Neděle 27. listopadu 2022, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 27. listopadu 2022 Xenie

Jméno Maybach je zpátky, vozí ho hogo-fogo mercedesy

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ženevský stánek stuttgartské automobilky letos překypuje luxusem. Závodní stroje i očekávané novinky výrobního programu tu zcela zastiňuje dvojice mercedesů s označením Maybach. Hlavně pak nástupce legendární limuzíny Pullman 600.

S oživením značky Maybach Mercedes neuspěl. Modely 57 a 62 sice přišly na trh o půl roku dříve než Rolls-Royce s prvním novodobým modelem Phantom, nedokázaly však výrazněji zaujmout. Ani v nejlepších letech neprodal Maybach více než polovinu plánované produkce.

Mercedes-Maybach S600

Za jedenáct let navíc uvedl do výroby pouze dvojici modelů, které se lišily jen rozvorem a vnitřním prostorem, a polootevřenou verzi. Ale ani obří otevřený Landaulet s více než dvojnásobnou cenou nedokázal nepříznivou prodejní bilanci zvrátit. Maybachu byla vyčítána vysoká cena a jeho velká technická i vizuální spřízněnost se stárnoucím  Mercedesem S generace W220. Ztrátový projekt byl proto v roce 2013 ukončen.

Teď Mercedes oživuje historické jméno podruhé, ale na samostatnou značku zapomeňte. Novým posláním Maybachu je plnit nároky zhýčkaných zákazníků, kterým standardní třída S přijde moc obyčejná. Logo s dvojitým M tak bude výsadou jen těch nejluxusnějších mercedesů.

První Mercedes-Maybach S debutoval na podzimním autosalonu v Los Angeles, v Ženevě se poprvé představuje také evropskému publiku. Mimo to tu ale slaví výstavní premiéru také provedení Maybach S600 Pullman, které je jakýmsi ideovým nástupcem úspěšného modelu Pullman 600, jenž se vyráběl v šedesátých a sedmdesátých letech.

Mercedes-Maybach S stojí na prodloužené platformě stávající třídy S, ale oproti prodlouženému provedení je o dalších 200 milimetrů delší. S celkovou délkou 5 453 mm nabízí o 33 cm více prostoru pro posádku než základní provedení.

Kromě prodlouženého rozvoru se Maybach navenek liší od standardní třídy S třeba větším počtem chromových doplňků, speciálními litými koly a znaky a nápisy Maybach. Nové jsou také zadní boční dveře, ze kterých se malá trojúhelníková okna přestěhovala do sloupků karoserie.

Mercedes-Maybach S600 Pullman

K dispozici je zatím dvojice zážehových motorů. Slabší verze S500 je poháněna dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem s výkonem 455 koní, zatímco pod kapotou S600 je dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s 530 koňmi a 830 newtonmetry. S500 je spojeno s novou devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic, „šestistovka“ využívá starší sedmistupňovou transmisi 7G-Tronic Plus. Obě verze pokoří stovku za pět sekund a jejich rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Podle předběžných zpráv by mělo v budoucnu přijít šestiválcové provedení S400 a verze s pohonem všech kol 4Matic.

Mercedes-Maybach S600 Pullman se už podle názvu spoléhá na sílu bi-turbového dvanáctiválce a asi to tak zůstane i nadále. Majestátní šest a půl metru dlouhá limuzína, jejíž rozvor má hodnotu 4 481 mm, přece nemá důvod omezovat se výkonem.

Celokožený interiér Pullmanu je standardně navržený jako šestimístný. Čtveřice zadních sedadel je umístěna klasicky proti sobě, ale na přání tu mohou být jen dvě sedadla po směru jízdy. Z důvodu snazšího nastupování je kabina také o 10 centimetrů vyšší než v případě sourozenců. Kromě královského prostoru, který je doménou hlavně karoserie Pullman, zaujme Mercedes-Maybach také špičkovou výbavou, zpracováním a použitými materiály.

Ve standardní výbavě nechybí třeba elektricky ovládaná sedadla s funkcí simulující masáž lávovými kameny, high-endový audio systém Burmester 3D, ambientní osvětlení, obrazovky s úhlopříčkou 47 centimetrů nebo elektricky ovládaní přepážka mezi řidičem a posádkou. Mimořádně obsáhlý je tradičně i seznam doplňků a personalizačních prvků výbavy.

Základní cena nejluxusnějšího mercedesu byla pro německý trh byla stanovena na půl milionu eur, tedy asi na 13 650 000 korun.

  • Nejčtenější

Moskvič jde po dvacetileté přestávce opět do výroby, auta bere od Číňanů

Rusko obnovilo výrobu automobilu Moskvič, známého ze sovětské éry. Vyrábět se budou v bývalém závodě francouzské...

Češi a elektromobily: Optimismus vs. opatrná realita aut, na která nemají

Exkluzivně Po celý říjen mohli čtenáři formou ankety vyjádřit, jaká kritéria pro ně hrají roli při volbě nového vozu a zda by...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plná baterie za pět minut. Čínské NIO už má v Evropě výměnnou stanici

Sjíždíte z dálnice, zacouváte do vrat větší garáže a automatizovaný systém vymění vybitý akumulátor za plný a jedete...

Český hypersport startuje. Praga Bohema jezdí tři sta, stojí 32 milionů

Praga, letos 115letá značka proslavená osobními vozy, letadly, motokárami, tanky i náklaďáky, představuje Bohemu, po...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena jako terč. Nehody budou konečně testovat i ženské figuríny

Konečně si to vynutila neúprosná statistika. Při autonehodách totiž dochází častěji ke zranění žen. Svou vinu na tom...

Zubařka Saxana a dvě mrtvoly. Doma pořádala seance, policie ji viní z vraždy

Premium Policie zadržela dvě ženy a prověřuje, zda byly členky sekty. Obvinila je z vraždy. Jednou z žen je úspěšná dentistka,...

Jím jednou denně a často mi stačí spát jen čtyři hodiny, říká kardiolog Neužil

Premium Mluví rychle, a i když sedí, máte pocit, že je v neustálém pohybu. Jinak by nejspíš nemohl stihnout to, co dělá. Petr...

USA byly pro nás symbolem svobody a blahobytu. Teď nám vhánějí slzy do očí

Premium Amerika nás naučila cestovat. Obdivovali jsme ji pro její svobodu, sílu i neomezené možnosti. Se svým manželem jsme do...

V Polsku elektroauto ekologické není. Jede na uhelné elektrárny, říká expert

Premium Ceny elektřiny vystoupaly letos do rekordních výšek. Navzdory tomu tlak „zelené lobby“ na výměnu spalovacích motorů za...

Dotaci na elektroauto by podle Jurečky mohly dostat i domácnosti

Čeští motoristé by mohli v budoucnu získat podporu na pořízení ekologických aut na alternativní pohon. Poskytovat by se...

Králové silnic připravili světelnou show pro babičku liazku

Letos již poosmé v řadě se do areálu bývalých kasáren v Holýšově sjeli truckeři a příznivci mnohatunových králů dálek....

Plná baterie za pět minut. Čínské NIO už má v Evropě výměnnou stanici

Sjíždíte z dálnice, zacouváte do vrat větší garáže a automatizovaný systém vymění vybitý akumulátor za plný a jedete...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Žena vypadá jako divoženka, muži jsou jejím vzhledem fascinováni

Umělkyně, modelka i pornoherečka si říká Annuschkatz a na svém těle má tolik tetování, že už je jen málokde vidět její...

Přemýšlím o sebevraždě, říká Obermaierová kvůli plynu a drahým energiím

Herečka Jaroslava Obermaierová (76) prozradila, že má strach z drahých energií a nedostatku plynu. Kvůli tomu dokonce...

Vsadil na neobvyklý nápad, už má 35 zaměstnanců a rostou i do světa

Lukáš Legát začal podnikat před devíti lety. Z původně garážové firmy je dnes společnost s pětatřiceti zaměstnanci,...

Nelituji toho, že jsem kdysi pila, říká sestra Jiřího Korna. Žila i na ulici

Yvetta Kornová (60) promluvila o alkoholismu a svěřila se, že plánuje svatbu. Známá dětská herečka a sestra zpěváka...

Raketa byla Ukrajince, nebo Rusa? rýmuje Nohavica na kanálu Bobošíkové

Problematiku rakety dopadlé na polské území zpracoval ve své nové písni Jaromír Nohavica. „Ta raketa byla Ukrajince,...