Dobrodružná verze kombi Mercedesu třídy E s přídomkem All-Terrain je určena pro ty, kdo nemají rádi SUV a upřednostňují „placatá“ auta.
Estetické prvky dodávají Mercedesu E All-Terrain rustikálnější vzhled, ale skutečná podstata této verze se skrývá na mechanické úrovni – auto totiž disponuje pohonem všech kol s off-road režimem a vzduchovým odpružením s proměnnou světlou výškou a dalšími „fičurami“.
Model E All-Terrain má upravené nárazníky, jinou masku chladiče, plastové lemy blatníků i prahů a speciální design litých kol. Ta jsou standardně devatenáctipalcová a používají vyšší profil pneumatik. Oproti běžnému kombíku, ze kterého vychází, je tak světlá výška o 4,6 centimetru větší.
Českým autem roku je poctivý mercedes, moderní hračky jsou občas pro zlost![]() |
SUVizace kombíků byla trendem konce devadesátých let, kdy byl trh SUV v Evropě ještě v plenkách. Na začátku to byly Volvo V70 Cross Country a Audi A6 Allroad, které kombinovaly podstatu kombi s estetikou SUV. V poslední době však tyto modely zmizely z nabídek firem kvůli přílivu esúveček všech velikostí. Mercedes se ale svého záměru nevzdal ani u nejnovější generace třídy E, nechtěl totiž opustit tuto sice malou, ale přesto nezanedbatelnou tržní mezírku.
Ambientní diskotéka
All-Terrain třídy E je velmi dobře zpracovaný. Všechny materiály jsou kvalitní a čalounění je příjemné na dotek. Kabina je i vizuálně přitažlivá. Nové vydání nejuniverzálnější třídy E jede ve vyjetých kolejích předchůdců, ale v kabině hraje víc na city. Přináší totiž zážitky všemi smysly, večer si tam připadáte útulně, byť někdy kvůli ambientnímu osvětlení tak trochu jako na diskotéce. Osvětlení interiéru se v noci částečně odráží v oknech a obtěžuje posádku. Některé svítící lišty ale lze vypnout.
K zážitkovému programu éčko přidává ještě dojem ze špičkového audia Burmester 4D se 17 reproduktory a technologií Dolby Atmos. U cestujících vpředu je ještě dále umocněn jemnými zvukovými vibracemi sedadel. Ta jsou hodně pohodlná. Komfortní svezení je ale i vzadu, kde by si ale vzhledem k velikosti auta šlo představit přece jen ještě o trochu víc místa.
Ztráty a nálezy. O co mamataxi Mercedesu faceliftem přišlo a co získalo?![]() |
Displej před řidičem i ten středový je rychlý, efektní a se skvělou grafikou. Přestože technologie většinou funguje dobře, jsou momenty, kdy virtuální asistentka začne skákat řidiči či pasažérům do řeči během rozhovoru, nebo když si zanadáváte na řidiče, který vás zrovna riskantně předjel. Občas navíc máte sto chutí vyrvat volant a dát tam nějaký ze starších mercedesů s klasickými ovladači. Ovládání kapacitních tlačítek totiž vyžaduje až příliš pozornosti.
Mercedes práskl kartel o sabotáži recyklace. Největší pokutu zaplatí VW![]() |
Zavazadlový prostor je však stejně jako u běžného E kombi velkorysý, i když kombi verze současné třídy E bez sklopených zadních sedadel je o něco méně prostorná než předchozí model. Kombi třídy E spolkne v základu 615 litrů zavazadel a po sklopení zadních sedadel téměř trojnásobek (1 830 litrů) a téměř rovná ložná plocha.
Velmi dobrá je i variabilita a funkčnost. Opěradlo zadní lavice je dělené v konfiguraci 40:20:40 a krycí roletka se automaticky zvedne a zasune, jakmile otevřete dveře zavazadlového prostoru.
Tahoun do nepohody
Na silnici oplastované éčko dobře maskuje svoji rychlost. Odhlučnění kabiny je i díky dvojitým sklům výborné, působí to, jako byste cestovali v bublině. Pojmy jako aerodynamický a valivý hluk nemá tento model ve slovníku.
Odešel mistr křivek Mercedesu. Na Saccovo prkno nerad vzpomínal![]() |
Na příplatkových devatenáctipalcových kolech je jízda příjemně uhlazená, propadlé kanály ale posádka i přes existenci vzduchového odpružení přesto registruje. Možná je tak lepší zůstat u standardních osmnáctipalcových.
Všechny motory u Mercedesu E All-Terrain jsou dieselové. Šestiválcová verze 450d je nejsilnější dieselovou motorizací s výkonem 367 koní a s mild-hybridní technologií, která přidává dalších 23 koní. Devítistupňový automat řadí plynule a dynamika je výborná, 2,1tunový koráb je na stovce za pět sekund a maximálku má až ve 250 km/h. Průměrně si třílitrový motor řekne o 8 litrů nafty na 100 km, a ve městě pak ještě o přídavek.
Českým autem roku je mercedes. Díly na terénního drsňáka dodaly i firmy z ČR![]() |
Palivová nádrž ale má objem 66 litrů a akční rádiu¨s této verze je velkorysý. Pro ty, kdo hodně cestují autem na delší vzdálenosti, je tato kombinace ideální volbou. Utáhne totiž i přívěs o hmotnosti až 2 100 kg.
Průhledná kapota pomůže nejen v terénu
Dělení točivého momentu mezi nápravy je v základu v poměru 45:55 ve prospěch zadních kol. V lehčím terénu tak má tato dobrodružnější verze stále dostatečnou trakci, ale pomůže i off-road program, při němž se na středovém displeji objeví terénní grafika s doplňujícími informacemi.
Mercedes-Benz E All-Terrain v číslech
|
Nejen při výletu mimo vozovku pomůže funkce „průhledná kapota“, kdy pomocí složeného obrazu z kamer jako byste viděli pod příď a můžete se tak snadno vyhnout kamenům či výmolům. Ty na silnici podle dat z navigace hlásí virtuální asistentka v předstihu. Někde je ale cestáři již stihli odstranit.
Řízení je lehké, ale přesné a progresivní. Přestože se jedná o docela mohutné auto, zásluhou natáčení zadních kol je manévrování a otáčení až překvapivě snadné. Mercedes třídy E All-Terrain je dokonalým kompromisem z hlediska prostoru, jízdního komfortu a ovladatelnosti pro ty, kteří chtějí auto, které zvládne víc než jen pohyb po silnici, ale nechtějí se vzdát radosti z jízdy v nižším kombi.