Mercedes SLS je nádherný sporťák s obrovským výkonem a designem navazujícím na legendární model 300SL z padesátých let. Stejně jako slavný předchůdce má i kupé křídlové dveře, které se otvírají vzhůru. Kvůli racčím křídlům se původnímu 300SL přezdívalo Gullwing a tuto přezdívku si od fandů nese i nový model.
Jenže otevřená verze logicky nemůže mít křídlové dveře s panty ve střeše, přesto se zavřené verzi může rovnat. První skici roadsteru SLS unikly již před dvěma měsíci z patentového úřadu. Z aktuálně zveřejněných fotografií je pak patrné, že se vše povedlo téměř dokonale a nový Mercedes SLS roadster bude patřit mezi nejkrásnější otevřená auta vůbec.
Až na střechu a dveře vypadá roadster stejně jako zavřené kupé. Má tak velmi dlouhou příď, vysoký ponton a malou kabinu. Mercedesu, který postavila ladičská firma AMG, se v tomto případě retro styl povedl a elegantně navázal na původní model, kterému táhne skoro na šedesátku.
Ohromující let rackaSvezení s Mercedesem SLS AMG - čtete ZDE |
A nutno dodat, že i původní 300SL existoval vedle zavřeného provedení i v otevřené variantě, které se prodalo nakonec i víc kusů. Jenže tenkrát začal Mercedes vyrábět otevřený model až po ukončení výroby zavřené verze, tentokrát budou oba modely sjíždět z výrobních linek souběžně.
Skládací střechu pojal Mercedes klasicky, je plátěná, třívrstvá a má vlepené klasické zadní bezpečnostní sklo. Střechu je možné skládat či vytahovat až do rychlosti 50 kilometrů za hodinu. Celý proces trvá 11 sekund a samozřejmě je plně automatický. Zajímavé je, že se Mercedesu podařilo udržet na uzdě hmotnost vozu. Přestože otevřenou verzi musel vyztužit, vzrostla váha otevřeného modelu oproti kupé jen o dva kilogramy.
Vyztužené jsou oba prahy a navíc byly do karoserie vloženy dvě křížové výztuhy na obou koncích kabiny. Ty mají eliminovat vibrace a do toho zadního je dokonce zakomponován subwoofer Bang & Olufsen. Samotná skládací střecha je po složení velmi úsporná a v autě by měl zbýt alespoň symbolický zavazadlový prostor.
Pod kapotou zůstane u roadsteru stejná technika jako u kupé. Za ideálním rozložením hmotnosti stojí koncepce transaxle, kdy je motor vpředu a rozvodovka s převodovkou až před zadní nápravou. Milovníci velmi rychlé jízdy se tak mohou těšit na 6,2litrový osmiválec s ohromujícím výkonem 420 kW a maximem točivého momentu 620 Nm. Na stovku se roadster dostane bezpečně pod čtyři sekundy, jak to bude s maximální rychlostí ale zatím výrobce neprozradil. U kupé činí maximální rychlost závratných 315 kilometrů v hodině, u otevřené verze to možná bude trochu méně.
Termín zahájení prodeje a ani cenu nového roadsteru SLS zatím výrobce neprozradil. Vše podstatné se dozvíme v polovině září při oficiální premiéře. V každém případ to ale bude drahý špás. Kupé stojí na českém trhu 4,5 milionu korun a patří tak mezi nejdražší sportovní auta vůbec.