Brabus B63S

Brabus B63S | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Brabus tuní AMG: černé šestikolové monstrum má perverzní kouzlo

  • 8
Víc kol snad žádné auto na frankfurtském výstavišti nemá. Brabus B63S je prostě nepřehlédnutelný. Základ tohoto parádního nesmyslu je v Mercedesu G přestavěném původně dvorním úpravcem mercedesů, divizí AMG. Ten přidal další nápravu, dvě kola a šejkové se hrnou. Tuningové firmě Brabus to ovšem bylo málo, posílila motor a přidala různé doplňky.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 je tak úžasně nesmyslný stroj, že jeho kouzlu jednoduše podlehnete. Ze slavného vojenského teréňáku Mercedesu G se stal oblíbencem opulentních milionářů a nesoudných zbohatlíků. U AMG vymysleli, že by z něj byl prima pick-up. Šest kol se zase hodí pro dovádění kdesi v poušti.

Šejkové za podobná monstra rádi utratí miliony a tankování obstará vrt na zahrádce. 

Čtyřtunové monstrum teď táhne sedm set koní. Pohonu všech šesti kol neodolá asi žádná duna, chce to však mít bezpodmínečně vlastní benzinku. Pětiapůllitrový osmiválec twin-turbo posílili na 960 newtonmetrů dostupných od dvou do čtyř a půl tisíce otáček. Ty posílá na kola všech tří náprav sedmistupňový automat. Na stovku se ten mamut rozdovádí za 7,4 sekundy.

Kvůli terénním pneumatikám, jízdním vlastnostem a váze náklaďáku a aerodynamice krabice od bot radši omezili maximálku na sto šedesát kilometrů v hodině. Při pohledu na komponenty zvýšeného podvozku se ovšem zdá, že tou stošedesátkou budete moci jet konstantně bez ohledu na překážky, které se připletou do cesty.

Nedá se předpokládat, že by měla policie odvahu vás v černém monstru zastavit, ale protože to je těžkotonážník, je třeba mít na šoférování Brabusu B63S náklaďákový řidičák nad 3,5 tuny.

Tunerská firma ještě dodala nezbytné harampádí v podobě karbonových doplňků (pro upřesnění, karbon se většinou používá pro snižování hmotnosti, což u čtyřtunového auta postrádá smysl), výdechů, různých spojlerů a dalších zbytných doplňků.

Po otevření dveří vám bude přecházet zrak z rudé kůže, kterou očalounili všechno, co šlo. Doplnili ji alcantarou, karbonem a hliníkem.

Jestli chcete mít jedno z nejšílenějších aut, která se na autosalonu ve Frankfurtu představují, připravte si asi třináct milionů.