Jméno Quattroporte bylo v podání Maserati vždy pojmem pro něco výjimečného. Vlajková loď značky z Viale Ciró Menotti v Modeně patřila vždy k neopakovatelným osobnostem italského autoprůmyslu, však taky vozilo prezidenty. Bylo posledním italským „sériově“ vyráběným autem stavěným s velkým podílem ruční práce.
Charismatický koráb vždy zdobily výjimečné jízdní vlastnosti, třetí generace s neodolatelně hranatým designem od Giorgetta Giugiara vyráběná v letech 1979 až 1990 k tomu proslula kromobyčejnou nespolehlivostí. Ten palác na kolech má pod kapotou téměř pětilitrový osmiválec s výkonem 290 koní. Na zadní kola posílá 400 Nm automat, který bezmála pětimetrové quattroporte rozpohybuje na stovku za sedm sekund a uhánět umí až dvěstětřicítkou.
Jeden z 2 163 vyrobených kusů v rukách českého majitele vyrazil s veteránskou smečkou na spanilou jízdu z Prahy do Nice.
Na startu pro iDNES.cz přiznal, že s ním byl dosud nejdál v Benešově. „Na jedné straně se potím strachy, co se stane, na druhé radostí,“ usmívá se Jaromír Pizinger, který se prý na expedici do Nice chystal rok.
Podle aktuálních informací iDNES.cz je to nádherné stále quattroporte na cestě. Jen žere 26 litrů na sto, holt italský bonviván...
Smečka veteránů frčí z Prahy na francouzskou riviéru. Podívejte se na start![]() |
Opravy se Číňan nedovolal, vzal na své Maserati Quattroporte kladivo![]() |
Řidiči, máte padáka! Jízda s Maserati Quattroporte S![]() |