Nové BMW X1: více místa, displejů a verzí pohonu
Nejmenší z mnichovských SUV mělo ulitý start. Fotografie unikly na internet a mnichovská automobilka vzápětí zveřejnila oficiální informace. Třetí generace BMW X1, kterou bude možné koupit od podzimu, si zachovala klasické uspořádání mřížky chladiče s dvojitou ledvinkou s horizontálními mřížkami. Kliky dveří jsou zapuštěné, což přispělo k rekordně nízkému koeficientu odporu vzduchu 0,26. Standardní kola budou mít 17 palců, ale poprvé bude možné si zvolit i dvacetipalcová.
Třetí generace BMW X1 dostala do vínku jak zážehové a vznětové motory (v mildhybridním provedení), tak plug-in hybridy, a poprvé i čistě elektrický pohon.
Jak je obvyklé, nová generace rozměrově narostla, a to velmi výrazně. Interiér je tak opět prostornější. U verzí se spalovacím motorem lze druhou řadu sedadel podélně posouvat v rozsahu 13 centimetrů. Zavazadlový prostor tak pojme až 540 l, u elektrické verze iX1 a plug-in hybridů má o 50 l méně.
Podobně jako u modelu BMW 2 Active Tourer je před řidičem jediná zakřivená obrazovka, která integruje 10,25“ přístrojový štít a 10,7“ středový displej. BMW X1 dostalo osmou generaci systému iDrive a Operační systém 8, který umožní provádět díky 5G síti vysokorychlostní bezdrátové aktualizace.
Upravená platforma UKL umožnila použití jak konvenčních zážehových a vznětových motorů, tak plug-in hybridů, ale poprvé i čistě elektrického pohonu. Základní zážehovou verzi sDrive18i pohání známým tříválec o výkonu 156 koní, zatímco sDrive18d se vznětovým čtyřválcem disponuje výkonem 150 koní. Oba jsou opatřeny druhou generací 48V mild hybridní soustavy s elektromotorem integrovaným v sedmistupňové převodovce Steptronic.
Od konce roku je doplní plug-in hybridní verze X1 xDrive25e se zážehovým tříválcem a systémovým výkonem 245 k. Ta z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,8 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 190 km/h (v elektrickém režimu pak 140 km/h). Dojezd na elektřinu se bude podle cyklu WLTP pohybovat mezi 78 a 89 km. Ve stejnou dobu dorazí další dobíjecí verze X1 xDrive30e, též s tříválcem, ale s výkonem 326 k, která pokoří stovku za 5,7 sekundy a dosáhne rychlosti 205 km/h a se stejným dojezdem.
Elektrická varianta ponese označení iX1 a stane se náhradou za již letitý model i3, jehož výroba bude v červenci ukončena. Do prodeje se ale tato verze s dojezdem 438 kilometrů dostane až v příštím roce. Dva elektromotory na přední a zadní nápravě nabídnou systémový výkon 200 kW. Velikost baterie je 64,7 kWh a nabíjení stejnosměrným proudem (DC) bude možné až do výkonu 130 kW.