Na rozdíl od obvyklých onboard videí má Mičánek kameru přímo na helmě, takže kromě trati a jejího okolí je vidět i kokpit auta, reakce řidiče, jak auto ovládá a kam se dívá. V ostrých zatáčkách je patrné, že pohled pilota směřuje na trať přes boční okénka.
Krotit šestisetdvacetikoňové „gétéčko“ postavené pro závodění na okruzích mezi svodidly na úzké okresce, vyžaduje bleskurychlé korekce volantem. Každá chyby by se rovnala fatálnímu výletu do svodidel. „Jedenadvacítka je v tomhle ohledu extrémně těžká a neodpouští vůbec žádnou chybu,“ hodnotí trať Jiří Mičánek. Zrádné jsou i přechody mezi lesnatými pasážemi a sluncem zalitými pasekami.
Doktorát z řízení: v autoškole s Maserati GranTurismo MC Stradale![]() |
Mičánek v obou závodních dnech skončil na druhém místě ve své kategorii. 3 650 metrů dlouhou trať s převýšením 265 metrů ujel za čas jen lehce přesahující dvě minuty a s průměrnou rychlostí blížící se 110 kilometrům za hodinu. „Myslím, že na to, že huracán není úplně stavěný na takto úzkou a technickou trať, je to solidní výsledek,“ hodnotí závodník, jehož tým jinak startuje v evropském cupovém šampionátu s Lamborghini Super Trofeo.
Autofotka týdne: Nejrychlejší závoďák Lamborghini je v Česku![]() |
Svojí atmosférou závod u Ústí nad Orlicí připomíná podle Mičánka staré okruhové závodění. „Trať byla obklopená diváky, kteří na ní kempovali klidně celý víkend. Postavili si tam stany, narazili bečku piva a dokázali udělat skvělou atmosféru. Obvykle jezdec lidi podél trati nevnímá, ale tady nešlo tu kulisu hlavně přeslechnout,“ popisuje pětatřicetiletý brněnský závodník, který se narodil dva měsíce poté, co se na starém brněnském okruhu naposledy rozburácely motory závodních vozů.
Ve formuli tam tehdy závodil i Mičánkův otec Jiří Mičánek starší, pětadvacetinásobný československý a český šampion v okruhových i vrchařských závodech.
VIDEO: Děsivá nehoda českého závodníka. Bouračka na plný plyn ve 240 km/h![]() |