Mitsubishi L200 2019

Mitsubishi L200 2019 | foto: Mitsubishi

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

  • 5
Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se upravila maska, která teď připomíná spíš SUV než praktické auto zaměřené na práci.

Mitsubishi L200 je mezi užitkovými vozy legenda. Letos slaví tato řada čtyřicet let, první model vyjel na silnice v roce 1978. Mitsubishi L200 je ve světě známé i pod označením Triton, Strada a dalšími. Aktuální generace se v Evropě prodává i jako Fiat Fullback, na jehož facelift asi také v nejbližší době dojde. 

První generace produkovaná do roku 1986 se v Česku logicky neprodávala, L200 přišel v druhé generaci až v roce 1993. 

Poslední dvě generace od roku 2005 jsou u prodloužené kabiny charakteristické stoupající spodní hranou zadního okna a celkovým zaoblením zadní části kabiny. Nejvýraznější zakulacení nesla čtvrtá generace, pátá už má zaoblení mírnější, s aktuálním faceliftem mizí, výrobce přechází na výrazně ostré rysy po vzoru SUV modelů Eclipse a Outlander. 

Přesto i nadále zůstane Mitsubishi L200 jasně identifikovatelným vozem, přední maska je výjimečná a především u dlouhé kabiny zůstává stoupající hrana okna zadních dveří. Ta je naznačena i u krátké varianty, malé okénko za dveřmi však není tak výrazné.

Přední maska se od té současné odlišuje tak výrazně, že vypadají jak z jiných aut. Místo zaoblení a velkých světel má faceliftovaný model úzké světlomety a stejně nízkou masku. Vše je umístěno poměrně vysoko, auto tak působí mnohem mohutněji. Pod maskou je ještě velký přístup ke chladiči a po jeho bocích má L200 vertikálně umístěné mlhovky. Tato partie plynule přechází do vytažených blatníků.

V interiéru nejsou změny tak výrazné, nový je například volant s jinak designovaným středem. Výrobce se chlubí mnohem vyšším podílem měkčených plastů, které jsou příjemnější na dotek. 

Mitsubishi L200 2019

V nabídce by měla zůstat i krátká kabina, která má delší ložnou plochu. Obě varianty jsou skoro stejně dlouhé. V obou případech má L200 na délku zhruba 5,2 metru.

V našich končinách nejsou dlouhodobě pick-upy tak populární jako v jižní Evropě, nemluvě o USA, Jižní Americe nebo jihovýchodní Asii. Dnes se však dostávají do módy a mnozí zákazníci si je pořizují místo SUV, pokud potřebují auto částečně i pro práci, nebo aktivněji tráví volný čas. 

I proto má L200 v páté generaci poměrně luxusní interiér, který se ve vyšších výbavách už neodlišuje od osobního auta. Po faceliftu je to ještě výraznější, v mnoha směrech už interiér L200 vůbec nepřipomíná užitkové auto pro práci. Samozřejmě v základu a s krátkou kabinou je to stále především pracant. 

Výhodou je standardní pohon čtyř kol. Levnější provedení Easy Select má přiřaditelný pohon přední nápravy, dražší varianta Super Select má mezinápravový diferenciál. O změnách pod kapotou zatím není u evropského provedení jasno. Předfaceliftová verze mohla mít jediný agregát, naftový čtyřválec s objemem 2,4 litru a výkonem 113 nebo 133 kW. Převodovka je buď manuální šestistupňová nebo automatická pětistupňová. 

Mitsubishi L200 2019

Novinkou je režim Off-road, který je dostupný pro systémy Super-Select i Easy-Select. Nastavení má režimy Gravel (štěrk), Mud/Snow (bahno/sníh), Sand (písek) a Rock (kameny). Jednotlivé režimy upravují řízení výkonu motoru, převodovky a brzdění. Výsledkem by měla být lepší průchodnost terénem. 

Faceliftované Mitsubishi L200 se již začalo prodávat v Thajsku, kde se těchto aut ročně prodá přes třicet tisíc. Není to bezdůvodné, vyrábí se pro celý svět právě v této zemi, továrna leží pod Bangkokem u pobřeží Thajského zálivu. Do Evropy by se faceliftovaná verze měla dostat začátkem příštího roku. 

Ceny známé nejsou, současná varianta začíná na 650 000 korunách za verzi s kratší kabinou, za druhý pár dveří se připlácí minimálně sedmdesát tisíc. Vrcholné provedení Instyle vyjde na 930 000 korun.