Premiéra mezi elektronikou. Mercedes CLA Coupé byl hvězdou veletrhu CES

aktualizováno 
Las Vegas (Od zpravodaje iDNES.cz) - Místo tradičního autosalonu v Detroitu zvolil Mercedes při premiéře nové generace čtyřdveřového kupé CLA neobvyklé místo: největší veletrh spotřební elektroniky CES. Ten se koná tradičně právě před detroitským autosalonem na opačném konci USA, v Las Vegas.

Mercedes CLA Coupé na veletrhu CES v Las Vegas | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Automobilky si veletrh ve městě hazardu a hříchu v poslední době docela oblíbily, ale většinou tu prezentují své technologické novinky, vize budoucí mobility a třeba elektromobily. Ale Mercedes k tomu letos přistoupil trochu jinak. CES totiž tentokrát opravdu těsně předchází detroitskému autosalonu, a tak v čase, kdy jiné značky postupně v tiskových zprávách odhalují novinky pro tuto tradiční událost, Mercedes ukázal auto reálně ve světové premiéře.

Fotogalerie

Mohlo by se zdát, že publikum na veletrhu spotřební elektroniky nebude na nový Mercedes příliš zvědavé, ale opak byl pravdou. CLA Coupé, jak zní plný název novinky, bylo na veletrhu doslova v obležení, a u Mercedesu tak mohou určitě slavit: tah se světovou premiérou se vydařil, CLA si získalo opravdu hodně pozornosti a to v čase, kdy jinak mohou novinky docela zapadnout.

To je totiž problém tradičních velkých autosalonů: automobilky chtějí pozornost pro sebe, ale na autosalonech je novinek spousta a pozornost odborné i laické veřejnosti se tříští. Mercedes tak s CLA udělal zajímavý tah, kterým se mohou do budoucna inspirovat i někteří další výrobci. Obzvlášť, když autosalon v Detroitu se letos koná v lednu naposledy, od roku 2020 bude pořádán v červnovém termínu.

Přitom to byla taková sázka bez rizika. I když je CLA Coupé velmi krásné auto, které o zákazníky nemá nouzi (od roku 2013 prodal Mercedes přes 750 tisíc kusů CLA, včetně Shooting Brake), úplně zásadní a stěžejní model to pro značku není. Kdyby ovšem tah Mercedesu s premiérou v Las Vegas nevyšel a CLA Coupé si vlastně nikdo nevšiml, nic by se nestalo.

Mercedes měl navíc v Las Vegas z automobilek jednu z nejsilnějších sestav. A to možná i proto, že se podobně jako další německé automobilky autosalonu v Detroitu neúčastní. Kromě CLA Coupé tu místnímu publiku předvedl americké premiéře elektrické SUV EQC a pro ty, kdo dychtí po vizích mobility budoucnosti, připravil koncept Vision Urbanetic.

Ale zpět k CLA Coupé. Auto pochopitelně vychází z nové generace modelu A a oproti předchůdci narostlo. Rozvor se prodloužil o tři centimetry na 2 729 mm, na délku novinka měří 4 688 mm (nárůst o 48 mm), šířka vzrostla o 53 mm na 1 830 mm. Naopak výška klesla o dva milimetry na hodnotu 1 439 mm. Díky těmto proporcím tak vypadá nová generace ještě přikrčenější než ta předchozí, může za to především výrazný nárůst šířky.

Že je CLA Coupé především stylové auto, ovšem dokazuje interiér. Ten rozhodně neklade důraz na nabídku prostoru, tady se snad kromě šířky v ramenou a loktech vlastně nic nezměnilo. Výrobce například udává, že prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil jen o zanedbatelný milimetr, trochu lepší je to nad hlavou (plus 17 mm vepředu, plus tři vzadu). Zavazadlový prostor je s objemem 460 litrů dokonce o 10 litrů menší než u předchůdce. Kufr je však lépe přístupný, jeho víko se výrazně zvětšilo.

CES 2019

Kabina CLA je ovšem velmi příjemné místo, pokud tedy máte rádi kompaktní auta, která řidiči doslova sednou jako ulitá. Sedí se tu hodně nízko, moderní palubní deska je v podstatě převzata z modelu A a působí opravdu prémiovým dojmem. Model CLA bude po vzoru řady A nacpaný moderní technikou.

Aktuální generace Mercedesu A je hodně příjemné auto, a tak jsme zvědaví, jaká bude nová generace CLA Coupé. Ta předchozí měla trochu prkenný podvozek, u novinky slibuje Mercedes zlepšení.

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Najdete na iDNES.cz