Brabus tuní AMG: černé šestikolové monstrum má perverzní kouzlo

aktualizováno 
Víc kol snad žádné auto na frankfurtském výstavišti nemá. Brabus B63S je prostě nepřehlédnutelný. Základ tohoto parádního nesmyslu je v Mercedesu G přestavěném původně dvorním úpravcem mercedesů, divizí AMG. Ten přidal další nápravu, dvě kola a šejkové se hrnou. Tuningové firmě Brabus to ovšem bylo málo, posílila motor a přidala různé doplňky.

Brabus B63S | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 je tak úžasně nesmyslný stroj, že jeho kouzlu jednoduše podlehnete. Ze slavného vojenského teréňáku Mercedesu G se stal oblíbencem opulentních milionářů a nesoudných zbohatlíků. U AMG vymysleli, že by z něj byl prima pick-up. Šest kol se zase hodí pro dovádění kdesi v poušti.

Šejkové za podobná monstra rádi utratí miliony a tankování obstará vrt na zahrádce. 

Fotogalerie

Čtyřtunové monstrum teď táhne sedm set koní. Pohonu všech šesti kol neodolá asi žádná duna, chce to však mít bezpodmínečně vlastní benzinku. Pětiapůllitrový osmiválec twin-turbo posílili na 960 newtonmetrů dostupných od dvou do čtyř a půl tisíce otáček. Ty posílá na kola všech tří náprav sedmistupňový automat. Na stovku se ten mamut rozdovádí za 7,4 sekundy.

Kvůli terénním pneumatikám, jízdním vlastnostem a váze náklaďáku a aerodynamice krabice od bot radši omezili maximálku na sto šedesát kilometrů v hodině. Při pohledu na komponenty zvýšeného podvozku se ovšem zdá, že tou stošedesátkou budete moci jet konstantně bez ohledu na překážky, které se připletou do cesty.

Nedá se předpokládat, že by měla policie odvahu vás v černém monstru zastavit, ale protože to je těžkotonážník, je třeba mít na šoférování Brabusu B63S náklaďákový řidičák nad 3,5 tuny.

Tunerská firma ještě dodala nezbytné harampádí v podobě karbonových doplňků (pro upřesnění, karbon se většinou používá pro snižování hmotnosti, což u čtyřtunového auta postrádá smysl), výdechů, různých spojlerů a dalších zbytných doplňků.

Po otevření dveří vám bude přecházet zrak z rudé kůže, kterou očalounili všechno, co šlo. Doplnili ji alcantarou, karbonem a hliníkem.

Jestli chcete mít jedno z nejšílenějších aut, která se na autosalonu ve Frankfurtu představují, připravte si asi třináct milionů.

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz