

Nissan Leaf byl sice průkopníkem elektromobility, v posledních letech ovšem ztrácí dech. Automobilka, která nyní bojuje s obrovskými problémy, chce svému slavnému modelu dát nový náboj. Už nebude bachratým neforemným hatchbackem, ale sportovně vyhlížejícím crossoverem. Jeho maskovaný prototyp se toulal ulicemi Prahy.
Autor: Matěj Jetma
Maskovaný prototyp několik dní brouzdal Prahou, nafotili ho při tom čtenáři iDNES.cz. Proč auto se zahraničními testovacími značkami dorazilo do Česka není jasné, pravděpodobně ho sem Nissan poslal v rámci vývoje k některému ze svých partnerů z řad dodavatelů komponent nebo vývojových prací.
Autor: Matěj Jetma
Auto je osazeno španělskými „prototypovými“ espézetkami. Nabízí se tedy hypotéza, že sem prototyp doputoval do laboratoří společnosti Idiada, která provozuje testovací okruhy, má vlastní vývojové a crashtestové zázemí. Ve Španělsku má mimo jiné známý okruh u Barceony a dlouho působí i v Česku.
Autor: Matěj Jetma
Výroba nového leafu měla podle předběžných informací odstartovat začátkem letoška, ovšem vzhledem k velkým finančním problémům japonské značky, je pravděpodobné, že uvedení vozu nabere zpoždění. Prozatím je oficiální premiéra vozu naplánována na 18. června.
Autor: Pavel Cyprich
Výroba bude probíhat v závodě Nissanu v Sunderlandu, spolu s výrobou modelů Nissan Juke a Nissan Qashqai.
Autor: Pavel Cyprich
Maskování je důkladné, návštěva prototypu této značky je v Česku nečekaná, odhalit identitu vozu tak nebylo snadné. Auto ale prozradil charakteristický design kol.
Autor: Pavel Cyprich
Nová generace modelu Leaf bude založena na stejné platformě, na které spočívají Renault Scenic E-Tech, Renault Megane E-Tech a Nissan Ariya. To znamená pohon předních kol a především hodně tenkou baterku v podlaze, která bude chlazena kapalinou. To je největší slabina dosavadních leafů, jednodušší technika s baterií chlazenou vzduchem se ukazuje z praxe jako problematická pro její výkon a životnost.
Autor: Pavel Cyprich
Nový Leaf bude mít s největší pravděpodobností podobné specifikace jako Megane, s elektromotorem o výkonu 217 koní a baterií o kapacitě 63 nebo 87 kWh, což stačí na dojezd až 550 kilometrů. Maximální výkon nabíjení bude 130 kW.
Autor: Pavel Cyprich
Pod maskovacím polepem se prý skrývá design vycházející z konceptu Nissan Chill-Out z roku 2021.
Autor: Nissan
Vizualizace nového Leafu, kterou Nissan uveřejnil letos v březnu.
Autor: Nissan