S novým AMG nezmešká ředitel žádnou poradu. Na stovce je za čtyři sekundy

  10:52aktualizováno  10:52
Top verze nejluxusnější řady Mercedesu tradičně pohání ručně sestavovaný motor od úpravce AMG. V nové vrcholné verzi S 63 AMG dává motor úctyhodný výkon 430 kW. Auto je mezigeneračně lehčí o 100 kilogramů.

Mercedes-Benz S 63 AMG | foto: Mercedes-Benz

Zvnějšku lze verzi AMG poznat jen podle pozměněných nárazníků a prahů. To podstatné se odehrává pod karoserií, respektive přímo v ní. Jak je dnes nutností, auto prošlo redukční dietou. Mezigeneračně se podařilo shodit 100 kilogramů, což není vůbec málo. Varianta s pohonem zadních kol a se základní délkou rozvoru se dostala pod dvě tuny hmotnosti. Na auto této velikosti je to velmi slušná hodnota.

Fotogalerie

Hmotnost se podařilo snížit třeba díky použití Li-Ion baterie, která je o 2 kilogramy lehčí než běžný akumulátor. Šetřilo se i na karoserii, dno zavazadelníku je vyrobeno z karbonu. Ušetřilo se i na kovaných ráfcích a v případě příplatkové výbavy i na karbon-keramických brzdových kotoučích. Ty jsou u třídy S použity úplně poprvé.

Posílil motor V8 twin-turbo o objemu 5,5 litru. Konkrétně má o 30 kW více než u předchozí generace. S maximálním výkonem 430 kW tak dokáže auto zasprintovat na stovku za pouhé čtyři sekundy. Údaj platí pro čtyřkolku, verze s pohonem zadní nápravy je o čtyři desetiny pomalejší.

Respekt vzbuzuje i monstrózní točivý moment, maximum je 900 Nm! Bez příplatku je maximální rychlost obligátních 250 kilometrů za hodinu, ale na přání jistě bude možné limit zrušit.

Mercedes-Benz S 63 AMG

Jak již bylo uvedeno, Mercedes S 63 AMG bude k dispozici se dvěma variantami rozvoru a ve verzi s pohonem zadní nápravy, nebo jako čtyřkolka. Zajímavější je varianta s pohonem zadní nápravy. Ta totiž dostane aktivní odpružení Magic Body Control, které čte silnici před sebou, respektive k tomu používá kameru za čelním sklem. Díky tomu systém dopředu ví, na co má odpružení připravit.

Čtyřkolka 4matic nabídne vzduchový podvozek a adaptivní tlumiče. Na druhou stranu, sprintuje díky záběru všech kol rychleji. Rozvodovka čtyřkolky posílá na zadní nápravu 67 procent výkonu a je integrovaná do sedmistupňové převodovky AMG Speedshift. Ta má tři jízdní režimy, spořivý C, sportovní S a manuální M. Podle použitého režimu se bude měnit i zvuk výfukového potrubí. V režimu C jsou klapky v potrubí zavřené, ve zbývajících dvou naopak otevřené, takže zvuk bude mnohem razantnější.

Mercedes-Benz S 63 AMG

Základní rozměr ráfků je 19 palců, příplatkové jsou o palec větší. Luxus uvnitř vozu bude ve znamení speciálních materiálů a detailů se znakem AMG. Posádka si bude užívat v koženém čalounění, sedadla pak budou samozřejmě kompletně elektricky seřiditelná s pamětmi, odvětrávaná i vyhřívaná. Na palubní desce bude velký multimediální displej, ale také klasické analogové hodiny od luxusní značky IWC.

Za příplatek si majitelé budou moci zvolit karbon-keramické brzdy, karbonový kryt motoru, doplňky karoserie, speciální volant a to vše přímo od AMG. V interiéru bude za příplatek špičkové audio od německé firmy Burmester.

Mercedes-Benz S 63 AMG

Auto bude mít premiéru v září na frankfurtském autosalonu a do prodeje se dostane na podzim. Základní cena modelu s pohonem zadních kol bude těsně pod hranicí čtyř milionů korun, čtyřkolka a prodloužený rozvor zvednou cenu o dalších 100 tisíc korun. Další statisíce si pak případní zájemci mohou připravit na doplňkovou výbavu.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Najdete na iDNES.cz