Škoda MissionL

Škoda MissionL | foto: Škoda

MissionL: nová laciná škodovka bude mít speciální zadek pro Indii

  • 328
V roce 2018 chce mladoboleslavská automobilka prodávat jeden a půl milionu aut. Jedním z důležitých modelů, který má Škodu k této metě vynést, bude nový laciný model usazený mezi fabií a octavií. Frankfurtský koncept MissionL půjde podle informací iDNES.cz téměř v nezměněné podobě do výroby.

Do konce letošního července Škoda Auto poprvé v hisotorii prodala přes půl milionu aut, současně dosáhla s 68 500 prodanými vozy nového červencového rekordu.

Koncept MissionL představí Škoda příští týden na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Je blízký sériovému modelu, který dá vzniknout šesté modelové řadě. Podle informací iDNES.cz by se měl v sériové podobě představit v první půlce příštího roku, premiéra se má podle všeho odehrát na autosalonu v Ženevě.

"MissionL odhaluje podobu našeho nového kompaktního modelu. Velmi přesně ukazuje, kudy se bude ubírat cesta naší značky," říká šéf automobilky Winfried Vahland. Nový koncept rozvíjí designový směr, kterým se vydala automobilka pod vedením Jozefa Kabaně. První ochutnávka jednoduchého stylu se silným důrazem na vyvážené proporce byla v březnu na autosalonu v Ženevě, koncept Vision D patří k tomu lepšímu, co se letos mezi koncepty představilo. Více čtěte ZDE.

Vision D byl krátký hatchback, do podoby MissionL se protáhl v liftback se splývavým zadním oknem.

"Kompaktní pětidveřový vůz bude uveden na trhy v Evropě, Rusku a v Číně," uvádí automobilka.

Kompaktní vůz projde pro každý z těchto regionů specifickými modifikacemi. Na většině trhů bude mít výklopnou záď, stejně jako octavia. Například pro Indii je ale připravená speciální varianta sedan, tedy s menším víkem kufru a klasickým tříprostorovým členěním karoserie. 

Škoda MissionL

"Světová premiéra ve Frankfurtu dává jasný signál, že Škoda teď jede na plný plyn. V nejbližších dvou až třech letech budeme představovat každých šest měsíců nový vůz," prozrazuje Vahland.

Velké investice

Automobilka se nadechuje k velkému rozmachu, chystá nové modely, chce posílit na trzích a investuje do výrobních kapacit.

Ještě v letošním roce by pak firma měla uvést malý rodinný vůz, který se bude vyrábět v závodě VW v Bratislavě spolu se sesterským modelem VW Up, který se představil koncem srpna a autosalonovou premiéru si odbude vedle MissionL na autosalonu ve Frankfurtu.

Od poloviny roku 2013 se bude yeti pro místní trh vyrábět také v Číně, připravena je i jeho prodloužená verze. Od roku 2013 zde bude ve spolupráci se Shanghai Volkswagen vyrábět i nový kompaktní model.

Také v Rusku se rozšíří produkce, a to díky partnerství koncernu Volkswagen s ruskou Automobilkou GAZ Group. V posledním čtvrtletí roku 2012 začne z linek v závodě GAZ v Nižném Novgorodu sjíždět yeti.

V letošním roce pak v Indii odstartuje výroba zcela nového kompaktního sedanu vycházejícího z verze sedan Volkswagenu Polo, tento model by měl podle neoficiálních informací dostat jméno Lauretta.

Rozšíření se má dočkat i mladoboleslavský závod. Vedle fabií a octavií se bude v mateřském závodě značky vyrábět ještě třetí, zatím nespecifikovaný model. V závodě ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět automatická dvouspojková převodovka s kódovým označením DQ200.