Legendárních modelů najdeme v historii značky Mercedes celou řadu. Mezi vyznavači sportovních vozů je nepochybně legendou série modelů 300 SL, které vznikaly nejprve v letech 1954– 1957 jako kupé s charakteristickými „racčími“ dveřmi a následně v letech 1957–1963 jako roadster.
Tyto vozy jsou dodnes symbolem technických inovací a nebývalé kombinace rychlosti, zážitku z jízdy a každodenní použitelnosti. Ačkoli byl 300 SL s maximální rychlostí 260 km/h nejrychlejším sériově vyráběným autem své doby, zároveň to byl překvapivě příjemný a dobře ovladatelný vůz s výjimečnou technikou.
Pokračování tradice
Právě v této tradici dnes pokračuje dvojice modelů prodávaná pod značkou Mercedes-AMG. Sportovní divize automobilky s třícípou hvězdou ve znaku v nich nabízí právě kombinaci, která před více než 70 lety proslavila jejich předchůdce: skvělé jízdní zážitky, perfektní výkony a techniku i překvapivý komfort.
Zájemci o sportovní model si přitom mohou zvolit provedení přesně podle svého vkusu. Kupé Mercedes-AMG GT je „říznější“ z dvojice vozů, zároveň ovšem poskytuje určitý komfort a soukromí uzavřené karoserie. Roadster Mercedes-AMG SL s plátěnou střechou kombinuje působivé jízdní výkony s romantickým aspektem jízdy pod otevřeným nebem.
Jde o svébytné modely, což potvrzuje i jejich dynamický vzhled: nepochybně jde o sourozence, ale jednotlivé detaily vozy výrazně odlišují a zdůrazňují jejich individuální stránky. Kupé se svou větší maskou chladiče působí dynamičtěji, intenzivněji a řekněme účelněji, roadster dává prostor eleganci a jemným detailům. Stačí se podívat třeba na zadní světlomety u Mercedes-AMG GT kupé vyzařují jistotu a silný postoj vozu, u roadsteru Mercedes-AMG SL jsou pro změnu nedílnou součástí plynulých tvarů zádi vozu.
V obou případech se zájemci mohou těšit na luxusní a špičkově vybavený interiér. Ten je u roadsteru v konfiguraci sedadel 2+2, nabízí tedy dvě plnohodnotná sedadla vpředu a dvojici menších míst vzadu. Kupé je standardně dvoumístné, uspořádání 2+2 ovšem může mít na přání též.
Na okruh i cestu na riviéru
Charakteru obou aut odpovídají motorizace, které mohou zákazníci volit. Pokaždé ale platí, že agregáty i celý vůz mají dostatek chuti a elánu nejen na každodenní cesty, ale i dlouhý výlet doslova přes celou Evropu nebo na případné dovádění na okruhu. Tam budou samozřejmě z podstaty víc doma kupé varianty, zatímco roadster se bude zase skvěle vyjímat někde v přímořském letovisku.
Už základní motorizace přitom přináší působivé jízdní výkony. Dvoulitrový čtyřválec pod kapotou modelu Mercedes-AMG SL 43 má totiž výkon 310 kW a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 4,7 sekundy. Čtyřlitrový vidlicový osmiválec provedení Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ má 350 kW a i díky pohonu všech kol umožňuje zrychlení na stovku za 3,9 sekundy. Ještě o tři desetiny sekundy rychleji to zvládne varianta SL 63 4MATIC+ s osmiválcem naladěným na 430 kW. Vrcholem nabídky roadsteru je hybridní ústrojí s osmiválcem a elektromotorem označené SL 63 S E Performance. Systémový výkon hybridní soustavy je až 600 kW a hodnotu zrychlení z 0 na 100 to sráží na pouhé 2,9 sekundy. Maximální rychlost takto výkonného roadsteru činí 317 km/h.
Provedení kupé tyto výkony posouvá ještě o stupínek výš. Vrcholná hybridní motorizace zvládne až 320 km/h a zrychlení na stovku zabere jen 2,8 sekundy, což je dáno v porovnání roadsterem nižší hmotností. Uzavřená karoserie modelu Mercedes-AMG GT totiž nevyžaduje dodatečné výztuhy. Proto i základní čtyřválec zvládne zrychlení za 4,6 sekundy a osmiválce s výkonem 350 a 430 kW ho zvládají za 3,9 a 3,2 sekundy.
Kupé pak Mercedes-AMG nabízí ještě v jedné exkluzivní motorizaci: verze GT 63 PRO 4MATIC+ má osmiválec vyladěný na 450 kW a jede až 317 km/h.