Nejnebezpečnější místo českých silnic je křižovatka na Mladoboleslavsku

  12:17aktualizováno  12:17
Nejrizikovějším místem v Česku byl pro řidiče v letech 2012 až 2014 sjezd ze silnice E65 za vsí Bezděčín jižně od Mladé Boleslavi, respektive křižovatka, která tuto komunikaci propojuje se silnicí I/16. Vyplývá to z žebříčku nejčastějšího výskytu dopravních nehod, jejichž důsledkem bylo těžké zranění, nebo úmrtí.

Tragická nehoda u Bezděčína na Mladoboleslavsku (26.9.2013) | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Sestavila jej pojišťovna Allianz, jejíž automapa vychází z údajů policejní databáze dopravních nehod (mapa rizikových míst zde).

V posledních třech letech se na tomto místě v katastru obce Nepřevázka staly čtyři vážné nehody s jedním úmrtím a čtyřmi těžkými zraněními. Celkem šlo o 12 havárií různého stupně závažnosti.

Křižovatka u obce Nepřevázka je podle studie Allianz nejrizikovějším místem...

Křižovatka u obce Nepřevázka je podle studie Allianz nejrizikovějším místem českých silnic

Následuje nebezpečný úsek v katastru Chomutova. Na silnici I/13 mezi Chomutovem a Jirkovem se v letech 2012 až 2014 stalo celkem 11 nehod, z toho čtyři vážné. Třetím nejkritičtějším místem je silnice I/43 v okrese Blansko. V pozvolné zatáčce v katastru obce Krhov se ve zkoumaném období staly tři vážné nehody a šest nehod celkem.

V daném období dopadl nejhůře Ústecký kraj. V nejnebezpečnější dvacítce obsadil čtyři místa, dvě z nich jsou v první desítce. Po třech příčkách obsadily kraje Středočeský a Královéhradecký, dvě obzvlášť kritická místa se našla v Jihomoravském a Jihočeském kraji. Liberecký a Karlovarský kraj se v tabulce nejrizikovějších míst neobjevily.

Převážná většina nehod se podle statistiky stala ve dne, na suché vozovce a viníkem byl řidič, který nebyl pod vlivem alkoholu. „Tyto charakteristiky se dlouhodobě nemění,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu, brněnské projekční kanceláře pro dopravní a inženýrské stavby, která se na vzniku Allianz Automapy podílí.

V osmi nebezpečných lokalitách se všechny nehody, nebo převážná většina z nich stala o víkendu. Rizikovost noční jízdy se naopak v souvislosti s konkrétními lokalitami nepotvrdila. Jen na třech místech se všechny, nebo alespoň polovina havárií stala v nočních hodinách.

Vliv naopak má déšť. Dohromady 42 prošetřovaných nehod se stalo za mokra, v pěti úsecích tvořily nehody za deště minimálně polovinu případů, tak tomu bylo i v nejrizikovějším místě poblíž Mladé Boleslavi. Ze 142 zařazených nehod šlo ve 28 případech o sražení chodce, tato charakteristika zcela převažovala v osmi rizikových lokalitách.

„Žebříček vznikl na základě analýzy veškerých typů nehod – dvou či více aut, ale třeba i srážek s pevnou překážkou nebo srážek s chodci. Ti hráli od roku 2012 smutnou roli v téměř 30 případech zkoumaných havárií,“ uvádí Roman Ventura z Allianz nadačního fondu, jenž projekt zaštiťuje.

Analýza vychází z veřejně přístupné databáze s lokalizací všech dopravních nehod v ČR evidovaných Policií ČR. Podmínkou pro zařazení konkrétního místa do statistiky jsou aspoň dvě na sobě navzájem nezávislé dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo smrtí, mezi nimiž nebyla vzdálenost větší než 100 metrů. Tak bylo během posledních tří let (2012 - 2014) vytipováno 62 rizikových lokalit se 142 vážnými nehodami.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz