Mazda Sassou: Pozitivní myšlení v praxi

  0:02aktualizováno  0:02
Japonská automobilka patří k těm nejplodnějším v oblasti konceptů. Na každý autosalon si připraví novou studii, návštěvníci se tak nenudí a Mazda má z čeho vybírat pro své sériové modely. Do Frankfurtu připravila svůj koncept jménem Sassou.

Sassou se představuje téměř na domácí půdě, vytvořili ji totiž designéři Mazdy ve vývojovém centru v Oberurselu poblíž Frankfurtu.

Japonečka s německým pasem nese optimistické jméno. Pro ty, kteří nevládnou jazykem obvyklým pod sopkou Fuji doplňme, že "sassou" znamená pozitivní stav mysli, pohled do budoucnosti plný optimismu. Malý třídveřový hatchback chce toto všechno ztělesňovat.

Recept je jednoduchý: malé rozměry, praktický interiér a moderní technika.

Jako správný koncept je sassou hravá, přesný opak praktické nejmenší sériové Mazdy 2 MPVčkového střihu.

Blankytně modrý třídveřový hatchback svými proporcemi nic převratného nepřináší, o to víc se konstruktéři zaměřili na sladění jednotlivých prvků, velkou péči věnovali detailům.

Auto vyznávající filozofii "v každém rohu kolo" (rozvor je 2,49 metru) obléká kabát tvarovaný konvexními a konkávními plochami. Na autě nenajdeme jedinou rovnou linku. Vlnobití křivek tvaruje svaly blatníků - fitness je u aut teď v módě. Nechybí chromové doplňky a velká kola 225/40 s průměrem 18 palců.

A bylo světlo
Minimalisticky tvarovaná příď nemá klasickou mřížku chladiče. Když se motor potřebuje nadechnout čerstvého vzduchu, vysune se středový, barevně odlišený díl nárazníku.

Shoji: Zástěny vyrobené z poloprůhledného rýžového papíru. Umožňují vidět to co je za nimi bez viditelných detailů.
Předku dodávají tvář oči světel zvýrazněné bumerangy směrovek. Příď i záď překrývají panely poloprůsvitného plastu. Když LEDky světel nesvítí, jsou schované v jakémsi mlžném oparu. Japonština tomuto principu říká "shoji".

Velké divadlo
Efektní musí být i nástup do čtyřmístného interiéru. Po odemknutí auta se rozblikají světla a vysunou se kliky dveří. Dálkové ovládání dveří je spojeno s USB klíčem s pomocí kterého řidič auto oživuje. Do paměti klíče lze uložit nastavení klíče, řidič si na něm může přinést do auta i oblíbenou muziku.

Autosalonové fintilce nesmí chybět prosklená střecha. Přední sedadla, spojená loketní opěrkou, se pro snažší přístup cestujících dozadu elektricky odsunou. Zadní dvoumístnou lavici lze přenastavit pro potřeby jediného cestujícího, který pak sedí uprostřed.

Při sklopení zadních sedadel lze na rovné ploše převážet věci 1,4 dlouhé, a 1,2 metru široké. Kufr pojme celkem 1360 litrů nákladu.

Ostatní rozměry Mazdy Sassou jsou: 3,89 metrů délky, 1,74 metru šířky a 1,37 metru výšky.

Městská mazda vystačí s litrovým tříválcem pod kapotou dopovaným turbodmychadlem. Tlačítky na volantu se ovládá šestistupňová robotizovaná převodovka. Automobilka však doplňuje, že sassou by se nebránila ani naftovému nebo hybridnímu pohonu.

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Další z rubriky

Rychle a zběsile. V supersportu se však dá jezdit i na nákup

Rakouský závodní okruh Red Bull Ring

Svezení v nabušeném supersportu je dnes na dosah ruky. Můžete si za pár tisíc půjčit ferrari a kodrcat se po českých...

Aliance Renault-Nissan se po Ghosnově odchodu tiše rozpadá

Někdejší šéf francouzské automobilky Renault Carlos Ghosn

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se po odchodu Carlose Ghosna začala tiše rozpadat. Některá oddělení byla zrušena,...

Ministr dopravy slíbil, že dálniční známka nezdraží před koncem oprav D1

Na ostravské části dálnice D1 začaly provizorní opravy zvlněné vozovky. (12....

Cena roční dálniční známky by se z nynějších 1 500 korun neměla zvyšovat nejméně do roku 2021. Vyplývá to z vyjádření...

Najdete na iDNES.cz