Diskuse k článku

Velký bruselský bratr pohlídá spotřebu. Chystají se povinné měřiče do aut

Brusel chce definitivně zabránit podvodům výrobcům automobilů s údaji o výfukových plynech: od roku 2020 má být povinná instalace měřiče spotřeby paliva u všech osobních automobilů a lehkých užitkových vozů, píše německý Spiegel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S24t18a45n96i62s17l65a45v 78N18ý68v43l82t 2454875513

Velký benzínový atmosferický motor a basta. Po generálce namotá dalších 200 tisíc.

0/0
28.11.2017 14:14

J52a10n 95B82l35a65ž89e61k 1968842713646

Naprosto nechápu ten negativní titulek. Tohle je moc chytrá iniciativa, na které nakonec v prvé řadě vydělá spotřebitel, řada řidičů to kromě toho má i tak. Naše národní protievropská hysterie je směšná. Také článek hned místo automobilistů přilákal putinovské trolly, kteří tu opět zcela nesmyslně zvrací nad EU.

+2/−1
28.11.2017 10:03

P88e67t28r 47Č23e36r89m12á65k 9978105299430

Spotřebitel na ní zcela jistě nevydělá, právě naopak ma ní v každém případě doplatí - auta budou mít spotřebu samozřejmě stále stejnou (na to nemá žádný předpis vliv), ale ceny za nadlimitní co2 pochopitelně výrobce rozpustí do ceny auta.

+1/0
28.11.2017 19:05
Foto

P66e31t57r 61K80o90z19á72k 8355277537504

Tak hlavně že papírově ony TB motory vypadají skvěle, kroutáky jak diesely, výkon skěvelý a spotřeba nízká ...

Kdo má trochu technické vzdělání tak umí počítat, že pokud chceme nějakou práci ( výkon motoru ), musíme ji nějak vytvořit, a to spálením paliva ( benzin, nafta ). Tedy pokud chci nějakou úroveň výkonu, musím k tomu spálit patřičné množství paliva. Pravda, přidáním turba se trochu lepší účinnost celého stroje, ale nejsou to zásadní čísla! Tedy čistě teoreticky tepelně účinější motor musí mít ( při stejném výkonu ) lepší spotřebu. Tak ale zcela jistě nebude počítána v desítkách procent!

+2/0
27.11.2017 16:28

P90e72t87r 51Z55e44l65e32n92k79a 8887494493947

stejně všechno zaplatí zákazník

0/0
26.11.2017 23:05

M68i19k96u48l85á12š 95K63a90l98i67n14a 1452133805

Do roku 2020 se snad ten cirkus už rozpadne :-)

+1/−2
26.11.2017 18:55

J54a26n 41D10l93o72u44h26ý 7234249510649

soufam ze zacnou u sebe a zverejni kolik co2 produkuji ty jejich audiny minimalne v 3 litru, co jim vozi zadky do parlamentu!

0/0
26.11.2017 17:02

P62a21v72e50l 68Ř21a41p94e50k 7632376779665

Už neví, co by vymysleli. Je to důkaz toho, že zastaralý masový automobilismus už není možné dále rozvíjet. Je to slepá evoluční větev v dopravě. A tím slovem "doprava" si ani nejsem jist. Auta dnes většinu času neslouží k dopravě, ale naopak k ucpání měst.

0/0
26.11.2017 12:55

P48e94t19r 96Č52e86r40m30á28k 9228345729180

To je dobře že tu zatím žádný masový automobilismus nenastal ;-) Až se někde jednou skutečně slepou kolejí stane, budeme tak mít desítky let náskok než to dorazí k nám R^

+1/0
26.11.2017 13:29

J48a11n 95D73l80o35u71h59ý 7404109790369

Mesto ucpavaji predevsim plany lidi typu stropnicky, kteri nemaji absolutne zadne vzdelani v oboru logistickych systemu a predevsim teorie propustnosti site.

+1/0
26.11.2017 17:05

P27e44t33r 71H85a14r61i14p32r36a33s49a17d 25H71a63j34i42č 5911596253950

Mě to připadá jako uplně logický krok. Tak jako se měří počet ujetých kilometrů (a je zakázané s tímto údajem manipulovat), tak regitrace průměrné spotřeby mi přijde úpně přirozená. Spíše mě překvapuje, že už to dávno není povinnou součástí. Samozřejmě ze známých důvodů. Jakou hodnotu mají pak papírové údaje, když na mě není spoleh? Zákazník pří výběru modelu si pak vybírá ne podle skutečných parametrů, ale podle toho, kdo má větší drzost víc spotřebu zkreslit. :-(

+1/0
26.11.2017 11:42

P13e92t93r 53Č89e56r52m94á88k 9648185279250

Právě to je ten problém - např. v ČR je manipulace s tachometrem zcela legální. A i ve státech kde není, nemají dodnes systém jak to podchytit, natož ty data sbírat či dokonce sdílet....

Poslední argument je poněkud lichý - reálné spotřeby budou vždy silně závislé na stylu jízdy řidiče a typu provozu danéno ks auta, může se to lišit o desítky %. Takže toto využití moźné nebude, jediný důvod je vytahání peněz z výrobců za nadlimity.

0/0
26.11.2017 12:33

A69n94t95o56n36í30n 20Š14v26i73h72n34o73s 8208107941152

Tak doufám, že toto je již konec EU. Nebo se snad necháme sledovat na každém kroku?

0/−2
26.11.2017 8:48

M66a86r75t11i48n 30K78u90č59e71r56a 8789409449832

To se vzbudili?

Vetsina aut to davno má.

0/0
25.11.2017 22:03

D97a97v55i93d 38V46i45k33t94o84r98a 9754294805647

Samozřejmě, že se k tomu státy staví pozitivně (a dám krk na to, že to jsou státy s největším podílem melounů). Vždyť ono direktivně zasahovat lidem do života je tak lákavé a tohle je cesta, jak jim zdanit jejich majetek. "Ještě vám tu svobodnou dopravu osladíme, holoto, budete jezdit tak, jak budeme chtít my a tím, čím budeme chtít my." Mám naprosto normální auta, jejichž spotřeba odpovídá specifikacím výrobce a emise s rezervou splňují limity, platné v době jejich výroby. Ta auta jsou asistentůprostá, spolehlivá, vzhledem k objemu jejich motorů úsporná a udržovaná. Nevidím důvod, aby mi brusel diktoval, co a jak mám dělat, případně vyhrožovat tím, že mě bude šikanovat za to, že využívám svá auta v souladu s návodem k jejich obsluze.

Asi začnu zvažovat občanskou neposlušnost.

+1/0
25.11.2017 20:07

J82i42ř94í 92K58o51r40t48u67s 2566749772449

Dutohlaví bruselovci... Na místo toho, aby vymýšleli jak se "vyvlíknout" z používání fosilních paliv, raději budou vymýšlet buzeraci. Evidentně jsou nesmrtelní - bo kde nic není ani smrt nebere.

0/−1
25.11.2017 17:47

P69e48t56r 46M42a37r49e74č21e54k 1113761299508

Kde se v Bruselských lebečních dutinách bere to přesvědčení? Že usilovnou buzerací evropských automobilek zachráníme svět!? To už začíná být opravdu na odstřel a nebo odchod z toho pomateného spolku. Rv

+1/0
25.11.2017 12:39

V52l16a63d31i12s71l78a16v 73B46u45r51y35š56e67k 1169352817714

usilovně buzerují automobilky všechny vlády světa s malými výjimkami, Venezuela a KLDR, odstřelem či odchodem z pomateného spolku bychom se mohli dostat do spolku ještě pomatenějšího a naše vláda by pak naše automobilky mohla buzerovat ještě mnohem víc

0/0
25.11.2017 18:56

P67e88t35r 45M51a39r85e52č25e17k 1303491919818

Dejme tomu. I když se mi nechce věřit že mimo EU se krom USA kdo zajímá o nějaké emise. Bez diskuse ovšem je že jsou nesrovnatelně větší emitenti CO2 , které by bylo třeba regulovat, než osobní automobily. Které se na globální produkci CO2 podílejí necelými 2%. Při vědomí toho se, úspora v tomto odvětví , i v řádech desítek procent z podílu jeví směšně. A vynaložené náklady na tak mizivou redukci emisí potom naprosto přehnané. Rv

+1/0
26.11.2017 11:31

O31n88d95ř61e92j 52N74o71v89á42k 9817984969859

Jen na okraj - bez COx by nebyl zivot ...

0/0
25.11.2017 8:28

J24i28n53d47ř74i93c57h 81Š63k80o27p78e72k 4855351890655

s velkým množstvím CO2 by život taky nebyl. Viz atmosféra Venuše - koncentrace CO2 na této planetě zvyšuje teplotu na více než 400 stupňů

0/0
25.11.2017 19:02

M26i94r58e52k 34G77a19j72e88r 5281926269440

Venuse je mnohem blize k Slunci nez Zeme. Proto je potreba porovnat jejji teplotu spise s Merkurem, ktery je Slunci nejbliz. Ano, na Venusi je vyssi teplota a treba olovo, pokud tam je, tak v tekutem stavu.

+1/0
25.11.2017 23:29

P13e69t39r 88H66a11r88i76p12r26a86s73a17d 42H80a74j72i12č 5851646513250

S CO2 je problém ten, že dlohodobě narušujeme koloběh CO2 v přírodě. Je to nastavené nějak a my do toho každý rok přidáme 2%. Dochází ke kumulaci CO2. Vypadá to málo, ale přiroda se s těmi dvěma procenty prostě neumí moc vyrovnat. Za 50 let je to +100%...

0/0
26.11.2017 11:47

J82a11n 36D71l92o74u38h12ý 7154389880479

Tak to nefunguje ;-) prumerna teplota zeme zavisi na hodne faktorech a ty zakladni jsou: naklon zemske osy ( ten se cyklicky meni ), sopecna aktivita, slunecni aktivita, uroven vody v atmosfere atd. Jedine co vime s jistotou je fakt, ze zeme jiz drive prodelala faze, kdy tu bylo vyrazne tepleji nez dnes a ze se tyto faze opakuji. Auta a moderni prumysl jsou na svete sotva 200 let...

0/0
26.11.2017 17:13

J45a23n 19B43l95a68ž88e76k 1488922413646

Ne že bychom to s jistotou věděli, ale jsou skutečně teorie, že na zemi již bylo tepleji než dnes. Vtip je v tom, že jde o období, kdy na zemi nežili lidé.

0/0
28.11.2017 10:06

Š60t70e76f90a23n 54F90r39i79č61a 7532558863396

Dobří hospodáři, páchači dobra a zakazovači v Bruselu odhlasují v prvním kroku zákaz produkce spalovacích motorů. Povoleno bude pouze Perpetuum mobile. Ve druhém kroku zakážou čerpací stanice.

+1/−3
25.11.2017 8:17

J38i94n11d73ř24i81c44h 27Š94k45o61p63e67k 4885941610485

Měřič spotřeby (otázkou je jak přesný) už měla auta minimálně v roce 2001

0/0
25.11.2017 7:44

D43a17v93i16d 42V14i61k20t91o82r97a 9174654605657

Ten je poměrně přesný, protože počítá v závislosti na objemu dávek paliva, vstřikovaných do motoru. Tohle si hlídá řídící jednotka motoru a přesně také určuje dávkování paliva podle mnoha parametrů (polohy plynového pedálu / škrtící klapky / dávkovače vstřikovacího čerpadla, otáček motoru, teploty motoru, informací od lambda sond ve výfuku atp.). No a pak už je to jen součet objemů jednotlivých dávek paliva za časovou jednotku a jednoduchý výpočet okamžité a průměrné spotřeby.

0/0
25.11.2017 20:12

M86i19r38e60k 80G46a29j27e82r 5251536809550

Jeste musi spravne merit ujetou vzdalenost.

0/0
25.11.2017 23:32

J61a90n 32M49a83c10h14á21č 3797446323622

"Tím by měla Evropská komise v ruce účinný prostředek, jak kontrolovat dodržování limitů CO2. "

Tím by Evropská komise měla účinný prostředek,jak kontrolovat všechny.....

+5/0
25.11.2017 6:48

P96e22t14r 88Č60e28r86m78á10k 9968795799650

Je to komické, dodnes neexistuje v EU jednotný či reálně propojený registr vozidel, dodnes neexistuje opatření které by zamezilo manipulaci s tachometrem, takže tohle je skutečně scifi všech scifi ;-)

+6/−1
25.11.2017 0:27

Š11t66ě96p87á76n 33K26o59p79ř63i39v91a 6756671815608

taky se podívej, jaké ovzduší v Číně mají EUV

0/0
24.11.2017 22:14

O61n75d38ř93e37j 27N49o17v22á92k 9637344929769

Navzdory elektromobilum, nutno dodat.

+1/0
25.11.2017 8:29

P61e93t51r 68P27e98t46r24á90s66e98k 7462467416493

S úplne stejným autem pojede jeden řidič za 6 litru a druhy za 12, takže pak přijde norma měření rychlosti, akcelerace, srdečního tepu, dostaneme čip pod kůži, stane se z nás tupě stádo ovcí, pekne pomalu a plizive!

+11/0
24.11.2017 21:51

V59á68c52l29a96v 48K45o14v50á71ř 1722491577804

Přesně to mne napadlo také. Třeba nám dají nohu do dlahy, když zjistí, že jezdíme s příliš velkou spotřebou. ;-D;-D

0/0
24.11.2017 21:53

P64e39t61r 35P85e86t77r96á33s97e63k 7612247606473

Budeme vyzváni na urad, kde nám daji merak na nohu, regulátor polohy nártu s elektronickou dlahou s proměnlivou tuhostí, abychom nesměli moc akcelerovat!

+2/0
24.11.2017 21:57

V36á38c80l12a74v 71K43o94v80á73ř 1782221587474

Když vidím ten směr vývoje naší blahodárné a všeobjímající EU, tak bych se tomu ani nedivil ;-D

+2/0
24.11.2017 22:00

D28a54v35i96d 66K20ř12i68k83a21v55a 2620808715292

Asi už jste dlouho nejel novým autem. Tu samou cestu 100 km (kus dálnice, kus město, kus okresky s vesnicema) můžu jet rychle nebo pomalu - rozdíl třeba dvacet minut, záleží na provozu. Rozdíl ve spotřebě je 4,9 l/100 km (rychle), 5,3 (pomalu). Styl jízdy už prostě tak velkou roli nehraje, určitě ne 6 litrů. Roli hraje diesel/benzín, kW/kg, turbo. Ale ne šofér. Takže když jdete koupit auto, vcelku přesně z katalogu víte, kolik bude spotřeba, bez ohledu jestli pojedete Vy nebo manželka.

Norma měření rychlosti a zbytek jsou jen takový pindy, že jo?

0/−4
24.11.2017 22:32

K30a42r86e30l 52L13a45n44g67r 2542157910958

Ma to jednu chybu mam projetou trasu Praha Ostrava tam a zpet tolikrat, ze kdyz jedu ekonom 2 az 3k otacky nesezere to moc a pokud na to slapnu a jdu pres 3k je nadrz za tu cestu v trapu a obzvlast kdyz se zapne topeni. Rozdil je nejakych 10 litru na 368 km. Takze styl jizdy hraje roli docela velkou.

+1/0
24.11.2017 22:57

M66i54r21e17k 64T48u85r79e18č35e26k 4933362330682

Myslim si, ze topeni v kabine nema vliv na spotrebu, je to vlastne odpadni teplo motoru ktere bud' chladi chladicem (obehova kapalina s ventilatorem) anebo se mala cast tohoto tepla pousti do kabiny.

0/0
24.11.2017 23:12

P96a89v28e19l 61J32e60ř52á45b35e37k 7931242184907

Topení má vliv na spotřebu, protože máte zapnutý další elektrický spotřebič a pokud navíc klimatizaci, tak je to již znát.

Ale více významnou roli než topení má skutečně styl jízdy.

+4/0
24.11.2017 23:39

P39e21t14r 20P71e26t65r43á54s25e32k 7432507336613

Rychle a pomalu jsou dost relativní pojmy, věřte, ze s novým autem muzete úplne stejne jako se starým jet ekonomicky a nebo velmi neekonomicky, proste rozdil ve spotřebě bude velmi značný, zkuste to třeba v Německu na dálnici a vyuzivejte výrazne potenciál svého vozu, o tom opravdu nema smysl diskutovat, fyzikální zákony plati spolehlive... Zbytek byl samozřejmě nadsázka, ale s absurditou zacala EU, ja v tom jen pokračoval ;-)

+2/0
24.11.2017 23:41

V13á57c75l22a74v 70K64o85v81á43ř 1432921677704

Nemáte pravdu, jezdím ve dvou srovnatelných koncernovýxh vozech s motory 1,2, přeplňovaný a 1,4 atmosféra, na stejné trase, oba mají sejný psaný výkon 63kW, 1,4 má menší točivý moment. U atmosféry jsem +- na továrních údajích, u 1,2 v turbu - je to velmi citlivé na způsob jízdy a na stejné trase je o 0,7l žíznivjejší než atmosféra v reálu a litr proti továrnímu údaji. Shrnuto - turbo je daleko víc citlivé na způsob jízdy a využívání dynamiky vozu a ve finále má vyšší spotřebu na stejné trase při stejném způsobu jízdy.

+1/0
25.11.2017 0:29

D39a21v90i64d 10K43ř86i82k32a22v95a 2790338845642

Kde je těch šest litrů rozdílu?

0/0
25.11.2017 6:22

O46n10d27ř12e22j 73N33o46v47á95k 9267684569279

Vzdyt si to zkuste .... jet s benzinobym turbomotorem ekonomicky sam a druhak nalozeny chvatat po dalnici na limitu povolene rychlosti ... uvidite, ze tech 6 litru rozdilu je realnych .... a cim slabsi motor, tim vetsi rozdily ...

0/0
25.11.2017 8:32

B38r38a82n72o 74H82o84r21n52a84k 6334274269744

5,3 pomalu. Měl jsem 20 letého sharana, dvoulitr benzín, který žral 7,3 v průměru. Nejmíň jsem se dostal na hranici 6,8. Takže po 20 letech vývoje je spotřeba 5,3 brutálně neuspokojivá

0/0
25.11.2017 19:57

M53a10r77i90a40n11a 27K96r43á75s65n58á 7650867537271

Asi jste už dlouho nejel žádným autem;-D Cadillac cts 2017, já mám spotřebu podle palubního počítače průměrně 7,8 l, můj zaměstnavatel 9 l. A teď mi vysvětlete ten rozdíl. podle Vás to ve stylu jízdy není :-P

0/0
26.11.2017 10:40

J13i27ř28i 35F14o83j67t 6952601190806

Styl jízdy hraje největší míru spotřeby.

0/0
26.11.2017 14:21

D60a88v74i27d 87V55i16k70t93o94r47a 9774264265207

Ne. Dostaneme do auta čip, kde bude akcelerometr a snímání akcí brzdového a plynového pedálu a na základě toho se bude vyhodnocovat, jak rychle se s tím autem rozjíždíme, jak moc prudce brzdíme, k tomu sledování spotřeby a polohy GPS a na základě toho se bude počítat daň z použití vozidla a pojistné. AXA už tyhle pokusy provádí se svou aplikací do mobilu a slibuje údajně, že klidní řidiči budou mít slevu na pojistném.

Jinak řečeno, kdo bude jezdit mimo tabulky klidných řidičů, tak bude buď osolen, nebo ho nepojistí vůbec. Jak nastavená bude ta tabulka, bude záležet pouze na uvážení pojišťoven, ne podle zdravého rozumu. Ještě rádi budete jezdit veřejnou dopravou, holoto :).

0/0
25.11.2017 20:17

B40r48a96n19o 34H29o33r97n67a30k 6984964489494

řešení mám - nestálo by nic, žádné .račky a filtry. Nic. Ale do toho nikdo nepújde - protože blablabla a hlavně, nikdo by nic nevydělal

0/0
24.11.2017 20:53

Najdete na iDNES.cz