Průkopník plug-in hybridů je zpátky. Outlander má tři motory a otravné asistenty

Mitsubishi Outlander po čtyřleté přestávce v Evropě naskakuje do rychle rozjetého vlaku kategorie SUV. Průkopník plug-in hybridního pohonu sází na to, co mu dříve přineslo úspěch. A tvrdí muziku Yamahou. Bude to ale na ambiciózní nováčky stačit?
Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander | foto: Vladimír Löbl, iDNES.cz

Japonské Mitsubishi chtělo kvůli emisním restrikcím opustit Evropu, ale nakonec si to rozmyslelo. Kromě přeznačených renaultů a modelu Eclipse Cross tak nově po přestávce opět nabízí i své oblíbené SUV Outlander. Jedná se o čtvrtou generaci, která se ve světě prodává od roku 2021. Vůz na starý kontinent dorazil již ve vylepšeném provedení a s osvědčenou plug-in hybridní technikou, která tomuto modelu přinesla úspěch.

V mohutné přídi s lehkým orientálním nádechem si tak opět veze 2,4litrový zážehový čtyřválec, kterému asistují dva trakční elektromotory. Benziňák dodává k dispozici 136 koní, a v podstatě slouží jako generátor pro výrobu energie. Ve vyšších rychlostech i sám přímo pohání přední kola, a podle potřeby mu při tom vypomáhají elektrické motory.

Tajný tip bazarového šmejdila: benzinový Mitsubishi Outlander je superdržák

V těch nižších při dostatečně plné baterii naopak k pohonu kol slouží jen ony. Ten vpředu má výkon 116 koní, a zadní je ještě o 20 koní silnější. Na rozdíl od většiny jiných dobíjecích hybridních SUV je tedy outlander opět čtyřkolka, jejíž tři motory dávají k dobru celkem až 306 koní.

Zrychlení z 0 na 100 km/h japonskému SUV trvá 7,9 sekundy, s vybitou baterií s využitelnou kapacitou 22,1 kWh to však trvá déle. Čistě na elektřinu outlander ujede přibližně 80 kilometrů, což je solidní výsledkem, byť někteří konkurenti zvládnou ještě o něco více.

Všeuměl se specifiky

Nabíjení je možné střídavým proudem 3,6 kW, ale jako u jednoho z mála dobíjecích hybridů také stejnosměrným (maximálně 50 kW). Díky tomu baterii v ideálním případě doplníte už za půl hodiny. Auto má u nás méně rozšířený asijský typ konektoru CHAdeMO. Jak je dnes stále běžnější, i outlander umožňuje dobíjení externích zařízení. Jedna 230V elektrická zásuvka je v zadní části středové konzoly a další v zavazadlovém prostoru. Společně jsou schopny dodávat výkon až 1 500 wattů, ideální k napájení campingového vybavení či notebooků.

Mitsubishi Outlander se vrací k atletice. Ztichl a má samosvor

Sladění celého pohonného ústrojí je harmonické a prakticky ho neregistrujete. Odhlučnění čtyřválce je velmi dobré, kabina je totiž dobře odizolovaná, trochu vnímáte jen odvalující se kola. Komfort je solidní, dvacetipalcová kola ale přesto občas prozradí, když nejedete po kvalitní vozovce.

Tepelné čerpadlo, které snižuje odběr energie při zapnuté klimatizaci, pomáhá krotit spotřebu. Ta elektrická se s převahou městského provozu dokáže udržet na 21 kWh, v hybridním režimu si čtyřválec řekne přibližně o 7,5 litru, po vybití baterie na dálnici počítejte i se dvěma navíc. Velká nádrž o objemu 53 litrů zajišťuje dojezd přes 800 kilometrů.

Kdo uteče, vyhraje. První automobilka ztrácí s Evropou trpělivost

Interiér udělal oproti předchůdci patrný pokrok. Po japonském zvyku stále uvnitř najdete směs rozličných povrchů a materiálů, celkovým dojem je ovšem dobrý. Potěší i dobré zpracování, škoda jen, že páka voliče působí trochu fórově. Vše si však vynahradíte puštěním kvalitního audia, které vzniklo ve spolupráci s Yamahou. Zvuk má opravdu famózní!

Přístrojová deska je vybavena displejem multimediálního systému s 12,3” obrazovkou umístěnou nad přístrojovou deskou a konfigurovatelnou digitální palubní deskou, rovněž s 12,3” displejem. Již od druhého stupně výbavy nechybí ani head-up displej.

Requiem za Mitsubishi. Něžný obr outlander je tajný tip na povedené auto

Grafické provedení přístrojů i rozhraní s navigací je přehledné a dobře se v něm pohybujete, s grafikou je ale již konkurence většinou trochu dál. Určitou konzervativnost ale oceníte v případě ovládání ventilace, kterému nechybí otočné ovladače a fyzická tlačítka. Obsluha je tak snadná.

Řidič stále pod dohledem

Pro nerušené svezení je třeba vždy před jízdou deaktivovat dosti otravné upozornění na překročení rychlosti a zásahy do řízení od systému vedení v pruzích. Vybrané asistenty si ale můžete dát do oblíbených, a poté v menu v přístrojovém štítu před jízdou vždy vypnout. Obzvlášť neodbytné je hlídání pozornosti řidiče. I jen trochu delší pohled na přístroje či mimo vozovku před autem následuje důrazné textové i zvukové upozornění.

Mitsubishi Outlander v číslech

• délka/šířka/výška/rozvor (mm): 4 720 / 1 862 / 1 754 / 2 704

• motor: benzinový čtyřválec 2 360 ccm, 100 kW (136 koní), 203 Nm

• elektromotory: 85+100 kW (116+136 koní)

• celkový výkon hybridního systému: 225 kW (306 koní)

• převodovka: samočinná jednostupňová

• pohotovostní hmotnost: 2 195 kg

• objem kufru: 495 l

• objem paliv. nádrže: 53 l

• max. rychlost: 170 km/h

• zrychlení 0–100 km/h: 7,9 s

• spotřeba v testu: 7,5 l

• cena test. verze Instyle: 1 543 950 Kč s DPH

Posaz za volantem je přirozený a má příjemně tlustý věnec. Sedadla jsou dobře vytvarovaná a kabina poskytuje dostatek prostoru v podélném směru. Jen na výšku dlouhánům ubírá cenné centimetry panoramatické střešní okno s poctivým zakrytím, které je u obou nejvyšších výbav standardem.

Zavazadelník je poměrně mělký, ale v základu pojme 495 litrů, pod sklopení zadní lavice dělené v poměru 40:20:40 lze získat až 1 422 litrů. V tomto směru domácí Škoda Kodiaq či VW Tayron nabídnou více.

Outlander potěší bohatou výbavou i osmiletou zárukou na celé auto do 160 000 kilometrů. Neexistuje v čistě spalovací či hybridní verzi, složité plug-in hybridní technice proto odpovídá poněkud vyšší startovní cena na úrovni necelých 1,3 milionu korun, v případě testované verze pak ještě o čtvrt milionu vyšší. Svým pojetím je toto mitsubishi určené pro vyznavače aut „Made in Japan“, kteří oproti oběma koncernovým konkurentům ocení nejen větší systémový výkon a standardní pohon všech kol, ovšem také nemainstreamový původ.

Nejčtenější

Nejdražší ulice v Praze. Klenoty nocovaly v centru, na trať je vyslal prezident

Rekordních 130 automobilových veteránů vyrazilo ráno mezi 6:00 a 8:00 z pražské Opletalovy ulice v závodu 1000 mil československých do Bratislavy. Prvních několik vozů odstartoval prezident Petr...

Americké křižníky obsadily louku, teď mají obří mejdan v srdci Pálavy

JK Classics není jen pouhé automobilové muzeum. Jde i o místo, kde se několikrát do roka potkávají lidé, kterým učarovaly chromem oplývající stroje osazené velkoobjemovými motory. Třeba jako na...

Češi vyvinuli systém, který na dálku zastaví auto. Svět žasne, čeká na předpis

Pražské ČVUT a brněnské VUT stojí za unikátním bezpečnostním systémem, který umožňuje na dálku zastavit osobní automobil bez ničení, násilí nebo ohrožení posádky. Policie tak může pronásledované...

Nejlepší elektro? Minihyundai zabaví při stěhování i při nabíjení

Hyundai Inster je geniální krabička. Festival chytrých nápadů, skvělý na ježdění i pobyt u nabíječky. Funky miniatura má nečekaně „obyvatelnou“ kabinu a vychytávky větších sourozenců. Malé elektro do...

Chorvatsko levné, nebo drahé? Záleží hlavně na tom, jak si to sami zařídíte

Premium

Od našeho zpravodaje v Chorvatsku Chorvatsko patří mezi nejvyhledávanější cíle českých turistů. Dovolená tam nemusí být drahá, jak se poslední roky říká. Zatímco ceny ubytování lze snížit mimo sezonu, na jídle se dá ušetřit kdykoli....

Chrysler oslavil 100 let. Na dobu své největší slávy už jen vzpomíná

Americká značka Chrysler oslavila 100 let existence. Dnes je to již jen slabý odvar toho, co kdysi, ale na rozdíl od takových jmen jako Oldsmobile, Plymouth, Pontiac či Mercury, stále existuje....

18. června 2025

Proč se řidiči elektromobilů loudají? Vyzkoušeli jsme to se Škodou Elroq

Jak moc se změní spotřeba elektromobilu, pokud z tachometrových 135 km/h o 10 nebo 20 kilometrů za hodinu zpomalíme? A co to udělá s časem příjezdu? S elektromobilem Škoda Elroq jsme kroužili pro...

18. června 2025

De Meova rozlučka s Renaultem v retrostylu. Plechové džíny dorazí koncem léta

Auto s tradicí, skvělé do města, ale prostorné na víkendovou cestu s rodinou, s designem, který nepřehlédnete, úsporné a za zajímavou cenu. Kdyby bylo spalovací, je to zaručený recept na úspěch....

18. června 2025

Národní technické muzeum nakoupilo nové pragovky, stroje vystavuje

Národní technické muzeum (NTM) v Praze otevřelo výstavu historických automobilů nazvanou Život věnovaný pragovkám. Pocta Emilu Příhodovi. Do 1. března příštího roku si tam zájemci mohou prohlédnout...

17. června 2025  15:36

Levné tankování se může prodražit. Co zvažovat při výběru paliva?

Advertorial

Jistě jste takové dilema už zažili. Přijedete k čerpací stanici a na stojanu si můžete vybrat ze základních paliv a těch prémiových. Ta jsou logicky dražší, takže šetřílci je hned zavrhnou. Jenže v...

17. června 2025

Po 40 letech definitivní konec. Vyrobili poslední slavný motor Fiat FIRE

S nesmrtelnými motory se nejčastěji setkáváme v USA – slavné osmiválce HEMI nebo small-blocky si vysloužily status legend. Ale i Evropa má své trvalky. Mnohdy nenápadné, technicky skromnější, ale...

17. června 2025

Test českých autoškol odhalil významné nedostatky, některé vás řídit nenaučí

Premium

Chtěli mít svobodu, a tak se pustili do boje o řidičák. Získali ho, i když třeba ne hned. „Ještě nás však čeká hodně pilování,“ přiznávají čerství řidiči, že se v autoškole nenaučili vše, co na...

17. června 2025

Vosy měly rojení. Spanilá jízda majitelů italských skútrů probzučela Prahou

V Praze se o víkendu konal již třináctý ročník srazu příznivců legendárních italských skútrů značky Vespa, přezdívaných vosy. Do akce PragoVespa se zapojilo na čtyři sta strojů z tuzemska i...

17. června 2025

Chorvatsko levné, nebo drahé? Záleží hlavně na tom, jak si to sami zařídíte

Premium

Od našeho zpravodaje v Chorvatsku Chorvatsko patří mezi nejvyhledávanější cíle českých turistů. Dovolená tam nemusí být drahá, jak se poslední roky říká. Zatímco ceny ubytování lze snížit mimo sezonu, na jídle se dá ušetřit kdykoli....

17. června 2025

Potvrzeno: Šéf Renaultu opouští auta. Je to z frustrace z vývoje autoprůmyslu?

U Gucciho, Yves Saint Laurenta a superextravagantní značky Balenciaga se možná milovníci haute couture dočkají brzy retroéry. Vedení skupiny Kering sdružující luxusní módní značky má přebrat Luca de...

15. června 2025  22:39,  aktualizováno  16.6 19:39

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Taigo v bazaru nemiňte. Prima volkswagen doputoval do Evropy z Brazílie

Premium

Móda „kupé-SUV“ začíná zaplavovat také evropský trh. Průkopník této kategorie BMW X6 se prodává už od roku 2008 a dnes snad žádný výrobce nemůže tento segment nechat bez povšimnutí. A to jak mezi...

16. června 2025

Projeli jsme nejrychlejší škodovku. Elektrický Elroq je na stovce za 5,4 sekundy

Škoda vypouští do prodeje sportovní verzi elektrického modelu Elroq pod označením RS, která dosahuje dosud největšího zrychlení ze všech sériových modelů značky. Z nuly na sto se Elroq RS rozjede za...

16. června 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.