Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e79t36r 83Š90i88m96e17k 3148264602554

No jasně, nařídíme emisní regule, aby šel z výfuku pouze čistý kyslík, ale na lodě, vlaky a letadla hodíme bobek.

Co se tak zaměřit konečně na ty velké, aby se dalo na planetě dýchat ???

Co třeba šlápnout na krk kamionům, aby se třeba jogurty nevozili z Portugalska do Rumunska, nebo kuřecí maso z Brazílie do ČR a podobně ???

Je opravdu nutné vozit takové zboží přes celou Evropu, nebo přes půl světa ???

Pokud to nutné je, tak ať platí kamiony ekologickou daň 10Kč na kilometr a pokud někdo touží po jogurtu z Nigérie, tak ať ho zaplatí. ;-)

+47/0
doporučit
13.6.2019 7:42

M48a36r43e51k 26D21o21s88t37á38l 5429728947783

To je takové zajímavě ekologické, že lidé budou donuceni si do města místo malých aut s malou spotřebou kupovat velká auta, třeba suv, protože pokud se budu rozhodovat mezi malým na elektriku, které má malý dojezd, není ho kde nabíjet a stojí stejně, jako velké na benzin, tak je asi volba jasná. ;-D

+43/0
doporučit
13.6.2019 7:07

J40a26k61u52b 25R25o51u47s 3423960524682

"...Vše je také velmi závislé na podporách na nákup takových aut na jednotlivých trzích" uvádí Andreas Marx z Opelu.

Touhle větou ten článek mohl začínat i končit, nic dalšího není třeba dodávat.

+60/−2
doporučit
13.6.2019 1:57

J60o53s24e38f 22L28a34s12k20o79š 2127270580

Takže shrneme článek do jedné věty:

“Evropští lídři pomalu ale jistě, dělají z automobilů exkluzivní věc pro bohaté. "

Jen malinko nechápu co budeme dělat až opravdu nastane situace, kdy lidi na auta mít nebudou. Jasně přijdou různé pobídky trhu typu šrotovného, které ovšem pomohou jen těm co na to mají a přispějí jim na to ti chudší.

Ale ekonomické dopady podle mě budou ještě horší. Velká část Evropské ekonomiky je závislá na automobilech. Až automobilky začnou zavírat závody bude Evropa s nostalgií vzpomínat na krizi s hypotékami.

+68/−4
doporučit
13.6.2019 6:15

V72á26c23l90a86v 47F63e87r22e57š 9800552619100

A kam jdou ty peníze z těch "daní" uvalených na ekologii aut?

+28/0
doporučit
13.6.2019 0:43

R44o13b10e93r45t 98M56á60s67l74o 1971261237477

"Andreas Marx z Opelu přiznává, že nemají přesnou představu o tom, jaká bude poptávka po elektrické verzi. „Odhady se velmi liší. Je to věštění z křišťálové koule."

No já Vám to řeknu, naprosto mizerná. Kdo by si koupil Corsu za 3/4 mega? Ale jenom do té doby, než se budou muset elektrifikovat SUV. Tam bude muset být takových baterek, že to bude stát aspoň 3 mega. Pak naopak bude poptávka obrovská.

Poptávka už totiž není řízena tím, kdo jaké auto potřebuje (malé, velké), ale regulacema a dotacema. A když řeknete, že osobní auta musí být elektrifikovaná a autobusy ne (protože to je hromadná doprava) tak si půlka lidí prostě koupí autobus, což bude po vlně SUV pro ekologii ještě "lepší".

Vaše zásahy totiž udělali na trhu takový zmatek (pozn. málo íček), že i centrální plánování proti tomu byl výborný systém.

+51/−4
doporučit
13.6.2019 2:03

J92a68k60u23b 44R92o52u98s 3373550544592

Proč někomu tolik záleží na tom, aby si evropská střední třída nemohla dovolit individuální dopravu? Žil jsem v domnění, že na automotive v podstatě stojí celá evropská ekonomika.

+45/−3
doporučit
13.6.2019 1:54

J88a80n 47S94k42ý82p59a27l89a 7977192852661

Poznámka č. 1: všude se hovoří o tom, jak je elektromobil konstrukčně jednodušší než auto se spalovacím motorem. Pak nechápu, proč má electro Corsa stát skoro 800 tisíc.

Poznámka č. 2: malá auta zdraží natolik, že se přestanou vyrábět. Určitá sociální skupina si již nebude kvůli tomu auto moct dovolit. Vše jen kvůli regulační politice. Pak tito lidé musí reagovat ve volbách a volit ty, kteří situaci zvrátí, třeba i zpětně.

+26/0
doporučit
13.6.2019 6:42

J27a11r22o58m48í91r 70K33r25á94l 4530969674209

Aha. Takže budeme dávat víc za velká auta, která nepotřebujeme a životní prostředí dostane na frak. :-/ To je tak zelené, až to bučí ! :-/

+25/0
doporučit
13.6.2019 7:25
Foto

P67a57v45e74l 53M48a85r20t75i22n71e41k 9255655941573

Nakonec vylezou i s tim, co je verejne tajemstvi, ze elektromobil, je neekologickaa predrazena hracka pro hipstery. Ale zatim je nechme, at deti v Kongu pro ne tezi vzacne kovy travi prirodu jinde. Je to cool, in a chce to Brusel.

+36/−5
doporučit
13.6.2019 1:53

S93t58a74n56i27s90l40a49v 88S63t83u35d72e84n93o97v74s71k90y 4691530324656

Povedzte mi Kefalin, co si predstavujete pod takym slovom, ako absurdny?

+25/−2
doporučit
13.6.2019 0:23

J46a79r16e35k 98W85o17l76f 5140379660

Myslím si, že obecně nějaký mírný pokles objemu produkce aut neuškodí, ale jinak Evropská sebedestruktivní politika ať průmyslová nebo zahraniční mě nepřestane fascinovat. Těch promrhaných miliard eur se mohlo využít na jiné, užitečné projekty pro Evropany ... btw. k tématu, když přejdu vysokou cenu elektromobilů tak ale nepřejdu dlouhé nabíjecí časy a malé dojezdy, ty auta jsou prostě k ničemu! Při představě, že např. při cestě do Chorvatska budete každých 100km 45 minut dobíjet baterii, to je lahůdka! ;-D

+16/0
doporučit
13.6.2019 8:49

M11i93c32h21a92l 76Z26á94k85o89u63c59k46ý 2904274731651

A teď ještě elektrická letadla, lodě, autobusy, vlaky. A také tanky,transportéry a obrněná vozidla. A pak zavládne blahobyt a příroda bude spokojená. Což o to, že Cina, USA a další vypustí cokoliv do vzduchu a že CO2 nezná hranice. Hlavně ty miniauta. Co pak s recyklaci baterii, kde se ta elektřina vyrobí, to raději nebudeme domyslet.

+22/−2
doporučit
13.6.2019 0:39

J52o74s35e13f 70N91o37v75á20k 3650407633819

Miniauta to maji spocitane, vzdyt v roce 2018 se prodalo oproti roku 2017 o cele JEDNO procento mene!!! Uzasna logika, doprovazena neuprosnou statistikou :-D

+15/0
doporučit
13.6.2019 7:14

J85i79ř97í 15M82i98k75e62l 8775242532

Tak se hlavně se je nevyplatí kupovat. Dát za něco jako Opel Corsa 770 prutů může jen s prominutím blázen.

+13/0
doporučit
13.6.2019 13:50

P58e46t74r 82B29á68č43a 8815216505335

Tady tu dementni elektriku mate a bude hur.

+13/0
doporučit
13.6.2019 1:28

M39i12r63e39k 12B93á44r82t20a 2845417130131

Zajímavá logika tohoto světa. Chceme co nejnižší emise a je pro auta stále méně a méně místa , proto budeme vyrábět velké kraksny...

+12/0
doporučit
13.6.2019 9:35

P83e60t41r 17P27o97s13p74í59š81i54l 4348264546556

Vzhledem k tomu, že většina aut v provozu je obsazena maximálně řidičem a někdy i jedním spolujezdcem, je rušení malých a mini vozů opravdu logické. Takže důsledkem ekologického myšlení bude to, že se zruší malá auta, která jsou schopna jezdit i bez různých (u této kategorie vozů zbytečných) úprav za 5 na 100 a místo toho budeme podporovat hybridní SUVéčka, která budou daňově zvýhodněna a budou reálně jezdit za 10 na 100.

+11/0
doporučit
13.6.2019 9:21

L50i31b58o51r 41M62o49u95č51k52a 1968807275942

https://m.vtm.zive.cz/svedska-vlada-to-prehnala-s-dotacemi-na-elektromobily-je-jich-ted-moc-a-neni-je-kde-nabijet/a-198887

+11/0
doporučit
13.6.2019 8:11

T13o67m27á42š 71K97u67c37h35a63ř 3237471588781

Nedává smysl, aby senior, který ročně najede 3000 km po doktorech, si místo Dacie za 200k musel kupovat elektromobil za 800k. Je to ekonomický i ekologický nesmysl, pokud se s autem málo jezdí, tak ořevládá ekologická stopa jeho výroby a tu má auto s velkou lithiovou baterií vyšší. Za vše může nesmyslné nastavení "pokutování" emisí u výrobců aut, popřípadě paušálních silničních daní a dálničních poplatků, které jsou na západ od nás často odvozeny od emisní třídy a typu paliva, ale nijak nezohledňují nájezd, tedy skutečné emise.

"Pokutovat" se mají skutečně vyprodukované emise, a ty mají malá auta a ta co málo jezdí z principu nejnižší (nemám ani malé auto, ani malý nájezd). A to nejpřesnější místo, kde se zohlední např. skutečně vyprodukované CO2 je daň z pohonných hmot, kerou už máme a s kterou je možné manipulovat, pokud nám jde skutečně o ekologii.

+11/0
doporučit
13.6.2019 7:40
Foto

P29a19v15e84l 49M88a41r88t36i88n71e50k 9435645881643

Juchani svazaku nad zakazy a regulacemi je opravdu smutne. Az si Brusel znici vlastni tahouny ekonomiky a ozebraci vlastni obyvatelstvo, pak budou hledat vinika kdekoli, jenom ne v sobe.

+10/0
doporučit
13.6.2019 19:18

R30u26d84o79l55f 23S37v90o54b55o86d23a 4949930371937

Nejsem kritik EU za každou cenu, ale automobilový průmysl soustavně a intezivně ničí, že to je až tragédie.

+10/0
doporučit
13.6.2019 9:23
Foto

J14i70n75d42ř47i22c41h 38L62n24ě40n37i70č30k63a 5133481709

Celé tyhle regulace mi přijdou postavené na hlavu. Automobilismus je ve srovnání se zbytkem emisí plivnutím v moři a přesto ho chtějí ekoločtí fanatici nejvíce dusit, přičemž by se mohli zaměřit třeba na energetiku a zvýšení podílu jaderných zdrojů na úkor uhelných a paroplynových.

Jinak ještě dokážu pochopit podporu elektromobilismu ve velkých městech, kde auta při inverzi umí udělat pěknou paseku, ale takovými plošnými regulacemi si pod sebou podřezáváme větev.

+11/−1
doporučit
13.6.2019 7:19

D43a95n61i77e32l 16K81r23a39u92s 8116289926413

Nejnovější studie totiž odhaluje, že výletní lodě jedné jediné společnosti znečistí životní prostředí více než všechna auta v Evropě. Řeč je o firmě Carnival Cruise, která má včetně svých dceřiných firem 47 výletních lodí. V roce 2017 uvolnilo všech 203 registrovaných výletních lodí do ovzduší 62.000 tun oxidů síry (SOx), které prokazatelně způsobují rakovinu plic a tzv. kyselé deště. A z tohoto počtu může společnost Carnival Cruise za více než polovinu. Jen pro srovnání: za stejné období vyprodukovalo všech 260 milionů registrovaných aut v Evropě jen 3200 tun oxidů síry.

https://www.auto.cz/lode-jedine-spolecnosti-znecistuji-ovzdusi-10x-vic-nez-vsechna-auta-v-evrope-ukazuje-studie-129661

+9/0
doporučit
13.6.2019 7:46

P60e76t46r 72U87r56b26a17n 1842555262411

Na jednu stranu priserny clanek, same nepodlozene, tendencni a prekroucene informace. Kupodivu podle me se spravnym zaverem. Zajimave.

Na druhou stranu evropske regulace, ktere pry snizi emise z aut ... ale vysledkem celeho snazeni je prozatim nastup velkych, tezkych, nenazranych SUV a konec malych, lehkych a uspornych malych aut.

Vsichni budou pry do par let elektrifikovat celou flotilu. Kdyz rikaji elektrifikace, nenechte se oblbnout, oni nemaji na mysli elektricka auta!

Ty nemuzou vyrobit i kdyby chteli, nejsou baterky a zatim nemaji v planu si nejake vyrobit (vymlouvaji se na vysokou cenu a nedostatek materialu a tak).

Ve skutecnosti kdyz reknou v evrope elektrifikace, maji tim na mysli bezne auto + co nejmensi baterka jak to je jen mozny a starter potom malicko pomuze pri rozjezdu. Rikaji tomu mild-hybrid.

Bude to levne vyrobit, proda se to draze a bude to zbytecne ... ale snizuje to o par gramu emise v laboratori. Takze to bude v kazdem aute :-)

+8/0
doporučit
13.6.2019 10:04

Najdete na iDNES.cz