náhledy
Studie ESF 2019 vychází ze sériového vozu GLE. Obsahuje řadu citlivé elektroniky.
Autor: Mercedes-Benz
Studie bezpečných aut ESF uváděl Mercedes-Benz již od 70. let a zkoušel na nich nové bezpečnostní prvky, z nichž se řada uplatnila u sériových modelů.
Autor: Mercedes-Benz
Předposlední ESF 2009 a model W 111, který jako první přišel s bezpečnostní klecí pro posádku.
Autor: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz si letos připomíná 60 let od okamžiku, kdy jako první výrobce na světě zavedl do sériového modelu pevnou strukturu kabiny pro cestující a programově deformovatelnou příď a záď ke zmírnění účinků nárazu (Mercedes-Benz W 111).
Autor: Mercedes-Benz
Hlavní bezpečnostní prvky studie ESF 2019 pro zvýšení aktivní i pasivní bezpečnosti.
Autor: Mercedes-Benz
Autonomní jízda umožní pohodlnější pozici posádky, což si vyžádá nové typy airbagů: ten čelní u řidiče se bude vystřelovat z přístrojové desky místo ze zasouvatelného volantu.
Autor: Mercedes-Benz
Nová dětská sedačka monitoruje hlavní životní funkce dítěte a informuje o nich řidiče na displeji přístrojové desky.
Autor: Mercedes-Benz
Návrh minimalistického interiéru přímo vybízí k využívání autonomní jízdy. To však s sebou přinese nové požadavky na zajištění bezpečnosti.
Autor: Mercedes-Benz
Čelní airbag vzadu se bude vystřelovat ze sedadla. S tímto konceptem Mercedes-Benz počítal již před 50 lety.
Autor: Mercedes-Benz
Futuristický design plně elektrického Mercedesu-Benz EQS má přinést řadu revolučních technologií. Některé z nich představil koncept EFS 2019.
Autor: Mercedes-Benz
Příští rok se objeví produkční verze studie EQS, plně elektrický ekvivalent Mercedesu-Benz třídy S. Výrobce slibuje dosažení třetí z pěti úrovní autonomní jízdy.
Autor: Mercedes-Benz
Varování pro chodce za snížené viditelnosti a osvětlení chodce pro přijíždějící vůz.
Autor: Mercedes-Benz
ESF 2019 komunikuje s nejbližším okolím, například chodci nebo cyklisty, pomocí řady světelných prvků včetně světelné masky. Využívá k tomu výraznou tyrkysovou barvu.
Autor: Mercedes-Benz
Robotický výstražný trojúhelník a vysouvací zařízení na střeše jsou spíše než do sériové výroby dobré k zamyšlení, jak zlepšit varování před překážkou nebo nehodou pro další vozy.
Autor: Mercedes-Benz
Pomocí displeje v zadním okně varuje ESF 2019 nápadněji před brzděním do kolony.
Autor: Mercedes-Benz
Dětská sedačka zády ke směru jízdy nabízí až 5x vyšší ochranu při čelním nárazu, omezuje ale kontakt cestujících vpředu s dítětem. Řešením je sledování životních funkcí.
Autor: Mercedes-Benz
Zadní airbag má tubulární konstrukci: díky ní je kompaktní ve složeném stavu, ale dostatečně objemný v případě nárazu.
Autor: Mercedes-Benz
Objemnější airbag řidiče musí být připraven ochránit člověka jak v autonomním režimu, tak v situaci, kdy je volant „na svém místě“.
Autor: Mercedes-Benz
Nápadně menší „volant“ se při autonomním režimu zapustí do přístrojové desky. Jeho rozměry usnadní vystřelení objemnějšího airbagu z přístrojové desky.
Autor: Mercedes-Benz