Britská klasika v čínském podání. MG v Česku zabojuje cenou

Autor: ,
Na český a slovenský trh naplno vstoupila čínská automobilka MG. Dva modely značky v podobě malého a středně velkého SUV bude nabízet celkem 26 prodejců.
MG zahajuje prodej v Česku a na Slovensku.

MG zahajuje prodej v Česku a na Slovensku. | foto: M MOTORS CZ

Podle generálního ředitele MG Motor pro ČR a SR Kamila Šilhavého se značka Morris Garage (MG) s britskými kořeny prodává aktuálně na zhruba deseti trzích západní Evropy s tržním podílem kolem dvou procent. Vozy MG vznikají v návrhářských centrech v Šanghaji ve spolupráci se studiem pokročilého designu v Londýně. Vyrábějí se v Číně.

„Věříme, že nabídka kombinující velmi kvalitní produkt se skvělou výbavou bude to pravé pro české i slovenské zákazníky. Dobrá cena jen podtrhuje náš záměr prosadit se rychle na obou trzích. Navíc očekávaný příchod dalších modelů včetně těch plně elektrických začátkem příštího roku je příslibem dynamického rozvoje značky v našem regionu,“ dodal Šilhavý.

Malé SUV pod označením ZS je v současnosti obchodně nejúspěšnějším modelem firmy, kupříkladu v Británii je v desítce nejprodávanějších osobních modelů. Jeho cena začíná na 424 900 Kč. Crossoveru s délkou 4,3 metru k pohonu slouží dva zážehové motory – atmosferický čtyřválec 1,5 litru a přeplňovaný litr. V nabídce je i elektrická verze s dojezdem až 440 km, která ovšem v českém ceníku prozatím nefiguruje.

Větší čtyřapůlmetrový pluginhybridní model EHS disponuje přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 119 kW doplněným elektromotorem; nabízí systémový výkon 190 kW. Unikátní je použití unikátní desetistupňové automatizované převodovky(šest stupňů pro spalovací agregát, čtyři pro elektromotor). Baterie od čínského dodavatele CATL má kapacitu 16,6 kWh. Díky padesátikilometrovému dojezdu a normované spotřebě 1,8 litru na 100 km model dosáhne na „elektrické“ registrační značky EL. Cena modelu EHS začíná na 887 000 Kč.

Oba v České republice uváděné modely mají výhradně pohon předních kol.

Vladimír Hejna, obchodní ředitel zastoupení pro Českou a Slovenskou republiku zdůrazňuje velmi bohatou výbavu obou modelů, což z čínských vozů tvoří velmi výhodnou nabídku v porovnání s konkurencí. Kamil Šilhavý zdůrazňuje dobrou dostupnost aut, čekací lhůty mají být v řádu týdnů, což je dnes výjimečné, a také sedmiletou záruku (omezenou nájezdem 150 tisíc kilometrů). Mamutí skupina SAIC vlastní také téměř kompletní logistický řetězec od továrny v Šanghaji až po evropské dealery a sama si vyrábí také čipy, jejichž nedostatek dnes brzdí výrobu na celém světě.

V dohledné době má na český trh dorazit také nehybidizované provedení většího SUV a hlavně pohledný plně elektrický kombík MG 5, do kterého vkládá značka velké naděje. Bude to totiž jedno z mála čistě bateriových aut na trhu, které není crossover nebo malý hatchback.

Auta značky MG založené v Oxfordu v roce 1924 nabízí nyní v Česku 19 dealerů, na Slovensku jich je dalších sedm. Centrála automobilky pro střední a východní Evropu je v Maďarsku. Uvedení na český a slovenský trh předcházela rok a půl trvající jednání s čínskou stranou. Kamil Šilhavý uvádí, že Česko je jeden z prvních trhů východní Evropy, na které MG vstupuje.

Skupina AutoBinck je jedna z nejstarších automobilových společností na světě. Je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. AutoBinck v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Nizozemsku, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku. Autobinck mimo jiné na českém trhu zastupuje japonskou automobilku Mitsubishi. Právě tuto dealerskou síť AutoBinck pro vstup na český a slovenský trh využívá.

MG se nejprve vrátilo na britský trh. Od konce roku 2019 se tyto vozy prodávají i v kontinentální Evropě, nejprve v Nizozemsku, Belgii a poté i v Norsku a Německu. V roce 2021 MG Motors v Evropě dosáhla hranici 50 tisíc dodaných vozů a do roku 2025 je cílem dosáhnout šesticifernou hodnotu. Nyní působí značka na 16 trzích Evropy, auta nabízí na čtyři stovky dealerů.

„MG se dobře prodává na cca deseti trzích západní Evropy s tržním podílem kolem dvou procent, což je skvělý výsledek a náročnost evropských zákazníků je nezpochybnitelná. Co se týká kvality, MG se směle vyrovná tradičním evropským i japonským značkám,“ říká mluvčí českého zastoupení MG Marek Vodička.

Mateřskou společností MG je SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). SAIC je sedmou největší automobilkou světa a je prvním a současně největším automobilovým koncernem v Číně s ročními prodeji přes sedm milionů vozů, v nabídce má 47 modelů pod různými značkami. SAIC má například společný podnik s koncernem Volkswagen. Značka MG, kterou SAIC vlastní od roku 2007, působí v osmdesáti zemích světa, v letošním roce chce mimo Čínu prodat 800 tisíc aut, z toho 120 tisíc v Evropě.

MG není jediná značka patřící SAIC, která má původ v Británii. Do portfolia patří jméno Maxus, které vzniklo na základech značky LDV (britský výrobce, který skončil v roce 2009). SAIC se ke značce dostal koupí od ruského GAZ a dnes používá jméno LDV na některých trzích. Pod značkami Maxus a LDV nabízí dodávky. Elektrická verze Maxusu dnes patří k nejdostupnějším bateriovým dodávkám na trhu, v Česku už slouží ve službách online samoobsluhy Rohlík. Jak čínská elektrododávka Maxus jezdí, čtěte zde.

Nejčtenější

Servis kola nepodceňujte. A naučte se šlapat, abyste si neničili řetěz

Nejvyšší čas vyrazit na kolo. Předtím ovšem přibrzděte v servisu. Něco zvládnete i sami, servis brzd a řazení ale nechte na odbornících. U moderních kol se přehazovačka dokonce seřizuje mobilem....

Konstruktérka motorů rallyových škodovek: Evropě chybí asijský hlad po práci

Premium

S nakažlivým nadšením dvacet minut vypráví o ventilových pružinách, dokonale srozumitelně, poutavým zasvěceným vyprávěním zaujme i naprostého laika. Když pak obcházíme model rallyové fabie, všechno...

Autopaparazzi nachytal velkou elektrickou škodovku při tréninku s přívěsem

Škoda chystá na rok 2026 uvedení velkého sedmimístného SUV s bateriovým pohonem. Prototyp zcela nového modelu v nabídce nafotil známý automobilový paparazzi Stefan Baldauf při testech s tažením...

První třídou bez křídel. Autobusy Hyundai nabídnou nevídaný luxus

Trasa z Hanoje do Ho Či Minovo Města měří bezmála 1 700 kilometrů. Na jeden zátah ji za volantem osobáku zkrátka sami nedáte. Přesto můžete do cíle dorazit včas a fit. Když se svezete linkovým spacím...

IFA vozila i sličné brigádnice, fungl nová kuřátka a hodně sajrajtu na pole

IFA W50, která vznikla v bezpočtu účelových verzích, byla nejpočetnějším užitkovým automobilem východoněmecké provenience. Vyráběla se od poloviny šedesátých let až do skonání NDR. Připomeňme si...

Aby dovolená nebyla pod psa. Takovou dodávku si čtyřnozí zamilují

Dlouhá cesta za dovolenou umí být úmorným zážitkem pro pasažéry lidské, natož pak pro ty zvířecí. Snížit jejich stres z převozu na velké vzdálenosti a zvýšit komfort bezpečné přepravy se pokouší...

20. dubna 2025

O pomlázce pozor. Alkohol za volantem znamená průšvih u policie i pojišťovny

Velikonoce a hned v závěsu letní prázdniny. To s sebou pro řadu lidí nese řadu posezení s přáteli nebo po práci spojené s popíjením. Na cestu domů se pak ovšem nevydávejte za volantem auta, taková...

20. dubna 2025

Vzhůru do sedel. Nejkrásnější motorkářské trasy v Evropě

Některé vás budou rozmazlovat nádhernými scenériemi hned od začátku, a užijí si je i začátečníci. Kvůli jiným budete muset vystoupit daleko ze své komfortní zóny a prověří vaše motoristické...

19. dubna 2025

Veterány déšť nezastavil. Rally Praha revival zavítá i do Německa

Čtrnáctý ročník tradiční veteránské Rallye Praha Revival opět odstartoval, tentokrát z metropole skrápěné deštěm. Slavnostní start se uskutečnil na Velký pátek na náměstí Jana Palacha před Rudolfinem...

18. dubna 2025,  aktualizováno  18:02

Před 130 lety Benz ukázal světu první autobus. Patnáct kilometrů jel hodinu

Premium

Na celém světě se v současnosti prodá ročně přes milion nových autobusů. Podle odhadů číslo poroste. Mnohamiliardový byznys se narodil před 130 lety, kdy v Německu vyjel na trasu historicky první...

18. dubna 2025

V Mostě naposledy. Sraz vytříbených bavoráků čeká stěhování, změní i název

Letošní BMW ///M Day na Autodromu Most byl velkolepý. Na devátý ročník srazu vytříbených bavoráků zavítal rekordní počet majitelů vozů BMW M a M Performance. Rekordní byla i tradiční spanilá jízda po...

18. dubna 2025

Šmírák nebo pomocník? Tesla aktivovala kabinový radar v Ypsilonech

Pokud disponujete novějším modelem Tesla, možná jej máte též. Co? Interiérový radar. Automobilka jej nechala osadit do kabin některých svých vozů. Aby ho teď, po třech letech vyčkávání, konečně...

17. dubna 2025

Servis kola nepodceňujte. A naučte se šlapat, abyste si neničili řetěz

Nejvyšší čas vyrazit na kolo. Předtím ovšem přibrzděte v servisu. Něco zvládnete i sami, servis brzd a řazení ale nechte na odbornících. U moderních kol se přehazovačka dokonce seřizuje mobilem....

17. dubna 2025

První třídou bez křídel. Autobusy Hyundai nabídnou nevídaný luxus

Trasa z Hanoje do Ho Či Minovo Města měří bezmála 1 700 kilometrů. Na jeden zátah ji za volantem osobáku zkrátka sami nedáte. Přesto můžete do cíle dorazit včas a fit. Když se svezete linkovým spacím...

17. dubna 2025

S vlakem auto vždy prohraje. Když uváznete mezi šraňkami, nepanikařte

Šraňky mají chránit, ale řidiči je stále ignorují. Souboj nad projíždějícím vlakem přitom jen tak nevyhrají. Víte, jakou rychlostí se může jezdit před přejezd? A umíte zjistit, na jakém přejezdu se...

16. dubna 2025

Růžová mu sluší. Chlapácký Mercedes G upravili pro Barbíny

Posadit se za volant Mercedesu třídy G obvykle znamená, že na ulici nezůstanete bez povšimnutí. Vytvoříte tím o sobě jistý dojem. Ovšem v případě, že u téhož modelu vsadíte na značkovou úpravu Carlex...

16. dubna 2025

Autopaparazzi nachytal velkou elektrickou škodovku při tréninku s přívěsem

Škoda chystá na rok 2026 uvedení velkého sedmimístného SUV s bateriovým pohonem. Prototyp zcela nového modelu v nabídce nafotil známý automobilový paparazzi Stefan Baldauf při testech s tažením...

16. dubna 2025