Aby si malý mercedes uchoval vtipně vymyšlenou konstrukci, nebylo možné příliš zasahovat do proporcí a základních linií karoserie.
I přes tato omezení ušili inženýři ve Stuttgartu druhé generaci Mercedesu A nad očekávání moderní a slušivý kabát.
Nespokojili se s pouhým faceliftem a přestavěli auto od podlahy...sendvičové podlahy.
"Áčko" šlo vždycky tak trochu proti konzervativním tvarům svých větších sourozenců s třícípou hvězdou na kapotě.
Duch a myšlenky zůstaly, mění se jen prostředky
Nová generace přebrala to nejlepší. Na pohled malé auto s mořem místa uvnitř, to vše zabalené do karoserie MPV.
Zvenku přibyly ráznější a dynamičtější linie. Neurčité tvary předchůdce jsou tytam, vše je jasně vytyčeno ostrými křivkami.
I přes problematické jízdní vlastnosti prvních kousků, které však nebyly oslnivé ani po následném přidání stabilizačního systému ESP a změnách na podvozku, se Mercedes třídy A zapíše do dějin. Díky neuvěřitelně chytrému interiéru, která z něj dělá "krále prostoru" si to zaslouží. Ostatním tak ukázal cestu. |
V předchozí generaci bylo na výběr ze dvou délek jedné karosářské varianty. Pětidveřové MPV v krátkém provedení bylo dlouhé 3575 milimetrů, ve verzi long (s prodlouženým rozvorem) měřilo 3776 mm. Dvou délek se protentokrát, podle všeho, nenadějeme. Spekuluje se o tom, že prodlouženou verzi nahradí nová třída B.
***
Test Mercedesu A170 ve verzi Long si přečtěte TADY
***
I tak bude "malá hvězda" ve všech směrech větší než předchůdce: 3840 mm dlouhá, 1764 mm široká a 1593 mm vysoká.
Automobilka si s novou generací připravila jinou lahůdku. Sportovněji zaměřené zákazníky chce oslovit třídveřovou verzí.
S třídveřovým sportovním MPV zkoušel před nějakým časem uspět Renault. "Závodní dodávka" avantime ale bohužel neuspěla a po dvou letech výroby se z nabídky francouzského výrobce odporoučela. Uvidíme, jak si povede malý mercedes.
Typické auto pro ženu vyrážející do města nebo s kupou dětí na nákupy a pro celou rodinu na víkendový výlet. Přesně takový image "áčku" vyhovuje a sluší.
Kolik toho odveze? V základní konfiguraci by měl kufr pojmout asi 450 litrů zavazadel, po sklopení zadních dělených sedadel naroste na 1350 litrů. Za příplatek bude k mání tzv. Easy-Vario-Plus paket, který umožní vyndavat kromě řidičova, všechna sedadla, která v autě najdeme. To pak auto odveze až 2,75 dlouhá věci. Dohromady do něj půjde nacpat 1995 litrů nákladu.
Motor |
objem (ccm) |
max. výkon (kW/k) |
max. toč. moment (Nm) |
převodovka |
Benzinové motory | ||||
A150* |
1498 |
70/95 |
140 |
5 stupňová |
A170 |
1699 |
85/115 |
155 |
5 stupňová |
A200 |
2034 |
100/136 |
185 |
5 stupňová |
A200 Turbo** |
2034 |
142/193 |
280 |
6 stupňová |
Naftové motory | ||||
A160 CDI* |
1991 |
60/82 |
180 |
5 stupňová |
A180 CDI |
1991 |
80/109 |
250 |
6 stupňová |
A200 CDI |
1991 |
103/140 |
300 |
6 stupňová |
*v nabídce koncem roku 2004 |
Malé překvapení se koná u benzinových jednotek - všechny jednotky, od 70kW "jedna-pětky" po přeplňovaný dvoulitr jsou pouze osmiventilové. Mercedes v případě zážehových agregátů prokázal maximální vynalézavost ve jménu úspor. Všechny mají stejný blok válců se stejným vrtáním 83 mm a kompresním poměrem 11:1, liší se pouze zdvihem.
Motory budou spolupracovat s pěti nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek bude k mání sedmistupňový automat Autotronic. Bezestupňový mechanismus řadí plynule bez ztráty točivého momentu a bez nepříjemného cukání při řazení. Řadit bude možno buď manuálně, nebo nechat vše na elektronice (na výběr je z režimů normal a sport).
Do autosalonů pro něj poběží nejprve němečtí řidiči, ti údajně ještě "naslepo" před oficiální pařížskou autosalonovou premiérou. První kousky dorazí k zákazníkům s podzimem. Na třídveřový model budou muset počkat až na konec roku. Nejlevnější Mercedes A 150 bude stát 17 632 euro.
|
A150 |
A170 |
A200 |
A160 CDI |
A180 CDI |
A200 CDI |
Třídveřová verze |
17 632 |
19 140 |
20 532 |
19 024 |
20 532 |
24 302 |
Pětidveřová verze |
18 502 |
20 010 |
21 402 |
19 894 |
21 402 |
25 172 |
Ceny jsou v eurech |