„Autobinck se stala oficiálním partnerem korporace SAIC pro uvedení značky MG v regionu CEE – ČR a SR,“ upřesňuje Marek Vodička. Otevření zastoupení britsko-čínské značky s 98letou historií je naplánováno na červen letošního roku.
„Holandská skupina AutoBinck je jedna z nejstarších automobilových společností na světě. Je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. AutoBinck v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Nizozemsku, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku,“ upřesňuje Vodička. Autobinck mimo jiné na českém trhu zastupuje japonskou automobilku Mitsubishi. Právě tuto dealerskou síť chce AutoBinck pro vstup na český a slovenský trh využít. To znamená, že novodobá MG by mohlo nabízet přes třicet dealerů v obou zemích.
Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) patří mezi nejsilnější čínské automobilky, je jednou z těch, které Evropu „oťukávají“.
Šanghajská automobilka, jež je jedním z hlavních partnerů koncernu Volkswagen v Číně, je vlastníkem starobylé britské značky MG už déle než dekádu.
Tu hrdou automobilku, proslavenou sportovními modely klasického střihu, smetl krach britského Roveru v roce 2005, což byl definitivní konec ostrovního autoprůmyslu, jak ho zná historie (čtěte zde).
Rover se přestěhoval do Číny a od roku 2007 z něj Roewe, od té doby se MG zas stihlo do Evropy vrátit. SAIC dnes zaměstnává ve svém vývojovém centru v Británii stovky inženýrů, konstruujících hlavně pro Roewe a MG. Někteří jsou ještě ti původní od Roveru (Číňané je koupili v roce 2010 s částí vývojové kanceláře Ricardo). MG nové „čínské“ éry se dokonce jeden čas na britských ostrovech montovala, nyní jezdí do Evropy výhradně z čínských fabrik značky.
MG má v Evropě stále zvuk. Pro SAIC je to tedy dobrý základ pro test přijetí čínských aut. MG nabízí na evropských trzích několik modelů, které jsou k dispozici se spalovacími motory, plug-in hybridním pohonem i v čistě elektrických verzích. „Českým a slovenským zákazníkům tak MG nabídne kompletní balíček prémiového designu, nejnovějších technologií a vysoké úrovně výbavy,“ dodává Vodička.
„Od konce roku 2019 se tyto vozy prodávají i na kontinentu, nejprve v Nizozemsku, Belgii a poté i v Norsku a Německu. V roce 2021 MG Motors v Evropě dosáhla hranici 50 tisíc dodaných vozů a do roku 2025 je cílem dosáhnout šesticifernou hodnotu,“ uvádí magazín Autoweek. Nyní působí značka na 16 trzích Evropy, auta nabízí na čtyři stovky dealerů.
MG budou bojovat podle všeho také cenou, svá elektrická SUV nabízí na evropských trzích levněji než evropské značky. Německé ceny elektrických modelů začínají pod 35 tisíci eury.
MG není jediná značka patřící SAIC, která má původ v Británii. Do portfolia patří jméno Maxus, které vzniklo na základech značky LDV (britský výrobce, který skončil v roce 2009). SAIC se ke značce dostal koupí od ruského GAZu a dnes používá jméno LDV na některých trzích. Pod značkami Maxus a LDV nabízí dodávky. Elektrická verze Maxusu dnes patří k nejdostupnějším bateriovým dodávkám na trhu, v Česku už slouží ve službách online samoobsluhy Rohlík. Jak čínská elektrododávka Maxus jezdí, čtěte zde.
23. června 2021 |