Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mitsubishi Eclipse Cross je dynamický soupeř pro nového Yetiho

  • 31
Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - Až Škoda na podzim představí novou generaci modelu Yeti, není pochyb, že půjde o velmi populární auto. Určitou netradiční alternativu k němu teď představilo Mitsubishi. Slavné jméno Eclipse, které vozila kompaktní kupé, teď naroubovalo na crossover s trochu divočejšími tvary.

Nové Mitsubishi Eclipse Cross se v nabídce značky cpe do nepříliš výrazné mezery mezi menší ASX a větší Outlander. Auto dostalo hodně dynamické linky s netradičními zlomy karoserie, které z něj dělají docela nezvyklý vůz.

Jednotlivé detaily jako bychom však už několikrát v dané kategorii viděli. Mohutná maska i provedení nárazníku trochu odkazuje třeba na divoká SUV Lexusu, uspořádání zadní části s rozděleným a zlomeným zadním oknem dává vzpomenout třeba na Hondu Civic. Design vozu naznačoval už koncept XR-PHEV z roku 2013. Eclipse Cross rozhodně není prvoplánově krásné auto, zákazníky bude chtít upoutat spíše svou zvláštností.

Uvnitř je situace hodně podobná, jako u celé řady dalších kompaktních SUV. Místa je tu tak akorát, vzadu mají cestující docela bohatý prostor před koleny, ale nad hlavou už je to horší, vpředu si nemá posádka nač stěžovat. Přístrojová deska s velkým panelem infotainmentu vystupujícím z vrchu středové konzoly vypadá na fotografiích docela elegantně, ale ve skutečnosti na nás působí trochu divoce, stejně jako vnější design auta. Alespoň tak vnějšek a vnitřek spolu ladí, ale zorientovat se ve všech ovládacích prvcích bude chtít trochu času.

Mitsubishi vsadilo při interakci s infotainmentem mimo jiné i na touchpad umístěný vedle řadicí páky, což nemusí být nejšťastnější řešení. Další ovládací prvky jsou utopeny před řadící pákou pod trochu nezvykle vystouplým vrchem konzoly. Vnitřek auta se snaží z hlediska zpracování působit vcelku normálně, nežene se za prémiovostí, ani není příliš obyčejné.

Nabídka pohonných jednotek novinky nebude kdovíjak široká. Základem je přeplňovaná benzínová patnáctistovka, která je spojena s CVT převodovkou, v Evropě přijímanou trochu vlažně. Alternativou je nafťák, který je důkazem toho, že downsizing asi opravdu skončil – má totiž objem 2,2 litru. Spojen je s osmistupňovou automatickou převodovkou.