Japonské Mitsubishi chtělo kvůli emisním restrikcím opustit Evropu, ale nakonec si to rozmyslelo. Kromě přeznačených renaultů a modelu Eclipse Cross tak nově po přestávce opět nabízí i své oblíbené SUV Outlander. Jedná se o čtvrtou generaci, která se ve světě prodává od roku 2021. Vůz na starý kontinent dorazil již ve vylepšeném provedení a s osvědčenou plug-in hybridní technikou, která tomuto modelu přinesla úspěch.
V mohutné přídi s lehkým orientálním nádechem si tak opět veze 2,4litrový zážehový čtyřválec, kterému asistují dva trakční elektromotory. Benziňák dodává k dispozici 136 koní, a v podstatě slouží jako generátor pro výrobu energie. Ve vyšších rychlostech i sám přímo pohání přední kola, a podle potřeby mu při tom vypomáhají elektrické motory.
Tajný tip bazarového šmejdila: benzinový Mitsubishi Outlander je superdržák![]() |
V těch nižších při dostatečně plné baterii naopak k pohonu kol slouží jen ony. Ten vpředu má výkon 116 koní, a zadní je ještě o 20 koní silnější. Na rozdíl od většiny jiných dobíjecích hybridních SUV je tedy outlander opět čtyřkolka, jejíž tři motory dávají k dobru celkem až 306 koní.
Zrychlení z 0 na 100 km/h japonskému SUV trvá 7,9 sekundy, s vybitou baterií s využitelnou kapacitou 22,1 kWh to však trvá déle. Čistě na elektřinu outlander ujede přibližně 80 kilometrů, což je solidní výsledkem, byť někteří konkurenti zvládnou ještě o něco více.
Všeuměl se specifiky
Nabíjení je možné střídavým proudem 3,6 kW, ale jako u jednoho z mála dobíjecích hybridů také stejnosměrným (maximálně 50 kW). Díky tomu baterii v ideálním případě doplníte už za půl hodiny. Auto má u nás méně rozšířený asijský typ konektoru CHAdeMO. Jak je dnes stále běžnější, i outlander umožňuje dobíjení externích zařízení. Jedna 230V elektrická zásuvka je v zadní části středové konzoly a další v zavazadlovém prostoru. Společně jsou schopny dodávat výkon až 1 500 wattů, ideální k napájení campingového vybavení či notebooků.
Mitsubishi Outlander se vrací k atletice. Ztichl a má samosvor![]() |
Sladění celého pohonného ústrojí je harmonické a prakticky ho neregistrujete. Odhlučnění čtyřválce je velmi dobré, kabina je totiž dobře odizolovaná, trochu vnímáte jen odvalující se kola. Komfort je solidní, dvacetipalcová kola ale přesto občas prozradí, když nejedete po kvalitní vozovce.
Tepelné čerpadlo, které snižuje odběr energie při zapnuté klimatizaci, pomáhá krotit spotřebu. Ta elektrická se s převahou městského provozu dokáže udržet na 21 kWh, v hybridním režimu si čtyřválec řekne přibližně o 7,5 litru, po vybití baterie na dálnici počítejte i se dvěma navíc. Velká nádrž o objemu 53 litrů zajišťuje dojezd přes 800 kilometrů.
Kdo uteče, vyhraje. První automobilka ztrácí s Evropou trpělivost![]() |
Interiér udělal oproti předchůdci patrný pokrok. Po japonském zvyku stále uvnitř najdete směs rozličných povrchů a materiálů, celkovým dojem je ovšem dobrý. Potěší i dobré zpracování, škoda jen, že páka voliče působí trochu fórově. Vše si však vynahradíte puštěním kvalitního audia, které vzniklo ve spolupráci s Yamahou. Zvuk má opravdu famózní!
Přístrojová deska je vybavena displejem multimediálního systému s 12,3” obrazovkou umístěnou nad přístrojovou deskou a konfigurovatelnou digitální palubní deskou, rovněž s 12,3” displejem. Již od druhého stupně výbavy nechybí ani head-up displej.
Requiem za Mitsubishi. Něžný obr outlander je tajný tip na povedené auto![]() |
Grafické provedení přístrojů i rozhraní s navigací je přehledné a dobře se v něm pohybujete, s grafikou je ale již konkurence většinou trochu dál. Určitou konzervativnost ale oceníte v případě ovládání ventilace, kterému nechybí otočné ovladače a fyzická tlačítka. Obsluha je tak snadná.
Řidič stále pod dohledem
Pro nerušené svezení je třeba vždy před jízdou deaktivovat dosti otravné upozornění na překročení rychlosti a zásahy do řízení od systému vedení v pruzích. Vybrané asistenty si ale můžete dát do oblíbených, a poté v menu v přístrojovém štítu před jízdou vždy vypnout. Obzvlášť neodbytné je hlídání pozornosti řidiče. I jen trochu delší pohled na přístroje či mimo vozovku před autem následuje důrazné textové i zvukové upozornění.
Mitsubishi Outlander v číslech • délka/šířka/výška/rozvor (mm): 4 720 / 1 862 / 1 754 / 2 704 • motor: benzinový čtyřválec 2 360 ccm, 100 kW (136 koní), 203 Nm • elektromotory: 85+100 kW (116+136 koní) • celkový výkon hybridního systému: 225 kW (306 koní) • převodovka: samočinná jednostupňová • pohotovostní hmotnost: 2 195 kg • objem kufru: 495 l • objem paliv. nádrže: 53 l • max. rychlost: 170 km/h • zrychlení 0–100 km/h: 7,9 s • spotřeba v testu: 7,5 l • cena test. verze Instyle: 1 543 950 Kč s DPH |
Posaz za volantem je přirozený a má příjemně tlustý věnec. Sedadla jsou dobře vytvarovaná a kabina poskytuje dostatek prostoru v podélném směru. Jen na výšku dlouhánům ubírá cenné centimetry panoramatické střešní okno s poctivým zakrytím, které je u obou nejvyšších výbav standardem.
Zavazadelník je poměrně mělký, ale v základu pojme 495 litrů, pod sklopení zadní lavice dělené v poměru 40:20:40 lze získat až 1 422 litrů. V tomto směru domácí Škoda Kodiaq či VW Tayron nabídnou více.
Outlander potěší bohatou výbavou i osmiletou zárukou na celé auto do 160 000 kilometrů. Neexistuje v čistě spalovací či hybridní verzi, složité plug-in hybridní technice proto odpovídá poněkud vyšší startovní cena na úrovni necelých 1,3 milionu korun, v případě testované verze pak ještě o čtvrt milionu vyšší. Svým pojetím je toto mitsubishi určené pro vyznavače aut „Made in Japan“, kteří oproti oběma koncernovým konkurentům ocení nejen větší systémový výkon a standardní pohon všech kol, ovšem také nemainstreamový původ.