Úterý 9. srpna 2022, svátek má Roman
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 9. srpna 2022 Roman

Britská klasika v čínském podání. MG v Česku zabojuje cenou

Na český a slovenský trh naplno vstoupila čínská automobilka MG. Dva modely značky v podobě malého a středně velkého SUV bude nabízet celkem 26 prodejců.

MG zahajuje prodej v Česku a na Slovensku. | foto: M MOTORS CZ

Podle generálního ředitele MG Motor pro ČR a SR Kamila Šilhavého se značka Morris Garage (MG) s britskými kořeny prodává aktuálně na zhruba deseti trzích západní Evropy s tržním podílem kolem dvou procent. Vozy MG vznikají v návrhářských centrech v Šanghaji ve spolupráci se studiem pokročilého designu v Londýně. Vyrábějí se v Číně.

„Věříme, že nabídka kombinující velmi kvalitní produkt se skvělou výbavou bude to pravé pro české i slovenské zákazníky. Dobrá cena jen podtrhuje náš záměr prosadit se rychle na obou trzích. Navíc očekávaný příchod dalších modelů včetně těch plně elektrických začátkem příštího roku je příslibem dynamického rozvoje značky v našem regionu,“ dodal Šilhavý.

Malé SUV pod označením ZS je v současnosti obchodně nejúspěšnějším modelem firmy, kupříkladu v Británii je v desítce nejprodávanějších osobních modelů. Jeho cena začíná na 424 900 Kč. Crossoveru s délkou 4,3 metru k pohonu slouží dva zážehové motory – atmosferický čtyřválec 1,5 litru a přeplňovaný litr. V nabídce je i elektrická verze s dojezdem až 440 km, která ovšem v českém ceníku prozatím nefiguruje.

Větší čtyřapůlmetrový pluginhybridní model EHS disponuje přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 119 kW doplněným elektromotorem; nabízí systémový výkon 190 kW. Unikátní je použití unikátní desetistupňové automatizované převodovky(šest stupňů pro spalovací agregát, čtyři pro elektromotor). Baterie od čínského dodavatele CATL má kapacitu 16,6 kWh. Díky padesátikilometrovému dojezdu a normované spotřebě 1,8 litru na 100 km model dosáhne na „elektrické“ registrační značky EL. Cena modelu EHS začíná na 887 000 Kč.

Oba v České republice uváděné modely mají výhradně pohon předních kol.

Vladimír Hejna, obchodní ředitel zastoupení pro Českou a Slovenskou republiku zdůrazňuje velmi bohatou výbavu obou modelů, což z čínských vozů tvoří velmi výhodnou nabídku v porovnání s konkurencí. Kamil Šilhavý zdůrazňuje dobrou dostupnost aut, čekací lhůty mají být v řádu týdnů, což je dnes výjimečné, a také sedmiletou záruku (omezenou nájezdem 150 tisíc kilometrů). Mamutí skupina SAIC vlastní také téměř kompletní logistický řetězec od továrny v Šanghaji až po evropské dealery a sama si vyrábí také čipy, jejichž nedostatek dnes brzdí výrobu na celém světě.

V dohledné době má na český trh dorazit také nehybidizované provedení většího SUV a hlavně pohledný plně elektrický kombík MG 5, do kterého vkládá značka velké naděje. Bude to totiž jedno z mála čistě bateriových aut na trhu, které není crossover nebo malý hatchback.

Auta značky MG založené v Oxfordu v roce 1924 nabízí nyní v Česku 19 dealerů, na Slovensku jich je dalších sedm. Centrála automobilky pro střední a východní Evropu je v Maďarsku. Uvedení na český a slovenský trh předcházela rok a půl trvající jednání s čínskou stranou. Kamil Šilhavý uvádí, že Česko je jeden z prvních trhů východní Evropy, na které MG vstupuje.

Skupina AutoBinck je jedna z nejstarších automobilových společností na světě. Je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. AutoBinck v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Nizozemsku, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku. Autobinck mimo jiné na českém trhu zastupuje japonskou automobilku Mitsubishi. Právě tuto dealerskou síť AutoBinck pro vstup na český a slovenský trh využívá.

MG se nejprve vrátilo na britský trh. Od konce roku 2019 se tyto vozy prodávají i v kontinentální Evropě, nejprve v Nizozemsku, Belgii a poté i v Norsku a Německu. V roce 2021 MG Motors v Evropě dosáhla hranici 50 tisíc dodaných vozů a do roku 2025 je cílem dosáhnout šesticifernou hodnotu. Nyní působí značka na 16 trzích Evropy, auta nabízí na čtyři stovky dealerů.

„MG se dobře prodává na cca deseti trzích západní Evropy s tržním podílem kolem dvou procent, což je skvělý výsledek a náročnost evropských zákazníků je nezpochybnitelná. Co se týká kvality, MG se směle vyrovná tradičním evropským i japonským značkám,“ říká mluvčí českého zastoupení MG Marek Vodička.

Mateřskou společností MG je SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). SAIC je sedmou největší automobilkou světa a je prvním a současně největším automobilovým koncernem v Číně s ročními prodeji přes sedm milionů vozů, v nabídce má 47 modelů pod různými značkami. SAIC má například společný podnik s koncernem Volkswagen. Značka MG, kterou SAIC vlastní od roku 2007, působí v osmdesáti zemích světa, v letošním roce chce mimo Čínu prodat 800 tisíc aut, z toho 120 tisíc v Evropě.

MG není jediná značka patřící SAIC, která má původ v Británii. Do portfolia patří jméno Maxus, které vzniklo na základech značky LDV (britský výrobce, který skončil v roce 2009). SAIC se ke značce dostal koupí od ruského GAZ a dnes používá jméno LDV na některých trzích. Pod značkami Maxus a LDV nabízí dodávky. Elektrická verze Maxusu dnes patří k nejdostupnějším bateriovým dodávkám na trhu, v Česku už slouží ve službách online samoobsluhy Rohlík. Jak čínská elektrododávka Maxus jezdí, čtěte zde.

Autoři: ,

Autem do Chorvatska 2022

Kde se dá na cestě k Jadranu nejlevněji natankovat, jaké překážky na trase čekají a kolik stojí dálniční známka?

  • Nejčtenější

Německo uvažuje, jak „zlevnit“ elektromobily. Novou daní na spalovací auta

Německo má recept, jak zařídit, aby elektromobily byly levnější než auta se spalovacím motorem. Nevymyslelo revoluční...

Tatrovácké speciály v Hřensku: hasiči si přivezli pojízdný rybník

V neděli 24. července vypukl v oblasti Českého Švýcarska požár, který se rozšířil a zasáhl také obydlenou oblast. Na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Konec elektrošílenství VW? Odcházející šéf rozjel vlak moc rychle

Premium Zpackaný start golfu a jeho elektrického bratra ID.3, konflikty s mocnou dozorčí radou, špatné výsledky v Číně. Bilance...

S nabíjením zdarma u Lidlu je konec. Víme, kolik to bude stát

„Sockovat“ je termín, který se vžil pro to, když majitelé elektromobilů za jeden nebo i víc milionů jezdili dobíjet...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozor na aktivisty s čočkou. Vypouštějí kola SUV, aby zachránili planetu

Premium Ochota politiků přijímat rozhodnutí proti klimatickým změnám je prý váhavá. Proto se ekoaktivisté rozhodli převzít...

Tenkrát před 40 lety. Veteráni z Pitavalu Krampol, Zedníček a Frej vzpomínají

Premium Jak je to dávno, co se prvně Pavel Zedníček, Jiří Krampol a Ladislav Frej sešli na natáčení seriálu Malý pitaval z...

Žena má mít dítě, když je zamilovaná, říká psychogynekoložka Máslová

Premium Ženy dělají velkou chybu, když mateřství příliš plánují, tvrdí psychogynekoložka a internistka Helena Máslová. „Vhodná...

Nebezpečný pro Česko. Proč stát nechce uzbeckého zápasníka Muradova?

Premium Mnoho let hrdě nastupoval do klece i s českou vlajkou na zádech. V malém evropském státě prorazil do velkého světa...

  • Další z rubriky

Úspěchy v závodech přesvědčily naše první zákazníky, říká syn zakladatele Alpiny

Premium Syn Burkarda Bovensiepena, zakladatele malosériového výrobce Alpina, se svým bratrem Florianem vede rodinnou...

Motofotka týdne: Česká legenda naučila Ameriku milovat motokros

Psal se rok 1974 a v USA se ještě úspěšně prodávaly československé terénní motocykly ČZ a Jawa. Jediný severoamerický...

Fiat Freemont je tajný tip. Nabízí velký prostor za malé peníze

Premium Nikdo vlastně neví, jestli je Freemont SUV, nebo kombík, nebo dodávka. Tento model, který vznikl v kooperaci s...

Startup mopedgangu ze zaječické hospody dokončuje frajerský elektrošlapohyb

Jestli jednou vznikne encyklopedie startupů, nesmí mezi všemi těmi garážovými pokusy jako je Apple a Tesla Elona Muska...

Léto venku s eMiminem: Na co se těšit v 6. soutěžním týdnu?
Léto venku s eMiminem: Na co se těšit v 6. soutěžním týdnu?

Léto venku s eMiminem je tady! Každý týden budeme soutěžit o fantastické ceny v celkové hodnotě 298.000 Kč. Sdílejte své letní zážitky, hodnoťte...

Češka vyhrála soutěž krásy v Africe. Všichni si na mě chtěli sáhnout, říká

Sarah Horáková (18) odletěla do Afriky reprezentovat Česko na světovou soutěž krásy. Když první vicemiss České...

Budu znovu chodit a tančit, věří Vendulka z Básníků a vybírá peníze na léčbu

Herečka Eva Jeníčková (58), která se proslavila coby Vendulka utěšitelka ze série o Básnících, řeší zdravotní problémy....

Díky Stiflerově mámě jsem měla sex s nejmíň 200 lidmi, vzpomíná herečka

Americká herečka Jennifer Coolidge (60) ve filmech Prci, prci, prcičky hrála Stiflerovu mámu Jeanine, která měla...

Johnny Depp trpí poruchou erekce, proto mě penetroval lahví, tvrdí Heardová

Nově zveřejněné dokumenty ze soudního procesu mezi Johnnym Deppem a Amber Heardovou obsahují tvrzení, že slavný...

Čím víc odebere Čína ruského plynu, tím lépe pro Evropu, tvrdí analytici

Navýšený export ruského zemního plynu na území Číny může mít pro evropské země pozitivní dopady. Díky tomu se totiž...