náhledy
Mapa variant brněnského Masarykova okruhu
Autor: MF DNES
Dobová mapa trati z roku 1930
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Seriál 90 let Masarykova okruhu v Brně
Autor: iDNES.cz
Masivní kamenné patníky, které lemují silnici, byly svědky soubojů automobilových závodníků v letech 1930–1937.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Zničený vůz Hermanna Langa po tragické nehodě v roce 1937.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Farinova zatáčka v roce 1986 pohledem řidiče vozu rozvážejícího novináře před závodem
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Nová zatáčka v Kohoutovicích, vlevo vykukuje panelák, který má na střeše restauraci.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Restauraci Grand Prix najdete ji na střeše jednoho z panelových věžáků, které jsou viditelné z celého Brna. Kdysi dávno v noci zářila jako koruna, dnes je na ní poutač soukromé firmy, která v dříve honosných prostorách sídlí. Dílo architekta Jaroslava Černého bylo přístupné výtahem nezávisle na bytovém domě.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
V této podobě depo zůstalo do dneška. Fotografie je ze slavnostního zahájení závodu v roce 1955.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Donedávna bylo toto místo obrazem úplného zmaru starého okruhu. Od letošního jara ale na zchátralé fasádě starého depa přibyly graffiti mapující historii zaniklé závodní trati.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Současný stav posledního existujícího povrchu trati z roku 1930
Autor: Rafał Roguski
Hans Baltisberger před startem závodu třistapadesátek v roce 1956
Autor: Archiv
Čerstvě dokončená dráha v serpentinách nad Ostrovačicemi v roce 1930
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Legendární ostrovačické serpentiny, kterým se také říkalo „Na Šípu“, jezdcům dělaly vrásky – brzdilo se do nich z kopce, byly zrádně klopené.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Miroslav Čada projíždí zatáčku na Veselce v roce 1955.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela