Autofotka týdne: britská legenda v přestrojení za vánoční stromek

aktualizováno 
Calvinovi Leemu zabralo dva týdny nazdobit svůj Morris Minor deseti tisíci LED světýlek a vánočním stromkem na střeše. Za volantem je samozřejmě Santa Claus a uvnitř hromada dárků. Vánočně vyzdobené auto z roku 1964 teď ovšem nemůže na silnici, a tak se stalo ozdobou jeho zahrady v Scunthorpe.

Calvin Lee z britského Scunthorpe se nechal inspirovat vánočním kamionem Coca-Coly a nazdobil si vlastní osobní automobil. | foto: Profimedia.cz

Zářivá světla nestandardně rozmístěná na autě navíc odporují regulím pro osvětlení vozu, kdyby takto vyrazilo na silnice, čekala by řidiče pokuta.

Jedenačtyřicetiletý Lee vlastní britského veterána čtyři roky. Uvedení veterána do vánoční nálady ho prý stálo 300 liber, to je necelých devět tisíc korun. Lidé jsou prý jeho výtvorem nadšeni.

Fotogalerie

Minor byl nejúspěšnějším modelem automobilky Morris, patřící do dnes už dávno neexistujícího koncernu British Leyland, v letech 1948–1971 jich vzniklo 1 368 291 kusů, pak ho nahradil model Marina. Minor byl britskou odpovědí na Fiat 500, Volkswagen Brouk nebo Citroën 2CV. Minor se stal prvním anglickým vozem, kterého se vyrobilo více než milion kusů. Konstruktérem Minoru byl Alec Issigonsis, tvůrce ikonického Mini. V obou případech bylo úkolem poskytnout komfort, praktičnost a dobré jízdní vlastnosti za přijatelnou cenu.

Auto se samonosnou karoserií za svou kariéru vystřídalo několik motorů, začínalo se 27koňovou devítistovkou a končilo se 48koňovou jedenáctistovkou, která ho rozjela až na 125kilometrovou rychlost. Auto se vyrábělo ve dvou a čtyřdveřovém provedení, ale také jako kombík se zadní částí s dřevěnou konstrukcí a kabriolet. K mání byly i užitkové verze. Vůz, který byl krystalickým příkladem britské designérské a konstrukční školy své doby, se kromě oxfordského Cowley vyráběl také v Malajsii, Austrálii a na Novém Zélandu.

Autor:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Další z rubriky

Autofotka týdne: americký borec Cadillac XT4 v české premiéře

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Americký mamut General Motors před pár lety Evropu víceméně opustil. Po prodeji Opelu v roce 2017 se auta značek GM...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

Škoda startuje v Bratislavě éru s Citigem a Superbem do zásuvky

Hybridní Škoda Superb - domácí nabíječka

Škoda inovovala dva modely. Největší a nejmenší. Do obou pustila elektřinu. Pár hodin před hokejovým čtvrtfinále ČR –...

Najdete na iDNES.cz