Úterý 26. ledna 2021, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 26. ledna 2021 Zora

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

  9:16
Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se upravila maska, která teď připomíná spíš SUV než praktické auto zaměřené na práci.

Mitsubishi L200 2019 | foto: Mitsubishi

Mitsubishi L200 je mezi užitkovými vozy legenda. Letos slaví tato řada čtyřicet let, první model vyjel na silnice v roce 1978. Mitsubishi L200 je ve světě známé i pod označením Triton, Strada a dalšími. Aktuální generace se v Evropě prodává i jako Fiat Fullback, na jehož facelift asi také v nejbližší době dojde. 

Fotogalerie

První generace produkovaná do roku 1986 se v Česku logicky neprodávala, L200 přišel v druhé generaci až v roce 1993. 

Poslední dvě generace od roku 2005 jsou u prodloužené kabiny charakteristické stoupající spodní hranou zadního okna a celkovým zaoblením zadní části kabiny. Nejvýraznější zakulacení nesla čtvrtá generace, pátá už má zaoblení mírnější, s aktuálním faceliftem mizí, výrobce přechází na výrazně ostré rysy po vzoru SUV modelů Eclipse a Outlander. 

Přesto i nadále zůstane Mitsubishi L200 jasně identifikovatelným vozem, přední maska je výjimečná a především u dlouhé kabiny zůstává stoupající hrana okna zadních dveří. Ta je naznačena i u krátké varianty, malé okénko za dveřmi však není tak výrazné.

Přední maska se od té současné odlišuje tak výrazně, že vypadají jak z jiných aut. Místo zaoblení a velkých světel má faceliftovaný model úzké světlomety a stejně nízkou masku. Vše je umístěno poměrně vysoko, auto tak působí mnohem mohutněji. Pod maskou je ještě velký přístup ke chladiči a po jeho bocích má L200 vertikálně umístěné mlhovky. Tato partie plynule přechází do vytažených blatníků.

V interiéru nejsou změny tak výrazné, nový je například volant s jinak designovaným středem. Výrobce se chlubí mnohem vyšším podílem měkčených plastů, které jsou příjemnější na dotek. 

Mitsubishi L200 2019

V nabídce by měla zůstat i krátká kabina, která má delší ložnou plochu. Obě varianty jsou skoro stejně dlouhé. V obou případech má L200 na délku zhruba 5,2 metru.

V našich končinách nejsou dlouhodobě pick-upy tak populární jako v jižní Evropě, nemluvě o USA, Jižní Americe nebo jihovýchodní Asii. Dnes se však dostávají do módy a mnozí zákazníci si je pořizují místo SUV, pokud potřebují auto částečně i pro práci, nebo aktivněji tráví volný čas. 

I proto má L200 v páté generaci poměrně luxusní interiér, který se ve vyšších výbavách už neodlišuje od osobního auta. Po faceliftu je to ještě výraznější, v mnoha směrech už interiér L200 vůbec nepřipomíná užitkové auto pro práci. Samozřejmě v základu a s krátkou kabinou je to stále především pracant. 

Výhodou je standardní pohon čtyř kol. Levnější provedení Easy Select má přiřaditelný pohon přední nápravy, dražší varianta Super Select má mezinápravový diferenciál. O změnách pod kapotou zatím není u evropského provedení jasno. Předfaceliftová verze mohla mít jediný agregát, naftový čtyřválec s objemem 2,4 litru a výkonem 113 nebo 133 kW. Převodovka je buď manuální šestistupňová nebo automatická pětistupňová. 

Mitsubishi L200 2019

Novinkou je režim Off-road, který je dostupný pro systémy Super-Select i Easy-Select. Nastavení má režimy Gravel (štěrk), Mud/Snow (bahno/sníh), Sand (písek) a Rock (kameny). Jednotlivé režimy upravují řízení výkonu motoru, převodovky a brzdění. Výsledkem by měla být lepší průchodnost terénem. 

Faceliftované Mitsubishi L200 se již začalo prodávat v Thajsku, kde se těchto aut ročně prodá přes třicet tisíc. Není to bezdůvodné, vyrábí se pro celý svět právě v této zemi, továrna leží pod Bangkokem u pobřeží Thajského zálivu. Do Evropy by se faceliftovaná verze měla dostat začátkem příštího roku. 

Ceny známé nejsou, současná varianta začíná na 650 000 korunách za verzi s kratší kabinou, za druhý pár dveří se připlácí minimálně sedmdesát tisíc. Vrcholné provedení Instyle vyjde na 930 000 korun. 

Autor:
  • Nejčtenější

VIDEO: Lidé omylem kupují dálniční známku někomu jinému. Chybu nejde vrátit

Na letošní rok si lidé musí poprvé kupovat elektronickou dálniční známku. Některým se ale povede dvakrát napsat špatně...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Šetříte přírodu a CO2? Zapomeňte na sdílenou elektrokoloběžku, jeďte autem

Uhlíková stopa využívání sdílených elektrokoloběžek je podobná, jako když jedou alespoň tři lidé autem. Ukázala to...

Hlasování o silničním zákoně: k ochraně cyklistů přibyly zásadní přílepky

Sněmovna poslala do třetího čtení zajímavou novelu zákona o silničním provozu. Už před rokem ji předložil poslanec ČSSD...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda odhaluje malé SUV Kushaq, první model na nové platformě pro Indii

Škoda pokračuje v poodhalování nového modelu pro indický trh. Malé SUV jménem Kushaq se představuje na prvních fotkách,...

Veganství a vegetariánství je na vzestupu a je to dobře, říká lékař Jan Gojda

Premium Lékaři bývají obvykle k dietám všeho druhů skeptičtí. Nejinak tomu bylo v případě vegetariánství a veganství. Výhradně...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...

  • Další z rubriky

VIDEO: Škoda už testuje novou Fabii v provozu

Letošek je pro Škodu rokem nové Fabie. Čtvrtá generace jednoho ze stěžejních modelů značky je postavená, nyní najíždí...

Volkswagen loni nesplnil emisní cíle EU, hrozí mu pokuta přes 2,5 miliardy

Německé automobilové skupině Volkswagen hrozí pokuta více než 100 milionů eur (2,6 miliardy Kč) za to, že u své flotily...

ANALÝZA: Polibek smrti, neobratnost, či podpora? Chvála Škodu překvapila

Premium Nečekané věci se stávají i ve světě korporací nalajnovaném procesy a hierarchickými postupy. Také ve velkých firmách s...

Elektroauta nám usnadní život, říká ten, co zná mercedesy do šroubku

Petr Dvořák je matadorem českého zastoupení značky Mercedes-Benz. Auta ikonické německé značky proslavená nejmodernější...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice nosu. Mnozí fanoušci ji nepoznávají

Dara Rolins (48) se netají svým kladným vztahem k nejrůznějším kosmetickým úpravám. Ke zvětšení prsou a pravidelným...

Mamograf nádor neodhalil. Nechala jsem si vzít obě prsa, říká Kuklová

Michaela Kuklová prožívala před časem těžké chvíle. Po složité diagnostice karcinomu prsu, kdy sama cítila, že je něco...

Žiji s manželem v polyamorii. Jen o sex nejde, říká Těžká z dokumentu V síti

Terezu Těžkou (25) znají diváci jako jednu z hlavních představitelek náctiletých dívek v dokumentu o sexuálních...

Lucka je mou oporou. Ze synů hokejisté nejspíš nebudou, míní Plekanec

Tomáš Plekanec (38) a Lucie Šafářová (33) promluvili o sportovním nadání dcery Leontýnky i o plánované svatbě. Bývalý...

Jsem řidičem autobusu pražské MHD, lidé mě nepoznávají, říká Václav Kopta

Václav Kopta se v době šíření koronaviru stal řidičem autobusu v pražské MHD. Herec tvrdí, že si tím splnil dávný...