Brabus tuní AMG: černé šestikolové monstrum má perverzní kouzlo

aktualizováno 
Víc kol snad žádné auto na frankfurtském výstavišti nemá. Brabus B63S je prostě nepřehlédnutelný. Základ tohoto parádního nesmyslu je v Mercedesu G přestavěném původně dvorním úpravcem mercedesů, divizí AMG. Ten přidal další nápravu, dvě kola a šejkové se hrnou. Tuningové firmě Brabus to ovšem bylo málo, posílila motor a přidala různé doplňky.

Brabus B63S | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 je tak úžasně nesmyslný stroj, že jeho kouzlu jednoduše podlehnete. Ze slavného vojenského teréňáku Mercedesu G se stal oblíbencem opulentních milionářů a nesoudných zbohatlíků. U AMG vymysleli, že by z něj byl prima pick-up. Šest kol se zase hodí pro dovádění kdesi v poušti.

Šejkové za podobná monstra rádi utratí miliony a tankování obstará vrt na zahrádce. 

Fotogalerie

Čtyřtunové monstrum teď táhne sedm set koní. Pohonu všech šesti kol neodolá asi žádná duna, chce to však mít bezpodmínečně vlastní benzinku. Pětiapůllitrový osmiválec twin-turbo posílili na 960 newtonmetrů dostupných od dvou do čtyř a půl tisíce otáček. Ty posílá na kola všech tří náprav sedmistupňový automat. Na stovku se ten mamut rozdovádí za 7,4 sekundy.

Kvůli terénním pneumatikám, jízdním vlastnostem a váze náklaďáku a aerodynamice krabice od bot radši omezili maximálku na sto šedesát kilometrů v hodině. Při pohledu na komponenty zvýšeného podvozku se ovšem zdá, že tou stošedesátkou budete moci jet konstantně bez ohledu na překážky, které se připletou do cesty.

Nedá se předpokládat, že by měla policie odvahu vás v černém monstru zastavit, ale protože to je těžkotonážník, je třeba mít na šoférování Brabusu B63S náklaďákový řidičák nad 3,5 tuny.

Tunerská firma ještě dodala nezbytné harampádí v podobě karbonových doplňků (pro upřesnění, karbon se většinou používá pro snižování hmotnosti, což u čtyřtunového auta postrádá smysl), výdechů, různých spojlerů a dalších zbytných doplňků.

Po otevření dveří vám bude přecházet zrak z rudé kůže, kterou očalounili všechno, co šlo. Doplnili ji alcantarou, karbonem a hliníkem.

Jestli chcete mít jedno z nejšílenějších aut, která se na autosalonu ve Frankfurtu představují, připravte si asi třináct milionů.

  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Kdo létá, ničí planetu. Greta probouzí výčitky v mladé generaci

Letadla vyšla z módy, zatěžují prý klima. Když měla mladá aktivistka Greta Thunberg mluvit v OSN, do Ameriky radši...

  • Další z rubriky

Autofotka týdne: Král českého designu má známku

Nová poštovní známka připomíná krále českého průmyslového designu – je na ní jeho supertatra. Pulmilionová edice...

Audi míří k zásuvce: s hybridy dorazí elektromobily na nových základech

Elektromobily mohou mít docela jinou architekturu: baterky v podlaze, elektromotory přímo dole v nápravě mezi koly......

Špatně osvětlená auta a nevidící řidiči, to je realita českých silnic

Do poloviny listopadu si mohou řidiči na několika místech v Česku nechat zkontrolovat, jestli vidí dobře na dálku. „Z...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Najdete na iDNES.cz