Mitsubishi Sportback: Pozor na žraloka!

  8:03aktualizováno  8:03
Agresivní koncept Mitsubishi vévodí stánku japonského výrobce, který dal světu fenomén jménem EVO. Ďábelsky rychlá rodinná auta má značka tří diamantů v oblibě - sportback je tedy hatchback, který v týdnu poslouží k cestám do práce a za nákupy a o víkendu bude dovádět na okruhu.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Auto prozatím stojí ve Frankfurtu jako studie, Mitsubishi ale prý chystá v minimálně pozměněné podobě jeho sériovou výrobu.

Sportback má využít novou platformu automobilky, na jejímž základě chce japonská automobilka postavit příští generace svých modelů.

Sportback tak dostal podvozek s velkorysým rozvorem a rozchodem. Při délce 4500 milimetrů je to od jedné nápravy k druhé 2630 milimetrů. Auto má tak v každém rohu kolo a minimální převisy.

Japonský koncept se se narodil v německém designérském centru Mitsubishi a je tedy vymyšlen tak, aby se líbil právě zhýčkaným Evropanům. Ostře řezané rysy a výrazně sportovní profil, to jsou zbraně, které na evropské řidiče platí.

Rozměry

Délka 4500 mm
Šířka 1795 mm
Výška 1450 mm
Rozvor 2630 mm

Na obrázcích působí menším dojmem, ve skutečnosti je to pořádný kus auta, který se velikostí řadí nad Lancer. Pětidveřový hatchback s délkou čtyři a půl metru má předek, před kterým budou auta utíkat za krajnici. Z profilu vynikne zašpičatělý žraločí nos a malé oči světel, poskládané z diod jak se na spořádanou autosalonovou studii sluší a patří. Dravce světových moří - žraloka, připomíná sportback i nenasytnou tlamou mřížky chladiče.

I když sportback prozatím spořádaně stojí na stánku Mitsubishi v pavilonu 5 frankfurtského výstaviště, je na pohled pekelně rychlý. Dynamicky skloněná spodní hrana oken a prolisy na bocích zvýrazňují mohutný ponton karoserie: celé auto je vysoké 1450 mm. Nízký trojúhelník oken dává pětidveřovému autu vzhled nabroušeného kupé. Splývající záď ovšem hostí velké hatchbackovské víko kufru.

Zadní partie s nezbytným křidélkem na vrchní hraně dveří působí mohutně a hraje spíše na sportovní než praktickou stránku. Pod velkým úhlem skloněné zadní okno navazuje na prosklenou panoramatickou střechu. Dojem dotvářejí zadní světla, velmi podobná těm předním, a nezbytné výrazné koncovky výfuku.

Automobilka plánuje autu postaveném na základě sportbacku dát do vínku pohon předních nebo všech kol, poháněných vznětovými i zážehovými motory. Lahůdkou má být "světový motor" vyvíjený ve spolupráci s automobilkami Hyundai a DaimlerChrysler, který má nabídnout výkon přes 200 koní.

Žralok od Mitsubishi by měl zamířit na silnice  do dvou let. Na jeho platformě by měly vzniknout také odvozené verze, od SUV, přes crossover cestující napříč segmenty, až po velkou limuzínu.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz