Vrcholem vývoje Sedlčanské MM Technology je aktuální „generace“ EVO4, na letošním Dakaru ovšem řádí i všechny předchozí evoluce závodního speciálu z dílny otce a syna Macíkových.
Za třiadvacet let fungování týmu ze Sedlčan dosáhli Macíkové na víc než 120 trofejí z dálkových rally. Tým MMT staví své vlastní speciály. Aktuální generace EVO4 má délku 6 950 mm, šířku 2 550 mm, výšku 3 300 mm a hmotnost 8 760 kg. Podvozek, bezpečnostní rám a kabina jsou vlastní konstrukce. Srdcem jsou motory Iveco (FPT Cursor 13). Třináctilitrový šestiválec disponuje výkonem přes tisíc koní a točivým momentem kolem pěti tisíc newtonmetrů. Tým nabízí dvě varianty: PD (Pumpe Düse) pro robustní dodávku výkonu nebo CR (Common Rail) pro efektivnější spotřebu a lepší ovládání. Kamiony používají nápravy Rába, pro zajištění spolehlivost i v těch nejnáročnějších podmínkách tým volí provedení splňující vojenské standardy.
Tonda
Startovní číslo: 603
Tým: Kees Koolen (přihlášen pod MM Technology)
Evoluce: EVO4 (2024)
Tondu. Toho si odvezl do Nizozemska Kees Koolen. Tonda je technologicky identický s Lojzou a Bohoušem. Jediné, čím se od svých bratrů liší, je speciální rozložení přístrojů před řidičem, a to na přání Keese Koolena.
Spolehlivé motory dakarských obrů žerou i 200 litrů, staví je český fachman |