motoporadna

aktualizováno 
-
Od roku 1994 jsem se Škodou Favorit LXi bez potíží absolvovala téměř 50 tisíc kilometrů. Nyní vůz při ranních jízdách začal občas při dojezdu ke křižovatkám zhasínat. Sice znovu nastartuje bez problémů, ale já i tak ztrácím z jízdy příjemný pocit. Navíc mě přítel straší, že v autě je asi porouchaný řídicí počítač, jehož oprava prý je velmi drahá. Co s tím?
Anna Holá, Hradec Králové

Příčin uvedených nesnází může být více a není vyloučeno, že vadná je opravdu řídicí jednotka. To by ovšem byla ta nejhorší možnost, jejíž náprava u favoritu stojí kolem deseti tisíc korun. Protože se potíž poprvé projevila v zimě,tak je možné,že ji při solení silnic způsobila koroze některého z kontaktů elektrické instalace. U šestiletého auta už totiž může být pryžový kryt spoje poškozený,což mohlo do kontaktů pustit solanku. Pozná se to podle toho, že měděný kontakt má zelenou baru. Stačí kontakt očistit a problém by měl být pryč. Zmíněnou závadu ovšem může působit také porucha snímače otáček motoru či teplotního čidla, jejichž oprava stojí zhruba 1000 korun. S problémem je nejlépe navštívit značkový servis, kde mají k dispozici diagnostické přístroje. Není vyloučeno, že se závadou, která se vyskytuje jen občas, bude nutné jet do servisu opakovaně.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz