Diskuse k článku

Velký bruselský bratr pohlídá spotřebu. Chystají se povinné měřiče do aut

Brusel chce definitivně zabránit podvodům výrobcům automobilů s údaji o výfukových plynech: od roku 2020 má být povinná instalace měřiče spotřeby paliva u všech osobních automobilů a lehkých užitkových vozů, píše německý Spiegel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S75t69a31n20i80s16l87a36v 78N51ý18v61l83t 2194415853

Velký benzínový atmosferický motor a basta. Po generálce namotá dalších 200 tisíc.

0/0
28.11.2017 14:14

J45a31n 80B53l39a53ž86e68k 1128652203106

Naprosto nechápu ten negativní titulek. Tohle je moc chytrá iniciativa, na které nakonec v prvé řadě vydělá spotřebitel, řada řidičů to kromě toho má i tak. Naše národní protievropská hysterie je směšná. Také článek hned místo automobilistů přilákal putinovské trolly, kteří tu opět zcela nesmyslně zvrací nad EU.

+2/−1
28.11.2017 10:03

P85e41t33r 41Č84e23r38m73á92k 9768465419230

Spotřebitel na ní zcela jistě nevydělá, právě naopak ma ní v každém případě doplatí - auta budou mít spotřebu samozřejmě stále stejnou (na to nemá žádný předpis vliv), ale ceny za nadlimitní co2 pochopitelně výrobce rozpustí do ceny auta.

+1/0
28.11.2017 19:05
Foto

P40e32t90r 30K19o10z20á77k 8335317277814

Tak hlavně že papírově ony TB motory vypadají skvěle, kroutáky jak diesely, výkon skěvelý a spotřeba nízká ...

Kdo má trochu technické vzdělání tak umí počítat, že pokud chceme nějakou práci ( výkon motoru ), musíme ji nějak vytvořit, a to spálením paliva ( benzin, nafta ). Tedy pokud chci nějakou úroveň výkonu, musím k tomu spálit patřičné množství paliva. Pravda, přidáním turba se trochu lepší účinnost celého stroje, ale nejsou to zásadní čísla! Tedy čistě teoreticky tepelně účinější motor musí mít ( při stejném výkonu ) lepší spotřebu. Tak ale zcela jistě nebude počítána v desítkách procent!

+2/0
27.11.2017 16:28

P36e97t16r 67Z64e10l79e29n56k13a 8467664933327

stejně všechno zaplatí zákazník

0/0
26.11.2017 23:05

M20i25k64u49l13á18š 50K30a47l33i77n68a 1902873855

Do roku 2020 se snad ten cirkus už rozpadne :-)

+1/−2
26.11.2017 18:55

J78a68n 59D96l43o77u55h73ý 7734229560889

soufam ze zacnou u sebe a zverejni kolik co2 produkuji ty jejich audiny minimalne v 3 litru, co jim vozi zadky do parlamentu!

0/0
26.11.2017 17:02

P37a76v72e38l 68Ř20a92p44e70k 7732256799955

Už neví, co by vymysleli. Je to důkaz toho, že zastaralý masový automobilismus už není možné dále rozvíjet. Je to slepá evoluční větev v dopravě. A tím slovem "doprava" si ani nejsem jist. Auta dnes většinu času neslouží k dopravě, ale naopak k ucpání měst.

0/0
26.11.2017 12:55

P12e30t46r 75Č75e23r11m60á96k 9168135879480

To je dobře že tu zatím žádný masový automobilismus nenastal ;-) Až se někde jednou skutečně slepou kolejí stane, budeme tak mít desítky let náskok než to dorazí k nám R^

+1/0
26.11.2017 13:29

J58a46n 13D17l59o75u41h76ý 7914779230839

Mesto ucpavaji predevsim plany lidi typu stropnicky, kteri nemaji absolutne zadne vzdelani v oboru logistickych systemu a predevsim teorie propustnosti site.

+1/0
26.11.2017 17:05

P33e30t24r 70H98a71r25i93p23r41a78s96a59d 21H95a91j31i72č 5841886203720

Mě to připadá jako uplně logický krok. Tak jako se měří počet ujetých kilometrů (a je zakázané s tímto údajem manipulovat), tak regitrace průměrné spotřeby mi přijde úpně přirozená. Spíše mě překvapuje, že už to dávno není povinnou součástí. Samozřejmě ze známých důvodů. Jakou hodnotu mají pak papírové údaje, když na mě není spoleh? Zákazník pří výběru modelu si pak vybírá ne podle skutečných parametrů, ale podle toho, kdo má větší drzost víc spotřebu zkreslit. :-(

+1/0
26.11.2017 11:42

P89e37t20r 97Č83e12r13m65á88k 9458225559610

Právě to je ten problém - např. v ČR je manipulace s tachometrem zcela legální. A i ve státech kde není, nemají dodnes systém jak to podchytit, natož ty data sbírat či dokonce sdílet....

Poslední argument je poněkud lichý - reálné spotřeby budou vždy silně závislé na stylu jízdy řidiče a typu provozu danéno ks auta, může se to lišit o desítky %. Takže toto využití moźné nebude, jediný důvod je vytahání peněz z výrobců za nadlimity.

0/0
26.11.2017 12:33

A51n12t88o81n21í89n 56Š68v61i85h90n21o67s 8538677911132

Tak doufám, že toto je již konec EU. Nebo se snad necháme sledovat na každém kroku?

0/−2
26.11.2017 8:48

M67a49r93t95i19n 26K86u95č67e58r14a 8769289339442

To se vzbudili?

Vetsina aut to davno má.

0/0
25.11.2017 22:03

D17a19v16i20d 19V81i38k30t58o86r97a 9264524535257

Samozřejmě, že se k tomu státy staví pozitivně (a dám krk na to, že to jsou státy s největším podílem melounů). Vždyť ono direktivně zasahovat lidem do života je tak lákavé a tohle je cesta, jak jim zdanit jejich majetek. "Ještě vám tu svobodnou dopravu osladíme, holoto, budete jezdit tak, jak budeme chtít my a tím, čím budeme chtít my." Mám naprosto normální auta, jejichž spotřeba odpovídá specifikacím výrobce a emise s rezervou splňují limity, platné v době jejich výroby. Ta auta jsou asistentůprostá, spolehlivá, vzhledem k objemu jejich motorů úsporná a udržovaná. Nevidím důvod, aby mi brusel diktoval, co a jak mám dělat, případně vyhrožovat tím, že mě bude šikanovat za to, že využívám svá auta v souladu s návodem k jejich obsluze.

Asi začnu zvažovat občanskou neposlušnost.

+1/0
25.11.2017 20:07

J19i10ř96í 49K51o26r45t45u64s 2156309322179

Dutohlaví bruselovci... Na místo toho, aby vymýšleli jak se "vyvlíknout" z používání fosilních paliv, raději budou vymýšlet buzeraci. Evidentně jsou nesmrtelní - bo kde nic není ani smrt nebere.

0/−1
25.11.2017 17:47

P22e38t44r 26M77a81r14e57č43e84k 1633821199618

Kde se v Bruselských lebečních dutinách bere to přesvědčení? Že usilovnou buzerací evropských automobilek zachráníme svět!? To už začíná být opravdu na odstřel a nebo odchod z toho pomateného spolku. Rv

+1/0
25.11.2017 12:39

V94l79a66d71i70s85l67a61v 64B35u11r87y98š52e13k 1859862127684

usilovně buzerují automobilky všechny vlády světa s malými výjimkami, Venezuela a KLDR, odstřelem či odchodem z pomateného spolku bychom se mohli dostat do spolku ještě pomatenějšího a naše vláda by pak naše automobilky mohla buzerovat ještě mnohem víc

0/0
25.11.2017 18:56

P98e84t41r 19M26a21r94e20č39e55k 1263861879558

Dejme tomu. I když se mi nechce věřit že mimo EU se krom USA kdo zajímá o nějaké emise. Bez diskuse ovšem je že jsou nesrovnatelně větší emitenti CO2 , které by bylo třeba regulovat, než osobní automobily. Které se na globální produkci CO2 podílejí necelými 2%. Při vědomí toho se, úspora v tomto odvětví , i v řádech desítek procent z podílu jeví směšně. A vynaložené náklady na tak mizivou redukci emisí potom naprosto přehnané. Rv

+1/0
26.11.2017 11:31

O46n77d72ř93e28j 61N70o51v86á36k 9567264349779

Jen na okraj - bez COx by nebyl zivot ...

0/0
25.11.2017 8:28

J27i69n40d26ř63i97c76h 51Š78k67o71p61e41k 4405501730765

s velkým množstvím CO2 by život taky nebyl. Viz atmosféra Venuše - koncentrace CO2 na této planetě zvyšuje teplotu na více než 400 stupňů

0/0
25.11.2017 19:02

M78i64r19e36k 58G84a34j26e59r 5811726379250

Venuse je mnohem blize k Slunci nez Zeme. Proto je potreba porovnat jejji teplotu spise s Merkurem, ktery je Slunci nejbliz. Ano, na Venusi je vyssi teplota a treba olovo, pokud tam je, tak v tekutem stavu.

+1/0
25.11.2017 23:29

P83e47t92r 34H78a23r91i28p19r45a76s77a16d 20H62a87j20i95č 5741176713460

S CO2 je problém ten, že dlohodobě narušujeme koloběh CO2 v přírodě. Je to nastavené nějak a my do toho každý rok přidáme 2%. Dochází ke kumulaci CO2. Vypadá to málo, ale přiroda se s těmi dvěma procenty prostě neumí moc vyrovnat. Za 50 let je to +100%...

0/0
26.11.2017 11:47

J88a75n 92D92l53o79u43h90ý 7694619660409

Tak to nefunguje ;-) prumerna teplota zeme zavisi na hodne faktorech a ty zakladni jsou: naklon zemske osy ( ten se cyklicky meni ), sopecna aktivita, slunecni aktivita, uroven vody v atmosfere atd. Jedine co vime s jistotou je fakt, ze zeme jiz drive prodelala faze, kdy tu bylo vyrazne tepleji nez dnes a ze se tyto faze opakuji. Auta a moderni prumysl jsou na svete sotva 200 let...

0/0
26.11.2017 17:13

J73a47n 81B27l47a32ž63e40k 1118852133256

Ne že bychom to s jistotou věděli, ale jsou skutečně teorie, že na zemi již bylo tepleji než dnes. Vtip je v tom, že jde o období, kdy na zemi nežili lidé.

0/0
28.11.2017 10:06

Š95t96e23f29a84n 73F10r89i35č18a 7542108793976

Dobří hospodáři, páchači dobra a zakazovači v Bruselu odhlasují v prvním kroku zákaz produkce spalovacích motorů. Povoleno bude pouze Perpetuum mobile. Ve druhém kroku zakážou čerpací stanice.

+1/−3
25.11.2017 8:17

J78i11n58d57ř77i46c13h 67Š38k44o49p87e42k 4445151840425

Měřič spotřeby (otázkou je jak přesný) už měla auta minimálně v roce 2001

0/0
25.11.2017 7:44

D73a79v94i79d 34V94i69k89t78o35r58a 9844734665837

Ten je poměrně přesný, protože počítá v závislosti na objemu dávek paliva, vstřikovaných do motoru. Tohle si hlídá řídící jednotka motoru a přesně také určuje dávkování paliva podle mnoha parametrů (polohy plynového pedálu / škrtící klapky / dávkovače vstřikovacího čerpadla, otáček motoru, teploty motoru, informací od lambda sond ve výfuku atp.). No a pak už je to jen součet objemů jednotlivých dávek paliva za časovou jednotku a jednoduchý výpočet okamžité a průměrné spotřeby.

0/0
25.11.2017 20:12

M47i46r73e15k 62G64a82j45e86r 5601576349860

Jeste musi spravne merit ujetou vzdalenost.

0/0
25.11.2017 23:32

J49a67n 25M56a61c37h58á29č 3557136193202

"Tím by měla Evropská komise v ruce účinný prostředek, jak kontrolovat dodržování limitů CO2. "

Tím by Evropská komise měla účinný prostředek,jak kontrolovat všechny.....

+5/0
25.11.2017 6:48

P78e32t28r 60Č38e11r53m95á12k 9248365819500

Je to komické, dodnes neexistuje v EU jednotný či reálně propojený registr vozidel, dodnes neexistuje opatření které by zamezilo manipulaci s tachometrem, takže tohle je skutečně scifi všech scifi ;-)

+6/−1
25.11.2017 0:27

Š12t96ě85p28á47n 54K46o54p11ř74i32v73a 6316361545208

taky se podívej, jaké ovzduší v Číně mají EUV

0/0
24.11.2017 22:14

O17n45d56ř57e96j 34N83o89v72á66k 9757294529479

Navzdory elektromobilum, nutno dodat.

+1/0
25.11.2017 8:29

P46e57t63r 53P63e91t44r85á85s83e62k 7722987226243

S úplne stejným autem pojede jeden řidič za 6 litru a druhy za 12, takže pak přijde norma měření rychlosti, akcelerace, srdečního tepu, dostaneme čip pod kůži, stane se z nás tupě stádo ovcí, pekne pomalu a plizive!

+11/0
24.11.2017 21:51

V78á11c32l30a89v 47K35o46v78á69ř 1532681967784

Přesně to mne napadlo také. Třeba nám dají nohu do dlahy, když zjistí, že jezdíme s příliš velkou spotřebou. ;-D;-D

0/0
24.11.2017 21:53

P89e17t29r 79P63e94t31r53á28s40e32k 7702337826823

Budeme vyzváni na urad, kde nám daji merak na nohu, regulátor polohy nártu s elektronickou dlahou s proměnlivou tuhostí, abychom nesměli moc akcelerovat!

+2/0
24.11.2017 21:57

V58á83c19l14a87v 50K45o84v80á27ř 1112671877194

Když vidím ten směr vývoje naší blahodárné a všeobjímající EU, tak bych se tomu ani nedivil ;-D

+2/0
24.11.2017 22:00

D83a66v23i53d 78K65ř14i97k76a77v68a 2950488785612

Asi už jste dlouho nejel novým autem. Tu samou cestu 100 km (kus dálnice, kus město, kus okresky s vesnicema) můžu jet rychle nebo pomalu - rozdíl třeba dvacet minut, záleží na provozu. Rozdíl ve spotřebě je 4,9 l/100 km (rychle), 5,3 (pomalu). Styl jízdy už prostě tak velkou roli nehraje, určitě ne 6 litrů. Roli hraje diesel/benzín, kW/kg, turbo. Ale ne šofér. Takže když jdete koupit auto, vcelku přesně z katalogu víte, kolik bude spotřeba, bez ohledu jestli pojedete Vy nebo manželka.

Norma měření rychlosti a zbytek jsou jen takový pindy, že jo?

0/−4
24.11.2017 22:32

K96a17r63e75l 61L68a64n64g28r 2602927180888

Ma to jednu chybu mam projetou trasu Praha Ostrava tam a zpet tolikrat, ze kdyz jedu ekonom 2 az 3k otacky nesezere to moc a pokud na to slapnu a jdu pres 3k je nadrz za tu cestu v trapu a obzvlast kdyz se zapne topeni. Rozdil je nejakych 10 litru na 368 km. Takze styl jizdy hraje roli docela velkou.

+1/0
24.11.2017 22:57

M28i21r74e85k 46T86u14r85e52č14e28k 4833162800252

Myslim si, ze topeni v kabine nema vliv na spotrebu, je to vlastne odpadni teplo motoru ktere bud' chladi chladicem (obehova kapalina s ventilatorem) anebo se mala cast tohoto tepla pousti do kabiny.

0/0
24.11.2017 23:12

P23a64v18e88l 48J77e26ř50á49b98e33k 7531642164307

Topení má vliv na spotřebu, protože máte zapnutý další elektrický spotřebič a pokud navíc klimatizaci, tak je to již znát.

Ale více významnou roli než topení má skutečně styl jízdy.

+4/0
24.11.2017 23:39

P44e88t47r 92P32e89t40r80á90s62e36k 7562787326573

Rychle a pomalu jsou dost relativní pojmy, věřte, ze s novým autem muzete úplne stejne jako se starým jet ekonomicky a nebo velmi neekonomicky, proste rozdil ve spotřebě bude velmi značný, zkuste to třeba v Německu na dálnici a vyuzivejte výrazne potenciál svého vozu, o tom opravdu nema smysl diskutovat, fyzikální zákony plati spolehlive... Zbytek byl samozřejmě nadsázka, ale s absurditou zacala EU, ja v tom jen pokračoval ;-)

+2/0
24.11.2017 23:41

V94á46c54l98a56v 39K22o25v91á47ř 1772211507414

Nemáte pravdu, jezdím ve dvou srovnatelných koncernovýxh vozech s motory 1,2, přeplňovaný a 1,4 atmosféra, na stejné trase, oba mají sejný psaný výkon 63kW, 1,4 má menší točivý moment. U atmosféry jsem +- na továrních údajích, u 1,2 v turbu - je to velmi citlivé na způsob jízdy a na stejné trase je o 0,7l žíznivjejší než atmosféra v reálu a litr proti továrnímu údaji. Shrnuto - turbo je daleko víc citlivé na způsob jízdy a využívání dynamiky vozu a ve finále má vyšší spotřebu na stejné trase při stejném způsobu jízdy.

+1/0
25.11.2017 0:29

D81a80v83i50d 62K65ř35i60k26a50v43a 2310128815412

Kde je těch šest litrů rozdílu?

0/0
25.11.2017 6:22

O68n54d68ř55e12j 54N34o96v34á92k 9147524519689

Vzdyt si to zkuste .... jet s benzinobym turbomotorem ekonomicky sam a druhak nalozeny chvatat po dalnici na limitu povolene rychlosti ... uvidite, ze tech 6 litru rozdilu je realnych .... a cim slabsi motor, tim vetsi rozdily ...

0/0
25.11.2017 8:32

B80r81a57n58o 10H17o21r72n89a52k 6714404539134

5,3 pomalu. Měl jsem 20 letého sharana, dvoulitr benzín, který žral 7,3 v průměru. Nejmíň jsem se dostal na hranici 6,8. Takže po 20 letech vývoje je spotřeba 5,3 brutálně neuspokojivá

0/0
25.11.2017 19:57

M32a95r74i97a52n70a 32K90r75á66s26n44á 7560867787971

Asi jste už dlouho nejel žádným autem;-D Cadillac cts 2017, já mám spotřebu podle palubního počítače průměrně 7,8 l, můj zaměstnavatel 9 l. A teď mi vysvětlete ten rozdíl. podle Vás to ve stylu jízdy není :-P

0/0
26.11.2017 10:40

J21i96ř53i 78F67o91j42t 6242901180516

Styl jízdy hraje největší míru spotřeby.

0/0
26.11.2017 14:21

D26a82v37i11d 98V31i37k31t36o50r43a 9294594925247

Ne. Dostaneme do auta čip, kde bude akcelerometr a snímání akcí brzdového a plynového pedálu a na základě toho se bude vyhodnocovat, jak rychle se s tím autem rozjíždíme, jak moc prudce brzdíme, k tomu sledování spotřeby a polohy GPS a na základě toho se bude počítat daň z použití vozidla a pojistné. AXA už tyhle pokusy provádí se svou aplikací do mobilu a slibuje údajně, že klidní řidiči budou mít slevu na pojistném.

Jinak řečeno, kdo bude jezdit mimo tabulky klidných řidičů, tak bude buď osolen, nebo ho nepojistí vůbec. Jak nastavená bude ta tabulka, bude záležet pouze na uvážení pojišťoven, ne podle zdravého rozumu. Ještě rádi budete jezdit veřejnou dopravou, holoto :).

0/0
25.11.2017 20:17

B64r23a11n23o 37H22o61r92n97a91k 6724614699174

řešení mám - nestálo by nic, žádné .račky a filtry. Nic. Ale do toho nikdo nepújde - protože blablabla a hlavně, nikdo by nic nevydělal

0/0
24.11.2017 20:53

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz