Malé i velké lidové vozy ve Frankfurtu

  • 3
Už několik týdnů wolfsburgská automobilka postupně vypouští do éteru informace a fotografie nového golfu. Řidiče, kteří smutnili po malém sedanu pak potěší polo sedan. Ministerské úředníky, kterým není krátký phaeton dost nóbl, potěší jeho prodloužená verze. Obohacena bude i nabídka motorů u jednotlivých modelů - silný turbodiesel pro polo a new beetle cabrio a benzinový dvoulitr pro touran.

Podzim letošního roku bude ve znamení boje kompaktů: VW Golf, Opel Astra, Mazda3, ale i Lacetti od korejského Daewoo, budou novinkami z nejobletovanějších.

Hvězdou první velikosti je na stánku Volkswagenu golf nové generace, který má na autosalonu světovou výstavní premiéru. U českých dealerů se objeví počátkem příštího roku, a to ve tří- i pětidveřovém provedení.

Novou verzí řady polo je čtyřdveřový sedan. Prodloužení délky vozu o 28 cm oproti základnímu hatchbacku se projevilo především větším prostorem na zadních sedadlech a zejména ve velikosti zavazdelníku - ten má objem 432 l. Oproti základním 270 litrům u hatchbacku.

Sedany polo se na evropském trhu objeví na podzim tohoto roku. Termín uvedení na český trh však prozatím není stanoven. V nabídce budou modely ve dvou různých stupních výbavy a se čtyřmi motory.

Verze sedan však není jediným novým polem. Na autosalonu ve Frankfurtu je také atraktivní provedení pola v pětidveřovém provedení, pojmenované Polo Fun. Malé a hravé skoro SUV se od svých sourozenců odlišuje originálním provedením nárazníků, chromovanými střešními ližinami, atraktivními laky a především o 20 mm zvýšeným zavěšením litých sedmnáctipalcových kol, na které jsou obuty nízkoprofilové pneumatiky 215/40 ZR 17.

Dominantním prvkem interiéru jsou především sportovně tvarovaná sedadla. Pro ty, které polo fun nadchne, však bude zklamáním, že o jeho uvedení na český trh se prozatím neuvažuje.

Vedení automobilky pravděpodobně uznalo malý Volkswagen za nejutlačovanější model a snaží se mu to vynahradit. Mimo nové karosářské verze a Fun verze, totiž dostane i nový motor. Jde o silný šestadevadesátikilowattový turbodiesel, dobře známý i z tuzemských octavií.

TDI agregát 1,9 o výkonu 96 kW/130 k, který se chlubí točivým momentem 310 Nm bude na český trh v modelu polo uveden do konce letošního roku. Je dosti nepochopitelné, že takto silný turbodiesel bude v nabídce malého pola, ale naopak pod kapotou fabie ho lze pořídit jenom ve sportovně zaměřené výbavě RS.

Další turbodiesel TDI se objeví pod kapotou kabrioletů New Beetle Cabrio. Jde o čtyřválec o výkonu 74 kW/100 k, jehož točivý moment činí 250 Nm.

Novým motorem se chlubí také před nedávnem uvedené MPV jménem touran (test naleznete ZDE) - dvoulitrový zážehový motor 2.0 FSI se systémem přímého vstřikování benzinu o výkonu 110 kW/150 k se na českém trhu objeví koncem letošního roku. Další novinkou pak bude šestistupňová převodovka DSG, která se nyní dodává pouze do modelů s motory TDI.

Za nejnáročnějšími zákazníky míří další novinka, či spíše inovace:  luxusní limuzína phaeton s prodlouženým rozvorem. Rozvor této verze je oproti standardnímu provedení delší 120 mm, což se samozřejmě projeví především v prostoru pro nohy na zadních sedadlech. Do standardní výbavy dlouhých phaetonů bude patřit např. kožené čalounění, prosklený střešní díl, ovládací panel klimatizace v zadní části vozu nebo elektricky ovládané roletky oken zadních dveří a zadního okna.

Prodloužený Phaeton se bude nabízet s novým motorem V8, dvanáctiválcem W12 a výkonným turbodieselem V10 TDI. Na český trh by se měl dostat počátkem příštího roku. Dlouhý phaeton bude konkurovat předevší svým "německy mluvícím" konkurentům (též nabízeným v prodloužených verzích): A8 L od sbratřeného Audi, či BMW 7 v prodloužené verzi Li.