Soft-road Mercedesu je kravaťákem v pohorkách pro dny mimo kancelář

Oplastované a zvýšené éčko je nejen nezbytným módním doplňkem úspěšné řady Mercedesu, ale má také unikátní přednosti. Vyšší světlá výška je totiž jen částí příběhu. Verze All-Terrain s top dieselem z panského eska je ideálním zimním autem, které ale má co nabídnout i v dalších ročních obdobích.

Dobrodružná verze kombi Mercedesu třídy E s přídomkem All-Terrain je určena pro ty, kdo nemají rádi SUV a upřednostňují „placatá“ auta.

Mercedes-Benz E All-Terrain

Estetické prvky dodávají Mercedesu E All-Terrain rustikálnější vzhled, ale skutečná podstata této verze se skrývá na mechanické úrovni – auto totiž disponuje pohonem všech kol s off-road režimem a vzduchovým odpružením s proměnnou světlou výškou a dalšími „fičurami“.

Model E All-Terrain má upravené nárazníky, jinou masku chladiče, plastové lemy blatníků i prahů a speciální design litých kol. Ta jsou standardně devatenáctipalcová a používají vyšší profil pneumatik. Oproti běžnému kombíku, ze kterého vychází, je tak světlá výška o 4,6 centimetru větší.

Českým autem roku je poctivý mercedes, moderní hračky jsou občas pro zlost

SUVizace kombíků byla trendem konce devadesátých let, kdy byl trh SUV v Evropě ještě v plenkách. Na začátku to byly Volvo V70 Cross Country a Audi A6 Allroad, které kombinovaly podstatu kombi s estetikou SUV. V poslední době však tyto modely zmizely z nabídek firem kvůli přílivu esúveček všech velikostí. Mercedes se ale svého záměru nevzdal ani u nejnovější generace třídy E, nechtěl totiž opustit tuto sice malou, ale přesto nezanedbatelnou tržní mezírku.

Ambientní diskotéka

All-Terrain třídy E je velmi dobře zpracovaný. Všechny materiály jsou kvalitní a čalounění je příjemné na dotek. Kabina je i vizuálně přitažlivá. Nové vydání nejuniverzálnější třídy E jede ve vyjetých kolejích předchůdců, ale v kabině hraje víc na city. Přináší totiž zážitky všemi smysly, večer si tam připadáte útulně, byť někdy kvůli ambientnímu osvětlení tak trochu jako na diskotéce. Osvětlení interiéru se v noci částečně odráží v oknech a obtěžuje posádku. Některé svítící lišty ale lze vypnout.

K zážitkovému programu éčko přidává ještě dojem ze špičkového audia Burmester 4D se 17 reproduktory a technologií Dolby Atmos. U cestujících vpředu je ještě dále umocněn jemnými zvukovými vibracemi sedadel. Ta jsou hodně pohodlná. Komfortní svezení je ale i vzadu, kde by si ale vzhledem k velikosti auta šlo představit přece jen ještě o trochu víc místa.

Ztráty a nálezy. O co mamataxi Mercedesu faceliftem přišlo a co získalo?

Displej před řidičem i ten středový je rychlý, efektní a se skvělou grafikou. Přestože technologie většinou funguje dobře, jsou momenty, kdy virtuální asistentka začne skákat řidiči či pasažérům do řeči během rozhovoru, nebo když si zanadáváte na řidiče, který vás zrovna riskantně předjel. Občas navíc máte sto chutí vyrvat volant a dát tam nějaký ze starších mercedesů s klasickými ovladači. Ovládání kapacitních tlačítek totiž vyžaduje až příliš pozornosti.

Mercedes práskl kartel o sabotáži recyklace. Největší pokutu zaplatí VW

Zavazadlový prostor je však stejně jako u běžného E kombi velkorysý, i když kombi verze současné třídy E bez sklopených zadních sedadel je o něco méně prostorná než předchozí model. Kombi třídy E spolkne v základu 615 litrů zavazadel a po sklopení zadních sedadel téměř trojnásobek (1 830 litrů) a téměř rovná ložná plocha.

Velmi dobrá je i variabilita a funkčnost. Opěradlo zadní lavice je dělené v konfiguraci 40:20:40 a krycí roletka se automaticky zvedne a zasune, jakmile otevřete dveře zavazadlového prostoru.

Tahoun do nepohody

Na silnici oplastované éčko dobře maskuje svoji rychlost. Odhlučnění kabiny je i díky dvojitým sklům výborné, působí to, jako byste cestovali v bublině. Pojmy jako aerodynamický a valivý hluk nemá tento model ve slovníku.

Odešel mistr křivek Mercedesu. Na Saccovo prkno nerad vzpomínal

Na příplatkových devatenáctipalcových kolech je jízda příjemně uhlazená, propadlé kanály ale posádka i přes existenci vzduchového odpružení přesto registruje. Možná je tak lepší zůstat u standardních osmnáctipalcových.

Všechny motory u Mercedesu E All-Terrain jsou dieselové. Šestiválcová verze 450d je nejsilnější dieselovou motorizací s výkonem 367 koní a s mild-hybridní technologií, která přidává dalších 23 koní. Devítistupňový automat řadí plynule a dynamika je výborná, 2,1tunový koráb je na stovce za pět sekund a maximálku má až ve 250 km/h. Průměrně si třílitrový motor řekne o 8 litrů nafty na 100 km, a ve městě pak ještě o přídavek.

Českým autem roku je mercedes. Díly na terénního drsňáka dodaly i firmy z ČR

Palivová nádrž ale má objem 66 litrů a akční rádiu¨s této verze je velkorysý. Pro ty, kdo hodně cestují autem na delší vzdálenosti, je tato kombinace ideální volbou. Utáhne totiž i přívěs o hmotnosti až 2 100 kg.

Průhledná kapota pomůže nejen v terénu

Dělení točivého momentu mezi nápravy je v základu v poměru 45:55 ve prospěch zadních kol. V lehčím terénu tak má tato dobrodružnější verze stále dostatečnou trakci, ale pomůže i off-road program, při němž se na středovém displeji objeví terénní grafika s doplňujícími informacemi.

Mercedes-Benz E All-Terrain v číslech

  • délka/šířka/výška/rozvor (mm): 4 950 / 1 889 / 1 469 / 2 961
  • motor: vznětový přeplňovaný šestiválec 2 989 ccm, 270 kW (367 koní), 750 Nm
  • mild-hybrid: 17 kW (23 koní)
  • převodovka: samočinná s 9 stupni
  • pohotovostní hmotnost: 2 140 kg
  • objem kufru: 615 / 1 830 l
  • objem paliv. nádrže: 66 l
  • zrychlení 0-100 km/h: 5,0 s
  • max. rychlost: 250 km/h
  • spotřeba (WLTP): 6,4 l
  • základní cena/test. verze: 2 344 980/2 801 906 Kč s DPH

Nejen při výletu mimo vozovku pomůže funkce „průhledná kapota“, kdy pomocí složeného obrazu z kamer jako byste viděli pod příď a můžete se tak snadno vyhnout kamenům či výmolům. Ty na silnici podle dat z navigace hlásí virtuální asistentka v předstihu. Někde je ale cestáři již stihli odstranit.

Řízení je lehké, ale přesné a progresivní. Přestože se jedná o docela mohutné auto, zásluhou natáčení zadních kol je manévrování a otáčení až překvapivě snadné. Mercedes třídy E All-Terrain je dokonalým kompromisem z hlediska prostoru, jízdního komfortu a ovladatelnosti pro ty, kteří chtějí auto, které zvládne víc než jen pohyb po silnici, ale nechtějí se vzdát radosti z jízdy v nižším kombi.

Nejčtenější

Novodobí zelení komunisté nám chtějí vzít auta, varoval Turek na srazu

Exkluzivně

V království miliardáře Richarda Chlada ve středočeských Všenorech se konalo další setkání Smažák & Káry. Na sraz aut, ve kterém byla hlavními hvězdami garáž Chladových skvostů, dorazil také...

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

Prezident zná cestu do Lán nejlíp. Závod harleyářů vyhrál na motorce z Číny

Pátý ročník charitativního závodu Harley-Davidson Praha pro Nedoklubko Challenge 2025 startoval z Prahy a už po třetí končil na Lánech. Nejkratší možná trasa měřila 150 km. Závod se totiž nejede na...

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

Frajeři nastartovali své krásky a projeli Prahou. Brali i spolujezdkyně

Už po dvanácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných gentlemanů. V neděli 18. května probíhala opět téměř v tisíci městech po celém světě. V Praze se jí zúčastnilo...

24. května 2025

Automobilky MPV odepsaly, rodiny na ně nedají dopustit. Které je nejlepší?

Automobilky je definitivně odepsaly, přitom rodiny je milují. Auta kategorie MPV ovšem v praktické využitelnosti máloco nahradí. Dnes je snaží zastoupit SUV či osobní verze dodávek. Aures Holdings ve...

24. května 2025

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

23. května 2025

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

23. května 2025

V autě bojujeme s moderní technikou, před bouračkou nás nezachránila

Málem jsme šli domů pěšky, řidič fordu se na kruhovém objezdu rozhodl vyzkoušet reakce řidiče. Naše technologiemi nabité audi vůbec nezareagovalo na auto, které se rozhodlo, že naše přednost na...

23. května 2025

Brusel chtěl zakázat karbon v autech, pak si to rozmyslel. Prozatím

Seznam materiálů, které nesmí být v evropských automobilech přítomny, se měl rozrůst o uhlíková vlákna. Nová směrnice je klasifikuje coby škodlivý materiál. Což překvapuje. Jsou asi bezpečnější než...

22. května 2025

Nový forester dělá z polňačky asfaltku. A kromě Kuřátek si veze i kolibříky

Subaru Forester šesté generace přiváží tradicionalismus v modernějším pojetí. Vypadá sice trochu jinak, ale je jako dobře padnoucí boty, které si po čase opět obujete, a hned se v nich cítíte pevní v...

22. května 2025

Sezona kabrioletů začíná. Nečekaný šampion mezi ojetinami stojí od 100 tisíc

Ještě nedávno patřil do slušné nabídky i „obyčejných“ značek kabriolet, dnes se krčí v koutě nabídky jen prémiovek, a tam mají namále. Kabriolety jsou možná iracionální, ale rozhodně prímové. A...

22. května 2025

Renault a Stellantis: zachraňte malá auta, předpisy je zbytečně zdražují

Vztah mezi automobilkou Renault a koncernem Stellantis je komplikovaný, společnosti jsou si na evropském trhu konkurenty. Přesto šéfmanažeři obou skupin umí dospět k vzájemné shodě. To když kritizují...

21. května 2025

Senzor Volva vám usmaží foťák v mobilu. Lidským očím prý neškodí

Že vyfotit auto, které nevlastníte, může být zdrojem problémů, možná tušíte. Nemusí jít jen o klasické záseky při pořizování snímků mimo veřejná místa, bez souhlasu majitele, anebo dokumentaci špatně...

21. května 2025

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

21. května 2025

ANALÝZA: Maroko je rájem výrobců aut. Německá honorace spěje k záhubě

Premium

Proč domácí výroba automobilů v Německu upadá? Důvodem není jen všeobecný propad trhu, tlak čínských automobilek nebo celní smrště amerického prezidenta Trumpa. Tím nejsilnějším argumentem je výše...

20. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.