Monstra se poprvé představila v Praze

  18:10aktualizováno  18:10
Čtyřtunoví obři se už těší na víkendové vystoupení v pražské Sazka aréně. Právě dnes se speciály, které ukáží české metropoli vůbec poprvé pravou Monster Jam show, představily v plné kráse. Piloti už došlechťují tisícihlavá stáda ocelových monster a diváci se shánějí po špuntech do uší.

VIDEO ZDE

Dvoumetrové balony pneumatik roztáčené silou až dvou tisíc koňských sil pohánějí vozy skrývající se za jmény Superman, Inferno (peklo) nebo El Toro Loco (splašený býk).

Velkoobjemové motory, které pijí metanol, umí monstra rozjet až na 160 kilometrovou rychlost. Tři a půl metru vysoká vozidla, která se zúčastnila světového finále monster trucků v Los Angeles, umí skákat až 40 metrů do dálky a 7 metrů do výšky.

Od pátka do soboty (28. - 30. října) budou obři předvádět v aréně, kde běžně sviští puky slávistických hokejistů, jízdu bok po boku, sprinty a volnou jízdu, ve které budou ukazovat svou obratnost.
 
Lístky na exhibici jsou ještě k mání za ceny od 390 do 790 korun v síti Ticket Pro a Sazka Ticket.

Čtěte také: Monstra se valí do Prahy. Špunty do uší s sebou!

Kde se vzaly Monster Trucky?

Monster trucky se poprvé představily v roce 1982, když Bob Chandler vtrhnul na závody traktorů se svým Fordem pick-up. Jeho vozítko mělo obří pneumatiky pojmenované Bigfoot. Celý dav byl ohromen obrovskou silou tohoto masivního stroje, který byl schopen v okamžiku rozdrtit dvě osobní auta.

Do roku 1984 se začaly na různých akcích objevovat další trucky. Na počátku mezi sebou jezdci nesoupeřili, pouze před sebou valili a demolovali auta jedno po druhém k radosti přihlížejících diváků. Od roku 84 byla založena soutěž Battle of the Monster Truck.

V roce 1987 byla průmyslově schválena karoserie trucků byla uspořádána první série závodů Monster Jam.

jak se monster truckový sport vyvíjel, zdokonalovaly se i motory. Těžké ocelové konstrukce nahradily lehké laminátové karoserie a každé kolo dostalo svůj vlastní závěsný systém. Díky těmto úpravám jsou dnešní trucky daleko lépe ovladatelné, lehčí, rychlejší a také bezpečnější a podléhají nejvyšším bezpečnostním opatřením.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Najdete na iDNES.cz