Program Škoda Plus vznikl v roce 2009, dnes je to vlastně jeden z největších autobazarů v České republice s pobočkami u každého z více než 150 dealerů mladoboleslavské značky. Hranici 50 tisíc dodaných vozů ročně poprvé přesáhl v roce 2017. „Do programu smějí být zařazeny jen automobily s plnou servisní historií. K nim zákazníci dostávají certifikát potvrzující původ i stav vozu. Dalšími klady jsou možnost výhodného značkového financování i pojištění, pořízení roční či dvouleté záruky a další benefity jako například předplacený servis,“ popisuje Markéta Slámová, koordinátorka programu.
Prodej ojetých vozů je důležitým a rychle rostoucím pilířem všech automobilek. Některé tedy vytvářejí své značkové programy, právě jako Škoda Plus.
„Bez sekundárního trhu se neobejdeme a to platí i pro elektrovozy,“ vysvětluje důležitost programu prodeje značkových ojetin Markéta Slámová. „Celá dealerská síť chápe důležitost programu Škoda Plus. Více než třetina má extra showroom určený přímo pro ojeté vozy a jejich počet se stále zvyšuje. Je vidět, že dealeři do programu Škoda Plus hodně investují,“ říká pro iDNES.cz.
Dovoz ojetin klesá. Z Německa dříve dovážely všechny okolní státy, posledních několik let více ojetých aut směřuje do východní Evropy. Co se dělo u nás před 20 lety, dnes vidíme v Rumunsku a Bulharsku.