Maratonské Porsche RS Spyder

aktualizováno 
Na stánku Porsche láká zářivým žlutým lakováním závodní speciál pro Le Mans RS Spyder. Züffenhausenský výrobce nabízí RS Spyder soukromým týmům pro závodění ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a dalších vytrvalostních soutěžích.

Porsche RS Spyder | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Závoďák si v loňském roce dobře vedl v americkém mistrovství vytrvalostních závodů v barvách týmu Penske.

3,4litrový osmiválec, který je uložen před poháněnou zadní nápravou, žene auto silou 480 koní (při 10 300 ot./min.), což je 353 kW. Na maximální točivý moment 370 Nm toho dosahuje při osmi a půl tisících otáčkách. Pro letošní sezonu má až auto posílený motor na 503 koní (370 kW)

Závodní speciál váží 775 kilogramů, dlouhý je 4650 mm, do šířky má rovné dva metry a na výšku 1068 milimetrů. Brzdí ho kotouče brzd s průměrem 380 mm vpředu a 355 vzadu, pobere maximálně 90 litrů paliva

Za nízkou hmotností stojí kosmické materiály - karbonová vlákna se dostala nejen na šasi, ale také do kotoučů brzd. Převodovka je šestistupňová, řazená páčkami pod volantem. 

Porsche RS Spyder

Porsche RS Spyder

Porsche RS Spyder

Porsche RS Spyder

Porsche RS Spyder

Porsche RS Spyder

Autor:

Nejčtenější

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Američtí šetřílci kupují TDI z Dieselgate jako diví. Kvůli nízké spotřebě

Vozy s motory TDI, které musel koncern Volkswagen kvůli aféře Dieselgate...

Američtí zákazníci vzali na milost dieselové Volkswageny. Auta, která se podařilo v rámci náprav skandálu Dieselgate...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz