Morrisova garáž přitáhla šrouby. Čínský tiguan jede lépe a pohlídá si vás

Těžká váha původně britské značky s oktagonem ve znaku má nově natrénováno a chce se ve druhé generaci pořádně porvat s tiguanem a spol. Model MG HS se v čínské režii naučil novým chvatům a přichystal si nepříjemné údery, které by mohly evropské i japonské soupeře hodně bolet. Jaká má silná a slabá místa?
MG HS 1.5 TGI DCT

MG HS 1.5 TGI DCT | foto: Vladimír Löbl, iDNES.cz

Místo usedlého obleku si model MG HS ve své druhé generaci oblékl sportovní soupravu. Design vozu ze stáje čínského koncernu SAIC sice nezapře asijský nádech, ale na druhé straně není příliš vzdálen evropskému pojetí. Jemné linie se střídají s ostřejšími, což autu dodává moderní a lehce agresivní vzhled. Žraločí příď doplňuje klesající linie zádě, která vytváří dojem jakéhosi SUV kupé. Byť se nejedná o nic obzvlášť originálního, design toho kompaktního SUV je celkově čistý a líbivý.

Takové auto zatím nenabídla ani Tesla. Demonstrace čínské síly projela Prahou

Auto je celkově větší, ale přesto působí atletičtěji. MG HS patří do segmentu Fordu Kuga, Kie Sportage, Peugeotu 3008/5008, Renaultu Austral, Ssangyongu Torres, ale i Toyoty RAV4 či Volkswagenu Tiguan. V případě Škody je někde mezi karoqem a kodiaqem.

MG HS nabízí dostatek prostoru pro řidiče i cestující, s dobře tvarovanými sedadly. Při délce 4,65 metru se tento model oproti minulosti protáhl o 4,5 cm, přičemž o tolik přesně se prodloužil i rozvor. Prostor vzadu je tak solidní, i když ne tak opulentní jako ve Škodě Kodiaq.

Šikovné SUV za super peníze. Návrat slavné značky je důkaz učenlivosti Číny

Za novým tříramenným volantem se sportovně vytvarovaným věncem se sedí poměrně vysoko, máte však dobrý výhled a vidíte na kapotu. Potěší i velká zpětná zrcátka. Palubní deska má dnes již klasické uspořádání s protáhlým displejem, který obsahuje jak digitální přístrojové vybavení, tak i infotainment, oba s úhlopříčkou 12,3“ a vysokým rozlišením. Je v češtině, byť některé výrazy jsou trochu nepřesné. Disponuje konektivitou s Apple CarPlay a Android Auto, ale přes kabel.

Řidič stále pod dohledem

Grafika přístrojů je hodně specifická, ale zvyknete si na to. Nastavení ventilace, klimatizace a vyhřívání sedadel je, jak je u MG obvyklé, výhradně dotykové. To je otrava, stejně jako vypínání povinných asistentů pro hlídání rychlosti a rozptýlení řidiče. Nějaká rychlá zkratka pro jejich deaktivaci by se hodila.

Displej navíc vytváří hodně odlesků, ale přesto zůstává dostatečně čitelný. U top verze Exclusive je ve výbavě výborná 360stupňová kamera a bezdrátové nabíjení smartphonu.

Výběr materiálů je přesvědčivý a dokáže držet krok se zavedenou konkurencí. Jen některá tlačítka a spínače by mohly být osazeny přesněji. Kamera kontrolující řidiče je typicky čínská. Krabička na levém předním sloupku, to je systém, který pořád kontroluje, zda je člověk za volantem zcela soustředěný a dívá se dopředu. Pokud ne, auto pípá a píše upozornění v přístrojovém štítu. Snad ještě horší jsou však asistenční systémy. Vlezlé pípání a zvonění je spíše pravidlem než výjimkou.

SUPERGALERIE: Petrolheadská nirvána v Goodwoodu byla pastvou pro oči i uši

Koženkové potahy top verze Exclusive se dobře udržují, v zimě si je lze vpředu vyhřát, ale v létě by se hodilo odvětrávání, které však v nabídce HS zatím není. Komu by to vadilo, ten bude asi více spokojen s nižší výbavou Emotion, která má látkové potahy. Koženka s kontrastním prošíváním dokonce prochází přes palubní desku, a je i na výplních dveří a na středovém tunelu.

Základní MG má solidní velikost a motor bez turba. Jede jako ze staré školy

Kufr o objemu 507 litrů s podlahou v úrovni vstupního prahu je mělký, a bohužel hodně místa zabírá polystyrenová výplň pod podlahou. Potěší však pravidelným tvarem a krycí roletkou s vodicími drážkami, které usnadňují manipulaci.

Pokrok v kvalitě jízdy

Novinka zachovává stejný typ motoru jako předchozí generace: přeplňovanou benzinovou patnáctistovku, a to buď samostatně, nebo s pomocným elektromotorem jakožto plug-in hybrid.

MG HS 1.5 TGI v číslech

  • délka / šířka / výška / rozvor (mm): 4 655 / 1 890/1 664 / 2 765
  • motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1 496 ccm, 125 kW (170 koní), 275 Nm
  • převodovka: automatická, 7 rychlostí
  • pohotovostní hmotnost: 1 575 kg
  • objem kufru: 507/1 484 l
  • objem paliv. nádrže: 55 l
  • max. rychlost: 195 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
  • spotřeba v testu: 7,7 l
  • cena: 804 900 Kč s DPH

Základ v podobě neelektrifikovaného přeplňovaného čtyřválce s výkonem 170 koní ve spojení s taktéž novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou táhne plynule. Dynamika této verze je solidní, reprezentovaná akcelerací na stovku za 9,4 s. Spotřeba mezigeneračně klesla. Ta se na volné silnici pohybuje okolo 7 litrů, na dálnici přidá litr navíc a ve městě ještě jeden a půl více.

V nabídce je i manuální šestistupňová převodovka, se kterou ušetříte 60 tisíc Kč. K charakteru MG HS se ovšem hladce přeřazující dvouspojková skříň s mokrými spojkami dobře hodí. Přestože je volič bez mechanické vazby, odezva je bezprostřední, což pomáhá při potřebě rychlých manévrů.

Největší pokrok udělalo MG HS v kvalitě jízdy. Podvozek s víceprvkovou nápravou působí velmi jistým dojmem a svým naladěním snese srovnání s evropskou konkurencí. S pneumatikami rozměru 225/55 R19 je jízda dostatečně uhlazená, jen na větších nerovnostech se trochu zhoršuje. Kabina je dobře odhlučněná, motor více vnímáte jen při kick-downu.

Kabaňova auta zpátky v Česku? Čínský koncern SAIC chystá továrnu v Evropě

Odezva řízení je dobrá, pokud by člověk neviděl značku, tak by si myslel, že řídí VW Tiguan. Pohon čtyř kol se však nedodává, a jak již bylo řečeno, nabídka motorů je sporá. Asijské značky jsou však proslulé bohatou výbavou a čínští výrobci jsou v tomto směru opravdu štědří. Vše je tedy dané a zbývá se rozhodnout, jakou zvolit barvu. Tou základní je překvapivě bledě modrá. Za bílou se kupodivu připlácí 18 tisíc Kč.

Čína už ve vývoji aut všechny dohnala. Vyzkoušeli jsme MG a funguje skvěle

Vyloženě dumpingové ceny nečekejte. Testovaná verze stojí 804 900 Kč – vyjde tedy na podobné peníze jako Škoda Karoq 1.5 TSI s manuálním řazením ve výhodné akční verzi 130 let Premium. Nižší výbava Emotion je o 70 tisíc Kč levnější, plug-in hybrid naopak o 195 tisíc Kč dražší.

Nová generace MG HS je celkově vyvážené auto. MG boduje bohatou výbavou a zárukou na 7 let nebo 150 tisíc km, přesto to nebude mít lehké. Konkurence je hodně silná.

Proč si MG HS koupit

Líbivý design, prostorný interiér, zejména vzadu, dynamika a pružnost motoru, rychle a plynule přeřazující převodovka, řízení s dobrou zpětnou vazbou, podvozek s víceprvkovou nápravou působí jistým dojmem, dobře fungující brzdová soustava, solidní komfort, vzhledem k ceně bohatá standardní výbava.

Proč ho nekupovat

Nelze objednat pohon všech kol, jen pevně stanovené verze, grafika přístrojového štítu, ovládání ventilace jen prostřednictvím displeje, trochu dotěrný systém monitorování řidiče, u verze Exclusive výhradně koženkové potahy sedadel bez možnosti odvětrávání vpředu, ovládání jízdních asistentů, vyšší spotřeba ve městě, mělký zavazadelník.

Nejčtenější

Servis kola nepodceňujte. A naučte se šlapat, abyste si neničili řetěz

Nejvyšší čas vyrazit na kolo. Předtím ovšem přibrzděte v servisu. Něco zvládnete i sami, servis brzd a řazení ale nechte na odbornících. U moderních kol se přehazovačka dokonce seřizuje mobilem....

Všechna Františkova auta. Zesnulý papež jezdil také škodovkami a dacií

Papež František byl oceňovaný jako skromný a obyčejný člověk, přesto málokterý jiný nejvyšší zástupce katolické církve vyzkoušel tolik aut jako on. Během svého pontifikátu jezdil řadou aut, včetně...

Autopaparazzi nachytal velkou elektrickou škodovku při tréninku s přívěsem

Škoda chystá na rok 2026 uvedení velkého sedmimístného SUV s bateriovým pohonem. Prototyp zcela nového modelu v nabídce nafotil známý automobilový paparazzi Stefan Baldauf při testech s tažením...

První třídou bez křídel. Autobusy Hyundai nabídnou nevídaný luxus

Trasa z Hanoje do Ho Či Minovo Města měří bezmála 1 700 kilometrů. Na jeden zátah ji za volantem osobáku zkrátka sami nedáte. Přesto můžete do cíle dorazit včas a fit. Když se svezete linkovým spacím...

Veterány déšť nezastavil. Rally Praha revival zavítá i do Německa

Čtrnáctý ročník tradiční veteránské Rallye Praha Revival opět odstartoval, tentokrát z metropole skrápěné deštěm. Slavnostní start se uskutečnil na Velký pátek na náměstí Jana Palacha před Rudolfinem...

Všechna Františkova auta. Zesnulý papež jezdil také škodovkami a dacií

Papež František byl oceňovaný jako skromný a obyčejný člověk, přesto málokterý jiný nejvyšší zástupce katolické církve vyzkoušel tolik aut jako on. Během svého pontifikátu jezdil řadou aut, včetně...

22. dubna 2025,  aktualizováno  15:49

Čínské tříválce v naháči i supersportu válí. Protáhli jsme je na okruhu

CFMOTO zažívá v poslední době obrovský boom a v počtu v ČR prodaných strojů poměrně zdatně válcuje veškerou konkurenci. Zatímco dřív se snažil upoutat především cenou, v poslední době přichází s...

22. dubna 2025

Polovina dotázaných řidičů přiznává, že vědomě překračuje rychlost

Odborníci na bezpečnost dopravy, ale i policisté s železnou pravidelností upozorňují na to, že příliš vysoká rychlost je extrémně nebezpečné a každoročně má na svědomí řadu životů. Přesto však v...

22. dubna 2025

Dovozce amerik: elektromobily neprodáváme, jsme tu pro milovníky osmiválců

Premium

Většina našich zákazníků jsou fandové amerického životního stylu. Můžou si takové auto nejen dovolit, ale chtějí se odlišit a ukázat, že jdou proti proudu, říká specialista na dovoz amerických...

21. dubna 2025

Velikonoční vajíčka v autech. Třeba máte nějaké ukryté i v tom vašem

Žraloci v opelech, pavouk ve volvech, beruška na jeepech, kolibříci v subaru. Jednou z velikonočních tradic je i hledání vajíček v domě nebo na zahradě. Ale co takhle v autech? Tam je jich také...

21. dubna 2025

Aby dovolená nebyla pod psa. Takovou dodávku si čtyřnozí zamilují

Dlouhá cesta za dovolenou umí být úmorným zážitkem pro pasažéry lidské, natož pak pro ty zvířecí. Snížit jejich stres z převozu na velké vzdálenosti a zvýšit komfort bezpečné přepravy se pokouší...

20. dubna 2025

O pomlázce pozor. Alkohol za volantem znamená průšvih u policie i pojišťovny

Velikonoce a hned v závěsu letní prázdniny. To s sebou pro řadu lidí nese řadu posezení s přáteli nebo po práci spojené s popíjením. Na cestu domů se pak ovšem nevydávejte za volantem auta, taková...

20. dubna 2025

Vzhůru do sedel. Nejkrásnější motorkářské trasy v Evropě

Některé vás budou rozmazlovat nádhernými scenériemi hned od začátku, a užijí si je i začátečníci. Kvůli jiným budete muset vystoupit daleko ze své komfortní zóny a prověří vaše motoristické...

19. dubna 2025

Veterány déšť nezastavil. Rally Praha revival zavítá i do Německa

Čtrnáctý ročník tradiční veteránské Rallye Praha Revival opět odstartoval, tentokrát z metropole skrápěné deštěm. Slavnostní start se uskutečnil na Velký pátek na náměstí Jana Palacha před Rudolfinem...

18. dubna 2025,  aktualizováno  18:02

Před 130 lety Benz ukázal světu první autobus. Patnáct kilometrů jel hodinu

Premium

Na celém světě se v současnosti prodá ročně přes milion nových autobusů. Podle odhadů číslo poroste. Mnohamiliardový byznys se narodil před 130 lety, kdy v Německu vyjel na trasu historicky první...

18. dubna 2025

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

V Mostě naposledy. Sraz vytříbených bavoráků čeká stěhování, změní i název

Letošní BMW ///M Day na Autodromu Most byl velkolepý. Na devátý ročník srazu vytříbených bavoráků zavítal rekordní počet majitelů vozů BMW M a M Performance. Rekordní byla i tradiční spanilá jízda po...

18. dubna 2025

Šmírák nebo pomocník? Tesla aktivovala kabinový radar v Ypsilonech

Pokud disponujete novějším modelem Tesla, možná jej máte též. Co? Interiérový radar. Automobilka jej nechala osadit do kabin některých svých vozů. Aby ho teď, po třech letech vyčkávání, konečně...

17. dubna 2025