náhledy
Studie VISION EQXX ukazuje představu automobilky Mercedes o budoucnosti cestování na dlouhé vzdálenosti s bateriovou trakcí. Hlavními jmenovateli jsou dojezd a hospodárnost. Koncept ovšem ilustruje především přerod automobilky v technologickou společnost. Aerodynamickému přízraku vypočítali tísícikilometrový dojezd.
Autor: Daimler
„Mercedes-Benz VISION EQXX ukazuje, jak si představujeme budoucnost elektromobilu. Za pouhých jeden a půl roku jsme vyvinuli nejhospodárnější Mercedes všech dob – se spotřebou elektrické energie méně než 10 kWh na 100 kilometrů," říká Ola Källenius, předseda představenstva automobilky. „VISION EQXX ilustruje přeměnu společnosti Mercedes-Benz na výhradně elektrický podnik založený na softwaru.“
Autor: Daimler
„Na základě interních, digitálních simulací lze vycházet z toho, že tato inovativní technická studie ujede v reálném silničním provozu na jedno nabití sady akumulátorů víc než 1 000 kilometrů," uvádí Martin Šlechta, mluvčí českého zastoupení značky.
Autor: Daimler
K hospodárnosti přispívají pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem a vyšlechtěná aerodynamika (Cx = 0,17). Hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx byla naměřena v aeroakustickém tunelu společnosti Daimler při rychlosti proudění vzduchu 140 km/h.
Autor: Daimler
Kromě zvýšení hospodárnosti se vývojáři při stavbě konceptu zaměřili na šetrné využívání surovin a ochranu životního prostředí. „Inženýři společnosti Mercedes-Benz proto zvolili komplexní přístup, který zahrnuje mimo jiné optimalizaci všech komponentů velmi moderního elektrického hnacího řetězce nebo využití lehkých a trvale udržitelných materiálů.“
Autor: Daimler
Mercedes uvádí, že VISION EQXX je výsledkem rozsáhlého programu, který je vzorem pro budoucnost automobilové konstrukce. „Mnohé inovace z vývoje budou brzy zařazeny do výroby, některé z nich například už u příští generace modulární platformy MMA pro vozy Mercedes-Benz kompaktní a střední třídy,“ uvádí Šlechta.
Autor: Daimler
Mercedes-Benz VISION EQXX
Autor: Daimler
Uživatelské rozhraní se ovládá novým, jednodílným displejem v celé šířce interiéru. „Plynulou interakci mezi řidičem a vozidlem podporují prvky uživatelské plochy, a to mimo jiné i díky umělé inteligenci, která napodobuje způsob činnosti lidského mozku,“ doplňuje Martin Šlechta.
Autor: Daimler
Mercedes-Benz VISION EQXX
Autor: Daimler
Sada akumulátorů vozu VISION EQXX pojme přibližně 100 kWh elektrické energie, přestože má o 50 procent menší objem a o 30 procent nižší hmotnost než sada akumulátorů sériového modelu EQS.
Autor: Daimler
Mercedes pro studii vyvinul kompaktní baterii, která se má vejít i do malého vozu. „Místo jednoduchého zvětšení sady akumulátorů se mezioborový mezinárodní tým vývojářů soustředil na maximalizaci hospodárnosti při cestování na velké vzdálenosti – od účinnosti pohonu přes energetickou hustotu sady akumulátorů až po aerodynamiku a lehkou konstrukci,“ shrnuje Martin Šlechta.
Autor: Daimler
Nový koncept pohonu, vyvinutý značkou Mercedes-Benz, dosahuje rekordní účinnosti 95 procent od sady akumulátorů až po kola.
Autor: Daimler
Konstruktéři inspirovaní přírodními tvary využili ve spolupráci se start-upy digitální nástroje s cílem snížit hmotnost a minimalizovat odpad. Pomocí aditivní výroby (3D tisk) se jim podařilo ušetřit nadbytečný materiál.
Autor: Daimler
Mercedes-Benz VISION EQXX
Autor: Daimler
Mercedes-Benz VISION EQXX
Autor: Daimler
Tým inženýrů značky Mercedes-Benz spolupracoval při vývoji elektrického hnacího řetězce a lehké schránky pro sadu akumulátorů se specialisty na motoristický sport. Jmenovité napětí systému pohonu je 900 V. Výkon je 150 kW.
Autor: Daimler
Pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem a vylepšenými aerodynamickými tvary prodlužují v kombinaci s lehkými koly z hořčíkové slitiny dojezd.
Autor: Daimler
Ultra tenké střešní panely napájejí akumulátorový systém a prodlužují dojezd až o 25 km.
Autor: Daimler
Provozní hmotnost vozu srazili na elektromobil fantastických 1 750 kilogramů. Hmotnost snižují také lehké brzdové kotouče ze slitiny hliníku. Podvozek pro výhradně elektrický pohon využívá lehký pomocný rám z F1. Rozvor náprav je 280 cm.
Autor: Daimler