Kouzelný racek skončí, přijede slabší a lehčí mercedes bez křídel

  12:00aktualizováno  12:00
Letos končí výroba krásného a vzácného Mercedesu SLS AMG s křídlovými dveřmi. Nástupce s označením AMG GT přijde na trh příští rok, automobilka ale postupně představuje některé části a parametry auta.

Mercedes-AMG GT | foto: Mercedes-AMG

SLS AMG se už za života stalo kultovním autem. Nezaměnitelným, výjimečným. Může za to jeho pravzor, absolutní legenda z padesátých let, Mercedes 300 SL zvaný Gullwing, který měl jako první ony racčí dveře. Mercedesu, respektive divizi AMG, se moderní retro odkaz povedl, SLS AMG rozhodně není trapná vizuální parodie ale špičkový sporťák (více zde). Jeho čas se ale nachýlil, ve výrobě vydržel jen čtyři roky. Připomeňme, že racčí dveře má jen kupé, roadster logicky dostal klasické řešení.

Fotogalerie

Nástupce vyjede na jaře příštího roku, ovšem Mercedes ho nejenom precizně ladí, ale i pilně testuje a veřejnosti pomalu poodhaluje. Podle všeho to bude kousek z trochu jiného těsta. Lehčí, méně výstřední a v základu i s o něco slabším motorem. Ten totiž Mercedes už představil.

Motoru zůstalo osm válců do V, ale přišel o víc než dva litry objemu. SLS AMG má 6,2litrový motor, nové GT bude mít objem motoru "jen" čtyři litry. Asi ani nemusíme napovídat, třetinu objemu nahradí přeplňování. Výrobce použil hned dvě turbodmychadla od amerického výrobce Borg Warner, která umístil mezi dvě řady válců. Dmychadla tlačí 2,3 baru.

Snový let s racky: projeli jsme vzácný mercedes i jeho úžasného vnuka

Mercedes Benz 300SL

Mercedes Benz 300SL

Kompaktnější motor je kratší oproti většímu agregátu z SLS o téměř devět centimetrů, má maximální výkon 375 kW při 6 350 otáčkách. To je na první pohled trochu zklamání, SLS AMG má základní výkon 420 kW, v GT verzi 435 kW a speciální Black Series má dokonce 464 kW. To vše ve vyšších otáčkách: v 6 800 nebo dokonce 7 400/min u nejvýkonnější verze. Co zůstalo, je maximum točivého momentu, 650 Nm mají oba modely, křivku má logicky plošší nové GT s přeplňováním.

Automobilka zatím nezveřejnila žádné dynamické parametry nového GT, takže můžeme jen spekulovat, jestli menší výkon bude mít zásadní vliv na dynamiku. Možná nikoliv, auto by totiž mělo být velmi lehké. Už SLS se pyšní pouhými 1 600 kilogramy hmotnosti a téměř kompletně hliníkové karoserii. Nové GT má mít hliníkový prostorový rám a má být lehčí. Nechme se překvapit, je docela pravděpodobné, že po doladění novinky Mercedes prozradí její dynamiku a další parametry ještě před premiérou.

Auto se už delší dobu velmi pečlivě testuje včetně jízd na legendární severní smyčce Nürburgringu. Výrobce novinku před zraky veřejnosti vyloženě netají, přesto design můžeme zatím jen odhadovat. Ve všech případech se nové GT prozatím prezentovalo jen v maskovacím kabátu. Asi nejvíc prozrazuje fotografie auta v zeleném maskovacím polepu s černými plameny. Oficiálně automobilka prozradila nakreslenou siluetu auta na autosalonu v New Yorku a následně jednu fotografii, na které jsou díky záměrně nastavenému nasvícení vidět opět jen základní kontury.

Nejdůležitějším poznatkem, který je z fotografií jasně patrný, je absence křídlatých dveří. Nové GT bude v tomto směru konvenční a bude mít klasické dveře. Auto má extrémně dlouhou přední kapotu, což zmiňuje i samotná automobilka. Zadek je výrazně zaoblený a celkově silueta auta připomíná původní Gullwing 300 SL.

Exaktnější informace máme o interiéru. Ten Mercedes ukázal na dvou fotografiích. Vypadá skvěle, luxusně a přitom sportovně. Ukázkový je laděný do červené a černé kůže. Středový panel je velmi široký a má mnoho ovladačů po bocích voliče převodovky. Uprostřed zaujmou čtyři kruhové výdechy ventilace a za nimi výsuvný multimediální displej.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz