Autofotka týdne: Čtyřdveřový supersport Mercedes-AMG GT je v Česku

aktualizováno 
Do České republiky dorazily první exempláře Mercedesu-AMG GT. Nejslavnější okruh světa, německý Nürburgring, neobjede žádné čtyřsedadlové auto rychleji.

Mercedes-AMG GT v České republice | foto: Mercedes-Benz Cars Česká republika

Uhrančivý mercedes v provedení 63 S 4MATIC+ obkrouží necelých 21 kilometrů Nürburgringu za 7:25:41 minuty. Za volantem při rekordní jízdě osmiválcového čtyřdveřového kupé seděl vývojář AMG a bývalý závodní jezdec Demian Schaffert, sériové provedení vozu včetně za příplatek běžně dostupných pneumatik Michelin Pilot Sport Cup2 bylo na místě překontrolováno notářem.

Mercedes-AMG GT v České republice

Prodej čtyřdveřového supersportu doplňujícího dvoudveřovou variantu odstartoval v České republice v sobotu 1. prosince. „O novinku v nabídce stuttgartské značky je mezi znalci rychlých vozů enormní zájem, první čeští zákazníci již složili zálohy a objednávali automobil, aniž by ho fyzicky viděli,“ uvádí české zastoupení značky.

V závislosti na výbavě může být vzadu lavice pro tři cestující, nebo dvě separátní sportovně tvarovaná křesla, právě takové provedení si mohlo připsat rekord na Nürburgringu.

Cena výjimečného vozu začíná na částce 2 432 100 korun. Základní provedení má šestiválec, vrcholné osmiválec, v obou případech jsou k mání dvě výkonové varianty těchto přeplňovaných motorů.

Řadový šestiválec 3,0 litru s turbodmychadlem a elektricky poháněným dmychadlem má výkony 270 kW (367 k) nebo 320 kW (435 k) a maximální točivý moment 500, respektive 520 Nm. Generátor EQ-Boost s funkcí spouštěče poskytuje navíc 16 kW (22 k) a 250 Nm. Elektrická síť vozu pracuje se 48 V.

Mercedes-AMG GT v České republice
Mercedes-AMG GT v České republice
Mercedes-AMG GT v České republice

Čtyřlitrový osmiválec Biturbo může mít 430 kW (585 k) nebo 470 kW (639 k) a maximální točivý moment 800 Nm nebo 900 Nm. Výroba vidlicového osmiválce probíhá v Affalterbachu manufakturním způsobem „One Man ‑ One Engine“, jeden technik skládá celý motor vždy sám a ten pak nese plaketu s jeho podpisem.

Nejvyšší rychlost se podle zvolené pohonné jednotky pohybuje mezi 270 a 315 km/h, zrychlení z nuly na stovku pak mezi 3,2 až 4,9 sekundami.

Ve všech případech pohání vpředu podélně uložený motor všechna kola přes devítistupňovou planetovou převodovkou, u šestiválce s kapalinovým měničem momentu, u osmiválce s lamelovou spojkou v olejové lázni. Verze s vidlicovým osmiválcem mají navíc systém aktivního řízení zadních kol a tachometr ocejchvaný do 360kilometrové rychlosti, ten je virtuální, protože kapličku přístrojů vyplňuje velký displej. 

Ten může mít za příplatek i šestiválcové provedení, základní verze má klasické „mechanické“ budíky, v prvním případě je nejvyšší hodnota rychloměru 330 km/h, u nejzákladnějšího provedení pak o deset kilometrů nižší.

Fotogalerie

Kapota motoru a přední blatníky jsou z hliníku. Zadní stěna interiéru a prohlubeň pro náhradní kolo v zavazadlovém prostoru z uhlíkového kompozitu.

Šestiválcové verze Mercedesu-AMG GT jsou standardně vybaveny podvozkem s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči. Podvozek osmiválcových variant disponuje vícekomorovým vzduchovým odpružením, rovněž v kombinaci s adaptivními tlumiči. Výběr kol začíná u 19“ a končí u 21palcových kovaných ráfků.

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Najdete na iDNES.cz