Sezona tuningových srazů je v plném proudu. Jednou z prvních akcí její druhé poloviny byly Milovické války. Na jeden z největších srazů v Česku, který navazuje na legendární Mimoňské války, se sjelo to nejzajímavější z domácí tuningové scény. Na Milovických válkách fotil pro iDNES.cz Lukáš Hron.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na ploše bývalého vojenského letiště nebyla k vidění pouze naleštěná auta, součástí programu byly také drifty či sprinty na půl míle.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Původní "války", jak se mezi tunery této akci zkráceně přezdívá, se konaly na letišti v Ralsku u Mimoně. Po dlouholeté snaze o jejich obnovení se akce nakonec letos přestěhovala na letiště u Milovic.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tuning není zdaleka o úpravě nejnovějších modelů. Mezi tunery jsou naopak velmi oblíbené starší vozy. Skutečnou výzvou jsou pak pro úpravu méně obvyklé modely.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V Milovicích byly k vidění i ryzí supersporty jako například toto Lamborghini Aventador.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Klasika, která každému milovníkovi aut zvýší tep: Subaru Impreza STI. V Evropě jde spíše o neobvyklý základ pro tuning, zemí zaslíbenou pro úpravy imprez je samozřejmě Japonsko.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tuneři se pouštějí i do úprav na první pohled nezajímavých aut. Majitel tohoto Fordu Fiesta rád rybaří, stylem úpravy se tak jeho dva hlavní koníčky prolnuly.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bez povšimnutí tunerů nezůstanou ani interiéry jejich vozů. Většinou je sladí do jednoho dvou odstínů, to majitel této Audi A4 Avant se však nebál divoké kombinace.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Korejská auta nepatří k obvyklým tunerským vozům, o to větším oživením pak pro taková setkání jsou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Klasické opely mají obrovské charisma.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tuning není výsadou jen majitelů automobilů, touhu odlišit se od běžné šedi mají i milovníci jedné stopy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rallyová klasika - Audi Quattro položilo základy úspěchu značky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Speciál upravený pro drifterské (smykovací) závody. Nasoukat se do rámem vyztuženého interiéru není jednoduché, celou proceduru značně usnadňuje sundavací volant.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kromě nastavení správného odklonu kol věnují drifteři pozornost i výkonu motoru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Driftovací speciály nemají lehký život, ale jako šrot vypadají jen na pohled.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Občas jsou mezi drifterskými speciály k vidění i takové vozy, které byste čekali spíše v garáži fanouška dané značky. Například i tato Toyota Carina Wagon z přelomu 70. a 80. let minulého století.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Driftovací speciály potřebují hlavně spoustu pneumatik. Profesionálové pak používají speciální gumy, těm již ojeté staré pláště rozhodně nestačí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jedno z nejméně přehlédnutelných aut české drifterské komunity. Mazda RX7 Kryštofa Kokošky disponuje výkonem 423 koní a kroutícím momentem 485 Nm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pořadatelům přálo počasí a i organizace byla podle redaktora iDNES.cz velmi dobrá. Hasiči plnící bazénky návštěvníků Milovických válek tak byli na rozpálené letištní ploše v neustálé pohotovosti.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 110R patří k nejkrásnějším československým vozům.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Známý speciál Škoda 130 LR z východních Čech. Dravě nejen vypadá, ale i jezdí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na Milovické války dorazila i nová auta, dravý jaguar okouzloval zářivě modrým lakem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Víte, že Volkswagen Bora existoval i ve variantě kombi? V Česku se oficiálně neprodával, ale pár kousků se k nám dostalo díky individuálním dovozům ojetin.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ne každému autu úpravy sluší. Toto mini vypadá po zásahu tunera trochu otekle.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jedno z nejpovedenějších BMW všech dob. Řada 3 generace E46 z přelomu tisíciletí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Další rallyová legenda: Mitsubishi Lancer Evo
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Trabanty patří k pravidelným účastníkům tuningových srazů. Tento má pod kapotou ale mnohem silnější motor, než původní dvouválec. Koncepce motoru ale zůstala zachována. Uhádnete, co má pod kapotou? Řešení najdete dále ve fotogalerii..
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stejně jako hordy octavií.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tuneři se však nezaleknou ani větších aut. Škoda Superb Combi dostala speciální polep, vzduchový podvozek a obří kola. Změny se udály i v interiéru, pod kapotou pak nejen ty kosmetické.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Některá auta budí respekt i bez úprav. Americký pick-up Dodge je tak mohutný, že do evropského provozu moc nezapadá.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Majitelé dopřejí svým vozům mnohdy nadstandardní péči. Při přejezdu na sraz tak části speciálními prostředky ošetřené karoserie chrání například nejen proti znečištění, ale i proti poškození z běžného provozu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tuneři se rádi pochlubí dokonale vypreparovaným motorovým prostorem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Volkswagen Golf patří k nejupravovanějším autům vůbec. Na fotografii je první generace Golfu Cabriolet v úpravě Rieger GTO, tento vůz brázdí české srazy již od roku 2007.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škodě 1000 MB tuning většinou uškodí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pětkové BMW E28 z 80. let minulého století nelze na takových akcích přehlédnout.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Někteří majitelé se pouštějí i do výraznějších úprav. Nůžkovitě oteviráné dveře jsou dnes již méně obvyklá klasika okoukaná od Lamborghini.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Legenda tuningových srazů v Česku: červený Wartburg 353
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základem tuningu bývají parádní kola, snížený podvozek a hodně udělá také lak. Nemusí jít přitom o zcela nový, speciálními prostředky lze oživit i ten původní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nestačí pořídit jakákoli kola, v kombinaci s jiným než sériovým podvozkem je nutné před investicí do nich vše řádně propočítat.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mohutně upravený Volkswagen Scirocco osazený vzduchovým podvozkem, který umožňuje flexibilně nastavovat světlou výšku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Další oblíbenou úpravou je zahlazení klik dveří. Dovnitř se pak dostanete jen pomocí speciálního dálkově ovládaného mechanismu. V posledních letech se již od takové úpravy spíše upouští, případně se realizuje na posádkou vozu nepoužívaných dveřích.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Broukovi to sluší i bez kapoty motoru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Milovické války 2015
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Milovické války 2015
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod kapotu modrého trabantu se nastěhoval tříválec z wartburgu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz