Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Mazda věří benzinu a oživí wankel. Elektřinu opatrně zkusí

Japonská Mazda šla vždy vlastní cestou a bude tomu tak i v nejbližších letech. Ačkoliv se nevyhne elektrifikaci některých modelů, jako nejlepší cestu ke snížení emisí vidí další vývoj spalovacích motorů. Jak toho chce dosáhnout, nám v rozhovoru vysvětlil Jeff Guyton, šéf evropské pobočky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud se jim podaří ten Wankel vyladit tak, aby se to memuselo každých 10 000 km vyměňovat a mělo to nízké emise a rozumnou účinnost, proč ne. Ale problém bude zase ta životnost. Když se dostanou na 100 000km, budou rádi. P.S. Bude to extender, čili reálně to může vydržet mnohem víc, než těch 100 000, protože se životnost bude počítat na hodiny, tj. aspoň 1000 hodin?

0 0
možnosti

Mně v době poprav TDI přijde spíš zajímavá tahle zapadla větička: "brzy představíme i nový diesel" Ne, že bych chtěl naftu od Hondy, ale zajímavé to je.

0 0
možnosti

Voni mají nějakou vychytávku, ale myslím, že to moc fungovat nebude. Je to složité.

0 0
možnosti

Až bude v Evropě šestka s 2.5T nebo podobně výkonným Skyactiv-X, koupím to, zatím jsem od mazdy na čas odešel.

0 0
možnosti

To nikoho nezajímá,dejte tam něco o Škodovce

1 3
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti

Wankel je hloupost.

Proto se také používá jen pro speciální případy.

Problém je totiž s naprosto nevhodným tvarem spalovací komory.

1 3
možnosti

Spalovací komora je ok, problém je s těsností spalovacího prostoru v dlouhodobém horizontu. Plocha kontaktu "pístu a válce" je minimální.

5 0
možnosti

Nesouhlasím s principem, že by váš soused měl platit extrémní daně, abyste vy mohli jezdit elektromobilem zadarmo

Kdybyste naopak k dobíjení využívali pouze energii z uhelných elektráren, dosáhnou emise CO2 ke 200 g/km – jen budou vypuštěny jinde než v místě provozu daného auta

Zdroj: https://auto.idnes.cz/mazda-rozhovor-jeff-guyton-dd9-/automoto.aspx?c=A180301_200301_automoto_fdv

Pěkné pravdivé myšlenky. Ty by si měli přečíst všichni ekofašisti, kteří se bijí za zákay dieslů a benzínů, protože elektřina je přece daleko čistší a ekologičtější. A pro prosazení své zvrácené myšlenky neváhají daněmi a dotacemi křivit trh.

31 4
možnosti

Souhlasím s váma, že dotace nejsou dobré a jsem rád, že Česko nedotuje nákup elektromobilů. Ale naše elektřina je z uhlí méně než z půlky, takže i při zúženém pohledu přes CO2 vychází elektromobil lépe než spalováky. Jenže CO2 není to co vás zabíjí, to je NOx a saze, které z té uhelné elektrárny dnes už nejdou. Ale z výfuků aut ano.

3 0
možnosti

Elektroauto hanné wankelem... to zní opravdu, ale opravdu zajímavě! Už se těším ;)

1 0
možnosti

No ono bude vlastně hnané elektromotorem, Wankel bude vyrábět tu elektřinu. Al jsem zvědav, jak jim to bude šlapat.

1 0
možnosti

A co na jaderný pohon ? Na vodíkové pumy již pár aut jezdí.

0 0
možnosti

Jaderný pohon se do aut vůbec, ale vůbec nehodí. Když pominu fakt, že by auto musel vozit víc olova jako stínění než elektroauto baterek, tak jaderná energetika má obrovskou setrvačnost. To by jste přidal plyn, pět minut by jste čekal,... potom by auto začalo zrychlovat, sundal by jste nohu z plynu a auto by dalších 5minut akcelerovalo. Sorry, ale s tímhle by se po městě moc dobře jezdit nedalo.

1 0
možnosti

Ja chci atmesfericky benzin! Proste chci a chci! Kupoval jsem si pred rokem (ani ne) Superba.

V benzinu maji pouze 1.4 TSI, pripadne 2.0 TSI! Tak jsem radsi vzal diesel.

Kdybych mel dostatek penez na pekne vybavenou mazdu, urcite bych si ji koupil :).

10 0
možnosti

P49e19t81r 76K59ů77l71a

24. 5. 2018 8:04

To jste si mohl koupit Mazdu 6. Vždyť Mazda 6 Revolution - 2. nejvyšší výbava, která kromě pár elektronických vymožeností oproti Revolution top má vše. Za ty peníze se prodává Superb v nejnižší výbavě s naftou. A nejnižší výbava u Mazdy je vybavená asi jako střední u Škodovky. Divím se, že jste nešel do Mazdy ;-)

10 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...