Jméno Maybach je zpátky, vozí ho hogo-fogo mercedesy

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ženevský stánek stuttgartské automobilky letos překypuje luxusem. Závodní stroje i očekávané novinky výrobního programu tu zcela zastiňuje dvojice mercedesů s označením Maybach. Hlavně pak nástupce legendární limuzíny Pullman 600.

S oživením značky Maybach Mercedes neuspěl. Modely 57 a 62 sice přišly na trh o půl roku dříve než Rolls-Royce s prvním novodobým modelem Phantom, nedokázaly však výrazněji zaujmout. Ani v nejlepších letech neprodal Maybach více než polovinu plánované produkce.

Mercedes-Maybach S600

Za jedenáct let navíc uvedl do výroby pouze dvojici modelů, které se lišily jen rozvorem a vnitřním prostorem, a polootevřenou verzi. Ale ani obří otevřený Landaulet s více než dvojnásobnou cenou nedokázal nepříznivou prodejní bilanci zvrátit. Maybachu byla vyčítána vysoká cena a jeho velká technická i vizuální spřízněnost se stárnoucím  Mercedesem S generace W220. Ztrátový projekt byl proto v roce 2013 ukončen.

Teď Mercedes oživuje historické jméno podruhé, ale na samostatnou značku zapomeňte. Novým posláním Maybachu je plnit nároky zhýčkaných zákazníků, kterým standardní třída S přijde moc obyčejná. Logo s dvojitým M tak bude výsadou jen těch nejluxusnějších mercedesů.

První Mercedes-Maybach S debutoval na podzimním autosalonu v Los Angeles, v Ženevě se poprvé představuje také evropskému publiku. Mimo to tu ale slaví výstavní premiéru také provedení Maybach S600 Pullman, které je jakýmsi ideovým nástupcem úspěšného modelu Pullman 600, jenž se vyráběl v šedesátých a sedmdesátých letech.

Mercedes-Maybach S stojí na prodloužené platformě stávající třídy S, ale oproti prodlouženému provedení je o dalších 200 milimetrů delší. S celkovou délkou 5 453 mm nabízí o 33 cm více prostoru pro posádku než základní provedení.

Kromě prodlouženého rozvoru se Maybach navenek liší od standardní třídy S třeba větším počtem chromových doplňků, speciálními litými koly a znaky a nápisy Maybach. Nové jsou také zadní boční dveře, ze kterých se malá trojúhelníková okna přestěhovala do sloupků karoserie.

Mercedes-Maybach S600 Pullman

K dispozici je zatím dvojice zážehových motorů. Slabší verze S500 je poháněna dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem s výkonem 455 koní, zatímco pod kapotou S600 je dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s 530 koňmi a 830 newtonmetry. S500 je spojeno s novou devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic, „šestistovka“ využívá starší sedmistupňovou transmisi 7G-Tronic Plus. Obě verze pokoří stovku za pět sekund a jejich rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Podle předběžných zpráv by mělo v budoucnu přijít šestiválcové provedení S400 a verze s pohonem všech kol 4Matic.

Fotogalerie

Mercedes-Maybach S600 Pullman se už podle názvu spoléhá na sílu bi-turbového dvanáctiválce a asi to tak zůstane i nadále. Majestátní šest a půl metru dlouhá limuzína, jejíž rozvor má hodnotu 4 481 mm, přece nemá důvod omezovat se výkonem.

Celokožený interiér Pullmanu je standardně navržený jako šestimístný. Čtveřice zadních sedadel je umístěna klasicky proti sobě, ale na přání tu mohou být jen dvě sedadla po směru jízdy. Z důvodu snazšího nastupování je kabina také o 10 centimetrů vyšší než v případě sourozenců. Kromě královského prostoru, který je doménou hlavně karoserie Pullman, zaujme Mercedes-Maybach také špičkovou výbavou, zpracováním a použitými materiály.

Ve standardní výbavě nechybí třeba elektricky ovládaná sedadla s funkcí simulující masáž lávovými kameny, high-endový audio systém Burmester 3D, ambientní osvětlení, obrazovky s úhlopříčkou 47 centimetrů nebo elektricky ovládaní přepážka mezi řidičem a posádkou. Mimořádně obsáhlý je tradičně i seznam doplňků a personalizačních prvků výbavy.

Základní cena nejluxusnějšího mercedesu byla pro německý trh byla stanovena na půl milionu eur, tedy asi na 13 650 000 korun.

  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...

  • Další z rubriky

Autofotka týdne: Noc v továrně Maserati jako smuteční oslava za ikonu

Kar znají všichni křížovkáři, znamená to smuteční oslavu. Italové jsou mistři světa patosu a velkých gest. Na počest...

Premium

Cesta časem s Rolls-Roycem: jízda na sedadle pro tchyni

Aktuálně se okolo britské ikony luxusu – společnosti Rolls-Royce – opět víří vody. Vstoupila do světa, který zachraňuje...

Premium

Odhalte tajemství znaků automobilek. Volkswagen ho právě mění

Volkswagen má nové logo. Kruh obsahující písmena VW má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat...

Experti chtějí prosadit řidičák na zkoušku, jako mají Rakušané

Experti chtějí prosadit novelu zákona, která by změnila získání řidičského oprávnění i systém vzdělávání v autoškolách....

Najdete na iDNES.cz