Nový Mercedes G je tady, za kmotra šel Arnold

  15:46aktualizováno  15:46
Při pohledu na neodolatelně hranatý terénní model, kterému to sluší v Ralsku i Pařížské, zjihne každý. Mercedes třídy G přepracovali, aby lépe pasoval do 21. století.

Mercedes třídy G je dinosaurus, který přežil ve výrobě 39 let, samozřejmě s bezpočtem úprav. Daimler teď představil nové provedení, nebo rozsáhlý facelift, podle toho, jak to chcete vidět. Samozřejmě je pořád parádně hranatý. V Německu ceny začínají na 107 tisících eur, což je asi 2,7 milionu korun.

Géčko představené v roce 1979 (vyvíjeli ho od roku 1972) prošlo kompletním přepracováním, snad každý díl prošel úpravami tak, aby ikonický offroad (roky povýšený také na luxusní zboží) mohl dostat nejmodernější technologie.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Torzní tuhost charakteristické hranaté karoserie se zdvojnásobila i přesto, že při přestavbě na nové provedení G zhublo 170 kilogramů díky tomu, že dostalo panely z hliníku a vysokopevnostní oceli (blatníky, kapota, dveře).

Základní ozdoby musely zůstat: subtilní kliky, čouhající panty dveří i rezerva na víku kufru si ponechá, stejně jako proporce okoukané ze školního sešitu prváka. Čelní sklo se trochu naklopilo, ale stejně bude mít G stále aerodynamiku cihly. Světla jsou nově LEDová.

Nové provedení narostlo na délku o 53, do šířky o 121 milimetrů. Uvnitř milionového auta už tak nebude řidič sedět nalepený na dveřích. Zvenčí rozdíl poznají hlavně fanoušci, uvnitř je to ovšem revoluce. Přístrojovce kralují dva 12,3palcové displeje, konstruktéři je převzali z aktuálních sedanů tříd E a S. Jsou kryté sklem a jednotlivé funkce se ovládají buď z volantu, nebo touchpadem. Všechna sedadla dostala vyhřívání a mohou dostat také funkce odvětrávání a masáže.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Základní rámová architektura zůstala zachována. Podvozek tvořený vepředu příčnými lichoběžníkovými rameny a vzadu tuhou nápravou doplněnou o čtyři podélná ramena a panhardskou tyč ladili specialisté od AMG, takže by se inovované G mělo lépe poprat s vysokorychlostními Autobahny. Za příplatek bude možné pořídit adaptivní tlumiče. Posilovač řízení je elektrický, díky tomu mohlo auto dostat různé asistenty řízení včetně toho, který ho sám zaparkuje.

Fotogalerie

Podvozek je 27 centimetrů nad vozovkou (nápravy uberou milimetry na 24,1 cm), brodivost je 70 centimetrů, nové G se vyšplhá do stoprocentního stoupání (45 stupňů) a zvládne boční náklon až 35 stupňů (o sedm víc než dosud). Nájezdové úhly jsou 31 stupňů vepředu a 30 vzadu.

Jediným motorem do startu je čtyřlitrový benzinový osmiválec biturbo s výkonem 422 koní (310 kW) a 610 kroutícími newtonmetry (mezi 2 000 a 4 750 ot./min). Verze označená G500 má udávanou spotřebu 11,1 litru na sto, realita bude kolem patnácti.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Sílu motoru posílá na nápravy přes tři uzamykatelné diferenciály a redukci devítistupňový automat speciálně odladěný pro tohoto mastodonta. Nové G nabízí čerstvě také volbu jízdních režimů. Ke komfortnímu, sportovnímu, eco a individuálnímu módu přibyl ještě G-Mode, který je určený pro offroad.

I nadále bude Mercedes třídy G vyrábět fabrika Magna-Steyr ve Štýrském Hradci (Graz). Stejné místo výroby má také Arnold Schwarzenegger, filmová hvězda, kalifornský guvernér, ekologický aktivista, ... který mu byl kmotrem na premiéře.

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

Redaktor iDNES.cz František Dvořák v diskusním pořadu Rozstřel. (13. září 2019)

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

Autofotka týdne: Vodní dýmka a zhmotnění Ďábla ve Frankfurtu

Ramsmobile Protos RM-X2

Když už máte definitivní pocit zmaru nad uniformitou dnešního autoprůmyslu svázaného regulacemi, bičovaného politiky a...

Černá díra ve Frankfurtu. Nové BMW X6 obléklo nevídanou barvu

MW X6 Vantablack

„Černá barva neexistuje, je nejtemnějším odstínem bílé. A bílá také neexistuje, protože je nejsvětlejším odstínem...

Najdete na iDNES.cz