92l59a28v 59K75o47v42á53ř56í81k 4798813420670

Spíš ne.

0/−1
26.1.2021 13:41
Foto

P67e27t46r 19Č93e20r57m38á46k 9818525699450

Spíš jo.

0/0
26.1.2021 13:44
Foto

J81a91r55o52s20l28a80v 13K65o94v94á49ř20í80k 4608503830350

Spíš ne

0/0
26.1.2021 13:46
Foto

P51e53t13r 74Č89e65r45m66á59k 9748645229450

Pravda, ne spíš ale určitě. Díky za upřesnění R^

0/0
26.1.2021 13:48
Foto

J16a16r12o59s60l10a39v 69K63o60v64á12ř31í51k 4698833390960

Tak tak. Spotřeba krásná.

0/−1
26.1.2021 13:41
Foto

P86e62t56r 11Č26e42r17m12á89k 9168525679160

A nebo strašná, záleží na stylu, je tam vyšší ta citlivost.

0/0
26.1.2021 13:45
Foto

Č48e52s59t88m43í18r 30K98u50b53á64č87e91k 8476713674244

Tak všechny HTP, a EA111, co ještě jezdí, si od 3000 otáček v klidu předjíždí i ta Moja stará plechovka 1.8 bez turba v Audi. Místo downsizingu se měl řešit přechod na LPG/CNG. Emise lepší, motor potřebuje jen drobnou úpravu a udržím to, že turbo objem nenahradí.

0/0
27.1.2021 11:21
Foto

P74e82t30r 77Č76e58r87m15á88k 9688525579190

Tak to bezpochyby, objem nahradit nelze, to je fyzika. Nicméně pro ta zadání která v eu vznikla to takhle funguje. Smysl byl vytvářet nové a nové podmínky které doplněné restrikcemi zaručí že se bude pravidelně vytvářet ekonomický nástroj na obnovu vozového parku. Nicméně se to poněkud zvrtlo - dnes už je to jen nástroj na finance.

0/0
27.1.2021 12:53
Foto

V33á27c95l53a26v 58H71e61l36l74e18b96r46a19n91d 8227331937444

Já myslím, že poslední opravdu dobrý motor VW byl 1,9 SDI.

+1/−2
25.1.2021 14:34
Foto

V44l75a40d68i46s38l70a93v 70B83u53r48y77š50e40k 1309462917474

66kW, tím měl vývoj motorů skončit a dělat je až do konce světa

+2/0
25.1.2021 16:01
Foto

Č31e22s95t61m48í18r 22K79u39b49á95č91e64k 8746173234434

1.9TDi, s tímto výkonem, nehla pořádně ani Octavii. 85kW rozumnější. Ale jde hlavně o kW/kg...

0/0
27.1.2021 11:25
Foto

J91o58s58e25f 54K64r10a77t82o35c39h55v16i88l 1547298858711

To se nadelovalo za trest a taky se tak s tim jezdilo.

0/0
25.1.2021 18:58
Foto

J31i47ř23í 91S59c34h57m41i54d74t 5900873734705

s tím jsem měl chvíli tu čest u služebního a opravdu ne;-)

0/0
25.1.2021 19:28
Foto

Č36e95s37t87m43í32r 76K57u94b83á65č81e81k 8336333594514

SDi se mi moc nelíbilo, ale byla to rozumná alternativa pro Fobii.

Celý koncern dodnes ale žije na 2 motorech. 1.9TDi, a 1.8i . Nové benzíny, TSI, vycházejí z 1.8, respektive z 1.8T, a 2.0TDi, základní naftová motorizace pro vše větší než motorka, je jen převlečená 1.9TDi.

0/0
27.1.2021 11:24
Foto

P72e78t12r 84Č75e29r10m97á34k 9668235199350

Dnes už ne, kdysi ano, byla svatá trojice 1.6 MPI, 1,8T, 1,9TDI. bohužel to jsme 25let zpátky, dnešní konstrukce s tím nemá společného už absolutně nic.

0/0
27.1.2021 13:46
Foto

A85l93e61š 68L28i19s60o65v85s63k94ý 9729518392352

Zlatá Fabia 1,9 TDI...

0/−2
25.1.2021 14:01
Foto

V77l52a34d17i93s33l28a18v 70B84u60r76y36š89e19k 1649632487694

favorit 135 L a jeho předchůdce Škoda 105 S, opravdová lahůdka byla Škoda 100, všechno jsem to měl a dnes musím jezdit turbem 112 kW s pohonem všech kol se spotřebou 6 litrů, to jsme dopadli, když jsem měl moskviče 408, tak jel stovkou a žral 14 litrů

+4/−1
25.1.2021 16:06
Foto

A96n70t30o22n14í24n 97S84e85b25e17r21a 7333898730309

Ja mel taky ten ctyrvalec skodu 120 a jezdilo se s tim autem moc dobre. A opravy staly par stovek. Mel jsem tri roky a dve poruchy. Takze spokojenost. Hned bych to auto bral zpet. Oproti dnesnim levnym modelum skody velice pohodlne auto.

0/−2
25.1.2021 21:21
Foto

L80u42k15á24š 12K67ř84í89ž 9838671416349

Opravy za pár stovek kdy? hodnota peněz se totiž mění a pár stovek předtím může být totéž jako pár tisíc nyní.

+2/0
25.1.2021 22:40
Foto

A75n76t98o40n34í80n 41S64e56b39e29r91a 7943478410929

Já mluvím o roce cca 1998.

0/0
26.1.2021 10:13
Foto

A62n72t37o85n61í69n 37S31e57b33e67r38a 7843398370469

Jen jsem sehnla díl s abzaru a opravil sám. Takže ano pár stovek.

0/0
26.1.2021 10:13
Foto

V81l73a19d18i26s75l86a51v 57B19u72r50y23š23e29k 1639352917364

nejlepší je mít kámoše na vrakovišti, to se pak tá jezdit opravdu levně

0/0
26.1.2021 14:59
Foto

Č21e39s55t71m15í49r 76K82u11b23á12č78e26k 8126813194314

Audi A4

0/0
27.1.2021 11:33
Foto

Č38e33s76t86m85í85r 37K52u95b85á18č44e13k 8136133924124

Méně do komunistických vražd ani náhodou. Favorit je takový etalon, co by škoda zvládala, nebýt východních bratrů že sovětské rusi. Ale z nostalgie skuste chytit po Audi a80. Taková škoda 100 německa

0/0
27.1.2021 11:27
Foto

J26i17ř36í 11B13e68c48h92y84n37s55k39ý 5563480404131

Zlatý Trabant... :D

0/0
26.1.2021 8:15

Bláznivý voyeur Tichý. Žil jako bezdomovec, dnes jeho fotky stojí statisíce

Premium V jeho domě se fotky válely po zemi, padal na ně prach i bláto z bot. Na téměř každé z nich byla skvrna od kávy nebo...

Za fotky nehody Philipa nabízeli obří sumu. Neprodal jsem, říká exšéf Kladrub

Premium Když v roce 1996 přijela do Čech britská královna Alžběta II., snad nikdo nemohl velkému milovníkovi koní a jejich...

Svačiny jsou zbytečné. Stačí jíst dvakrát denně, vysvětluje profesor Anděl

Premium Nadváhu má v Česku až 44 procent mužů a 31 procent žen. A obezitu dalších 20 procent mužů a 18 procent žen. Statisíce z...