Mini kombi vyjede za dva roky

  • 11
Mini přivezlo do Detroitu již třetí verzi ve Frankfurtu představeného stylového kombi MINI concept, která potěšila každého ryzího minifila precizně vyvedenými detaily a novou, objevnou reinterpretací křivek starého miniho. Mateřská automobilka BMW zároveň potvrdila výrobu dalších karosářských verzí.

V roce nedožitých stých narozenin původce minimánie, sira Aleca Issigonise, se světu představuje definitivní podoba již třetího nositele veleslavného jména.

Zatímco promyšlená prezentace stejného vozu pod názvem MINI concept XXX (místo, kde se koncept představil), pokračovala v Tokiu do zelena laděnou verzí Traveller/2, která proměnila sněhobílé kombi na dokonalou mobilní soupravu k vychutnání čaje o páté kdekoliv v lůně přírody, v Detroitu se tedy ukázala prozměnu modrobílá variace téhož, tentokrát na téma "Lyžujeme v blízké budoucnosti a v nedalekém vesmíru".

Tak se tedy na střeše octly originální nosiče lyží, v objemné vyjímatelné schránce pod podlahou kufru nepromokavé schrány na zasněžené lyžáky a v odklápěcích boxech v místech zadních bočních oken, kde byly v Tokiu čajové sáčky, lžičky a sušenky, jsou protentokrát čepice, šály a lyžařské brýle. Odlišný je také design kol a poznávacích proužků na předních blatníkách.

Bez zajímavosti a originálních nápadů není ani řešení samotné karoserie. První výzvou pro konstruktérskou nápaditost se staly již samotné dveře; všechny včetně zadních používají paralelogramy a k otevření tedy potřebují minimum prostoru kolem stojícího vozu.

U svého předchůdce Traveller z roku 1960 se koncept inspiroval i při navrhování vstupu do kufru; obvyklé výklopné víko nahradila dvojice dvířek, kombi se dá tedy považovat za čtyřdveřové, přičemž všechny dveře jsou bezrámové a vybavené spouštěcími okénky. Konstruktérskou parádičkou je absence B-sloupku, usnadňující spolu s elektricky výsuvnými sedadly maximálně nastupování a vystupování.

Potvrzena sériová výroba
Daleko zajímavější, než obměněná sada doplňků, je ovšem informace, že už byly zahájeny přípravy na výrobu nové generace MINI, která začne opouštět mateřskou továrnu v roce 2008 a jejíž tvář bude vypadat s největší pravděpodobností právě takto.

Motory vzejdou z kooperace s PSA, znovu půjde o čtyřválce zdvihového objemu 1,6 l, tentokrát vybavené přímým vstřikem paliva a v případě nejvýkonnějších verzí turbodmychadlem namísto dosavadního mechanicky poháněného Rootsova kompresoru. Výkonové verze 85, 105 a 125 kW s největší pravděpodobností opět doplní diesel zatím neznámého typu.

Rodina roste: Mini pick-up
Bez zajímavosti nejsou ani nové karosářské verze; dosavadní třídveřový hatchback a kabriolet doplní ještě 5D hatchback, stylový pick-up a samozřejmě také kombi Traveller, jehož podobu svět poznal jako první. Zda dojde na dříve avizovaný systém snadno výměnných různě zbarvených a tvarovaných střech, se lze zatím jen dohadovat.

Všechny modifikace nabídnou díky delšímu rozvoru a přepracované topologii více vnitřního prostoru a variability, MINI se tedy zaměří i na zákazníky, které dosud odrazovala jeho malá užitečnost. Kdo tedy chce spatřit blízkou minibudoucnost na vlastní oči, ať se zaletí podívat do Detroitu!

Triumph: Britská legenda se vrací


Triumph Stag

Úspěch, který slaví nový mini, láká BMW k návratům dalším legendám britského automobilismu. Podle serveru La Repubblica se na základě chystaného nového mini připravuje malý, obratný kabriolet (spider), který ponese legendární značku Triumph. Auto v retro-stylu má být vzpomínkou na britské legendy Triumph TR4 a Stag.

Severoameričtí dealeři Mini prý už slibují na rok 2006/2007 kromě Mini Traveller ještě další "velké překvapení".


Triumph TR4



FOTOGALERIE MINI TRAVELLER

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit

Mini Concept Detroit