Monstra se poprvé představila v Praze

  18:10aktualizováno  18:10
Čtyřtunoví obři se už těší na víkendové vystoupení v pražské Sazka aréně. Právě dnes se speciály, které ukáží české metropoli vůbec poprvé pravou Monster Jam show, představily v plné kráse. Piloti už došlechťují tisícihlavá stáda ocelových monster a diváci se shánějí po špuntech do uší.

VIDEO ZDE

Dvoumetrové balony pneumatik roztáčené silou až dvou tisíc koňských sil pohánějí vozy skrývající se za jmény Superman, Inferno (peklo) nebo El Toro Loco (splašený býk).

Velkoobjemové motory, které pijí metanol, umí monstra rozjet až na 160 kilometrovou rychlost. Tři a půl metru vysoká vozidla, která se zúčastnila světového finále monster trucků v Los Angeles, umí skákat až 40 metrů do dálky a 7 metrů do výšky.

Od pátka do soboty (28. - 30. října) budou obři předvádět v aréně, kde běžně sviští puky slávistických hokejistů, jízdu bok po boku, sprinty a volnou jízdu, ve které budou ukazovat svou obratnost.
 
Lístky na exhibici jsou ještě k mání za ceny od 390 do 790 korun v síti Ticket Pro a Sazka Ticket.

Čtěte také: Monstra se valí do Prahy. Špunty do uší s sebou!

Kde se vzaly Monster Trucky?

Monster trucky se poprvé představily v roce 1982, když Bob Chandler vtrhnul na závody traktorů se svým Fordem pick-up. Jeho vozítko mělo obří pneumatiky pojmenované Bigfoot. Celý dav byl ohromen obrovskou silou tohoto masivního stroje, který byl schopen v okamžiku rozdrtit dvě osobní auta.

Do roku 1984 se začaly na různých akcích objevovat další trucky. Na počátku mezi sebou jezdci nesoupeřili, pouze před sebou valili a demolovali auta jedno po druhém k radosti přihlížejících diváků. Od roku 84 byla založena soutěž Battle of the Monster Truck.

V roce 1987 byla průmyslově schválena karoserie trucků byla uspořádána první série závodů Monster Jam.

jak se monster truckový sport vyvíjel, zdokonalovaly se i motory. Těžké ocelové konstrukce nahradily lehké laminátové karoserie a každé kolo dostalo svůj vlastní závěsný systém. Díky těmto úpravám jsou dnešní trucky daleko lépe ovladatelné, lehčí, rychlejší a také bezpečnější a podléhají nejvyšším bezpečnostním opatřením.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz